nesula voor het eerst work aan de pessoa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

nesula voor het eerst work aan de pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 00:31

nou hier enkele foto's vna nesula die ik voor het eerst longeer met de pessoa,op zich ging best goed.maar het bontje vond ze nog wat vreemd achter haar kont Haha! ze wou eerst de rug niet ontspannen op laatst ging het beter!~!heb ik trouwens de pessoa zo goed bevestigd op lang en laag stand..... Knipoog gr emaartje

wat vinden jullie ervan,hoe doet ze het voor de eerste keer!~!!!! Vork

Afbeelding

Afbeelding

deze vind ik zelf erg mooi en ontspannen eruit zien.. Knipoog

Afbeelding

op deze foto loop ze erg op de voorhand of niet,hier duikt ze in Vork

Afbeelding

Afbeelding

deze ziet er ook ontspannen uit...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emaartje

Re: nesula voor het eerst work aan de pessoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 00:48

en doet ze het goed of niet!!en wat kan er nog verbeterd worden!!en is deze stand correct enz...graag reacties...

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 00:56

wel, ik ben geen pessoaexpert ofzo dus daar kan ik je niet mee helpen ,

maar ik heb wel een tipje : er zitten lintjes aan je dekje waar je je longeersingel kan doorsteken Knipoog
sorry viel me op Clown

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 00:59

Paljassofie schreef:
wel, ik ben geen pessoaexpert ofzo dus daar kan ik je niet mee helpen ,

maar ik heb wel een tipje : er zitten lintjes aan je dekje waar je je longeersingel kan doorsteken Knipoog
sorry viel me op Clown

precies inderdaad niet aan gedacht zo gauw Pling

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:02

ziet er mooi ontspannen uit idd!!!
hij doet het best goed vor de 1ste keer!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:03

Ziet er redelijk goed uit !

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 10:23

Ik zou haar niet zo laag instellen, want ze laat daardoor haar achterhand langer staan en komt dus zowel met achterhand als voorhand verder achter de loodlijn. Ze kan zo haar buikspieren niet aanspannen en dus haar rug niet goed ontspannen. Maar het is wel leuk paardje!!! Maar persoonlijk zou ik haar niet zo laag in stellen, en mijn ervaring is dus ook dat het zo laag niet goed is, maar ja dat is ieder zijn eigen mening natuurlijk. Maar meningen mogen geplaatst worden. Knipoog

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 13:13

Bets schreef:
Ik zou haar niet zo laag instellen, want ze laat daardoor haar achterhand langer staan en komt dus zowel met achterhand als voorhand verder achter de loodlijn. Ze kan zo haar buikspieren niet aanspannen en dus haar rug niet goed ontspannen. Maar het is wel leuk paardje!!! Maar persoonlijk zou ik haar niet zo laag in stellen, en mijn ervaring is dus ook dat het zo laag niet goed is, maar ja dat is ieder zijn eigen mening natuurlijk. Maar meningen mogen geplaatst worden. Knipoog

op wat voor stand is wel juist dan??

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:17

Ik kies persoonlijk ervoor dat paard een goed ondertredende achterhand krijgt door middel van goed voorwaarts te laten draven, recht te richten en vervolgens komt paard dan op gelijkmatige aanleuning en zal in voorwaartse neerwaartse tendens gaan lopen (dat is makkelijker via dubbele longe werk)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 15:14

ja maar ik wil verder met de pessoatuig namelijk danis toch de laatste stand de voorwaarts en neerwaarts...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:16

Ik vind persoonlijk meer neerwaarts eruit zien als voorwaarts, misschien is het dan wat duidelijker.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 16:27

wat is dan duidelijker!!! Verward maar met een pessoa zijn ze toch ook voorwaarts,het was inderdaad wel wennen voor nesula maar op laatst was ze goed voorwaarts zie enkele foto,'s gr emaartje

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 16:29

leuk paardje!
mooi dekje ook Ja

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 16:34

theelichtje schreef:
leuk paardje!
mooi dekje ook Ja

ja dank je!!!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:18

Emaartje schreef:
wat is dan duidelijker!!! Verward maar met een pessoa zijn ze toch ook voorwaarts,het was inderdaad wel wennen voor nesula maar op laatst was ze goed voorwaarts zie enkele foto,'s gr emaartje

Waarschijnlijk dat met haar hoofd behoorlijk naar beneden duikeld en uit elkaar loopt.
Misschien kun je haar wat hooger instellen zodat ze wellicht minder de neiging heeft om dr hals ze laag te houden. Het is natuurlijk even wennen met dit tuig, maar dan moet hij wel goed ingesteld zijn.

Mischien kan iemand die ervaring heeft met het pessoa tuig je helpen om het tuig voor haar goedpassend te maken, zodat ze haar achterhand er wat meer onder gaat zetten?

