Tancreda4 schreef:Leuke fotos!! Ik ben er sinds kort ook mee bezig, maar dan enkel met mijn hand ipv met zo'n stok. Denk dat zo'n stick toch behoorlijk handig is!!
Kan je ook zelf wat inproviseren voor een stick?
Ik ben er nog niet lang mee bezig dus moet zorgen dat ik geen " verkeerde " dingen zeg en niet heel bokt over me heen krijg hé 
één onderdeel van parelli is " the friendly game "
het is de bedoeling dat je je paard overal kan aanraken , zowel met als zonder stok. Doe het eens met je handen , met een touw , met een zweepje , met een bortel , met om het even wat ...
Is er een plaats waar je paard wat begint te draaien ( onzekerheid bv ) ga dan niet weg van die plaats . Want dan denkt je paard : draaien = stoppen met het enge ding ! En dat is juist wat we niet willen , toch ? Wrijf dus verder op die plaats tot je paardje stilstaat ... vanaf ie stilstaat STOP je en beloon ...
Je kan ook een zweepje pakken als je geen stick hebt en er een touwtje aan bevestigen. Het touwtje is dan eigenlijk de " staart van een ander paard " ... raak je paard overal met het touwtje aan.
Als dit goed gaat , kun je dat goed , dan kun je het touw over je paardje heen zwieren ... Je kan het ook zachtjes tegen de benen laten aanbotsten en dan er eens rondzwaaien ... pas op : het ene paard verdraagt dat makkelijker dan het andere .
Het best kun je met parelli beginnen met een rustig paard om het zelf ook gewoon te worden of laat je begeleiden door iemand die er ervaring mee heeft ( zoals ik me laat begeleiden door de eigenares van pacha )
hopelijk heb je hier iets aan ....