impuls verlies tijdens zijgangen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pikolino

impuls verlies tijdens zijgangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 21:06

de laatste tijd heeft mijn pony nogal impuls verlies met oa. travers schouder binnewaarts en appyueren... heeft iemand tips om dat te verhelpen? zijn achterhand is iig wel sterk genoeg en ik heb ook genoeg impuls bij overgangen en figuren, het is echt alleen met zijgangen Lachen

Kafue

Re: impuls verlies tijdens zijgangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:15

Echt heel duidelijk het drijvende been aan laten liggen en niet afsteken.

Als de impuls een voorwaarde is tijdens de normale gangen en als je die niet verliest tijdens overgangen en dan bedoel ik echt drie passen stap drie draf en dergelijke dan behoeft dat ook geen probleem te zijn tijdens de zijgangen.

Zorg echter wel dat je goed losgereden bent en ontspannen aan het rijden bent, even extra doorkomen met spoor is geen probleem om het paard attent te rijden drijf het paard met de zit voorwaarts zijwaarts

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 21:42

okee bedankt Lachen

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:14

ik heb daar ook veel last van bij mijn pony! hoe vaker we de oefeningen oefene hoe beter het word!!
tijdens de oefening moet ik ook proberen om haar weg te rijden! dat hoeft dan maar kleine stukjes als ze maar reageerd en dan word ze daar vanzelf sterker in en gaat ze het makkelijker vinden!
wijken en schouderbinnenwaarts blijft ze nu al veel beter doorlopen!! alleen traver is nog moeilijk maar dat proberen we nu ook door haar naar voren te rijden in de traver en ook al loopt ze dan ff met haar hoofd in de lucht als ze maar reageerd op wat je vraagt! en het gaat al steeds beter!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 10:31

schakelen in de zijgangen. Begin met vanuit een arbeidsdraf naar voren te rijden. Lukt dat? Dan ge je varieren door bijvoorbeeld een beetje verzameld de oefening in te rijden en dan te verruimen. Later probeer je steeds meer overgangen te rijden, ook weer eens terug.

natuurlijk moet je paard dan wel eerst super aan de hulpen staan als je rechtuit rijdt. Als je dat voor elkaar hebt kun je ook echt eisen van je paard dat hij ook actiever gaat lopen in zijn zijgangen. Desnoods een keer eens goed bijtikken
(voorop gesteld dat hij de oefening goed kent en niet nog met zijn benen aan het worstelen is, persoonlijk vind ik dat ze dat eerst moeten begrijpen voordat ik ze naar voor en weer terug ga rijden)

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 12:54

Ik ga dit topic ook even volgen, mijn pony heeft het alleen in de travers, maar die vind ze ook moeilijk. Vandaag had ze wel perfecte lengtebuiging, kont precies goed naar binnen, en goede stelling, maar wel impulsverlies. Maar ik was allang blij dat ze de travers wel goed deed, dus vandaag maakte het niet zo heel veel uit, maar over een maandje moet ze toch eigenlijk wel een goede travers zonder impulsverlies kunnen rijden...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 16:52

@melanie15
kan je paard al appuyeren? Ik vind het persoonlijk namelijk veel makkelijker om in een appyement voorwaarts te rijden dan in de travers. Ik doe het dus ook omgekeerd; ik maak hem eerst meer voorwaarts in het appyement en merk dat de travers daardoor ook makkelijker gaat. Misschien ook iets voor jou om te proberen?

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 17:19

werk je hem niet onbewust en onbedoeld tegen? Geef je van voren genoeg ruimte zodat ie ook in de zijgangen goed zijn passen kan afmaken? Pas ook op voor terugwerken e.d., maar ik neem aan dat je daar goed op let.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 18:56

heel erg bedankt allemaal Lachen