Succes!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 22:34

het ziet er een beetje "sukkelig"uit, en dan bedoel ik niet het paard opzich, maar meer in welke tempo hij/zij loopt. Ik zou ervoor kiezen haar wat langer te laten en meer tempo te vragen. Voorwaarts moet ze, met de pessoa in deze houding is het juist de bedoeling dat ze doorlopen. . Het is niet voor niets de VOORWAARTS neerwaarts houding. Deze stand is behoorlijk zwaar omdat ze andere spieren gebruiken. Zo min mogelijk stappen en anders flink doorstappen.. ...Dus tempo, doordraven en overgangen..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:44

Ik ben het helemaal met Ymke eens.
Het is goed dat je probeert om je paard ontspannen te laten lopen, maar er moet natuurlijk wel gewerkt worden Knipoog
Op geen enkele foto zie ik een actief voorwaarts paard
Ik denk dat je er goed aan doet om eens iemand te vragen met 'verstand van zaken' die je goed uit kan leggen wat de grondbeginselen van het longeren zijn, en op welke manier je met je paard kunt bereiken wat je voor elkaar wilt krijgen.
Je hebt overigens wel een leuk paard en ik denk dat je met een stukje goede begeleiding er best veel meer uit kunt halen Ja

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 00:00

Bloos de mijne had zijn achterhand er nooit goed onder ik ben toen ook met een passoa gaan werken op de zelfde stand, maar wel goed voorwaarts gehouden en veel overgangen gemaakt.
ze moet wel van de stap echt in de draf over gaan en niet eerst een beetje slenteren.
die van mij is nu heel erg los en heeft een hals en een achterhand waar je u tegen zecht. Tong uitsteken krijg veel complimenten en vanne week zelfs van de dieren arts.
dus het help zeker voor de mensen die denken dat hoog opstellen beter is, ze zat heel erg vast en na de fysio zijn we op aan raden van hun zo gaan trainen, ( ook onder het zadel laag en lang )
en als je haar nu ziet.
ps: ik bedoel met laag en lang wel actie en een beetje krul, geen slome stofzijger.

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 00:08

Ik blijf toch meer voorstander van om te werken met een dubbele longe. Op die manier kan je veel actiever ingaan op je paard. Stelling vragen, aanspannen en ontspannen.. Dat allemaal zonder je paard elke keer naar het midden te halen voor een aanpassing hier en een riempje daar..

Verder vind ik het een heel mooi paard, maar pas wel op dat ze niet teveel op de voorhand loopt aan de longe, op de laatste foto zie je wel mooie actie in d'r achterhand

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 00:16

maar hoe krijg je ze in deze stand nog meer voorwaarts dan??en wat bedoel je met nog langer laten!!!is in deze stand dan niet de juiste houding voor nesula lijkt me toch wel ze moet leren haar rug ontspannen en de achterhand er meer onder te zetten,hoe krijg ik dit wel voor elkaar dan

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 00:28

Emaartje schreef:
maar hoe krijg je ze in deze stand nog meer voorwaarts dan??en wat bedoel je met nog langer laten!!!is in deze stand dan niet de juiste houding voor nesula lijkt me toch wel ze moet leren haar rug ontspannen en de achterhand er meer onder te zetten,hoe krijg ik dit wel voor elkaar dan

Niet meteen wanhopen! Clown
Misschien als je haar iets meer werk laat doen tijdens t longeren dat de achterhand er meer onderkomt. Veel overgangen laten maken, met de pessoa op laagste stand (tussen benen door, niet te strak want in mijn ervaring gaat de pessoa dan inwerken door beweging van de achterbenen), schijnovergangen doen t werk ook, met je stem/lichaamshouding zorgen dat ze op je moet blijven letten. Geen 10 rondjes in draf, maar 10 overgangen laten lopen, dan let ze op en komt de achterhand erbij.
Ze zal ook even moeten wennen aan de pessoa (vraagt best veel van je paardje) dus niet meteen wonderen verwachten Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 00:30

ze loopt nu te kort in haar hals ten opzichte van haar tempo. Je moet de pessoa van voren iets langer laten en dan haar door laten draven. Over haar tempo jagen wil ik niet zeggen, maar er moet gewoon meer actie inzitten. Wanneer ze los en activer is mag je haar best op deze lengte terugzetten, maar zolang ze nog niet voorwaarts genoeg is, is dit veel te zwaar. (pessoa is gewoon best een zware belasting en veel mensen onderschatten dat, hoe langzamer je tempo, hoe zwaarder het is, hoe gek dat ook mag klinken)

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 00:38

ow oke dus van voren gewoon wat losser zetten!!!