Joehoe, na twee weken eindelijk weer eens op mijn paardje!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_RobinA_

Joehoe, na twee weken eindelijk weer eens op mijn paardje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 15:47

Hallo allemaal,

Nadat Poca nu ongeveer 2.5 a 3 weken geleden een longbloeding heeft gehad, mocht ik gisteren weer voor het eerst weer rustig op der gaan rijden. Nou ja, rijden heel licht recreatief rijden/hobbelen Haha! dat houd dus in zo'n kwartiertje a 20 min. alleen stappen en af en toe een heel klein drafje. Paardentrut hier op bokt was zo aardig om even foto's van ons te maken. Poca is trouwens sinds zaterdag van stal verhuist en staat nu op 5 min. fietsen van mijn huis, dus dat is een stuk dichter bij.

Commentaar mag op de foto's maar houd er wel even rekening mee dat ze twee weken heeft stilgestaan en dat ik ondertussen een ander heel breed paard (viewtopic.php?f=10&t=405649) heb gereden die heel anders gereden wordt als Poca dus dat ik ook weer heel erg moest wennen.
Och ja, ik rijd eigenlijk altijd met mijn laarzen alleen voor een kwartiertje had ik geen zin om met die dingen te gaan kl*ten, dus over mijn schoenen ook geen commentaar graag. En eigenlijk had ik mijn beugels ook een gaatje korter moeten maken zodat ik mijn hakken beter kon uitdrukken maar och ja voor dat kwartiertje..........niet de moeite! Bloos

Nou ja, genoeg gel*ld hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding
hakken veel meer uitdrukken Bloos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bye bye allemaal Doei, doei

Zo dit was het dan weer! Brand maar los met het commentaar! (maarre wel vriendelijk!!!!!)

suusluke

Re: Joehoe, na twee weken eindelijk weer eens op mijn paardj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:53

Leuk paardje heb je Pling Ziet er netjes uit. Je moet wel nog wat letten op je houding. Je hakken goed uitdrukken, volgensmij zijn je beugels niet te kort maar trek je je benen op, probeer je benen lang te maken. Voor mijn idee mogen de teugels iets korter en je handen iets hoger, zodat je ze meer voor je houdt, op de eerste foto is dit goed te zien.
Verder heb je een mooi paardje, staat leuk dat oranje met je sokken Tong uitsteken haha, succes ermee

Jessicaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:55

ik ben het qua commentaar helemaal eens met suusluke, ik vind t ook een heel leuk paardje en ik vind jullie ook een hele mooie combinatie!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 15:56

Waar is je andere paardje gebleven??? Hij mag wel wat bijkomen aan gewicht.

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:01

Nou ik ga je geen commentaar geven want je was gewoon lekker aan het hobbelen met je paardje dus qua houding was je denk ik ook niet serieus bezig. Ik vind het paardje wel erg dun, of komt dat door die longbloeding? Nou veel succes met het opbouwen!

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 16:08

Citaat:
Waar is je andere paardje gebleven??? Hij mag wel wat bijkomen aan gewicht

uhm, welk ander paardje???? Dit paardje is ongeveer 10 a 11 weken van mij. Unika ( ik denk dat je die bedoelt ) is verkocht omdat ze veel en veel ste sterk was voor mij.

Ze is een beetje aan de magere kant maar dat komt ook grotendeels doordat ze nu weer naar een andere stal is verhuist en weer moet gaan wennen, ze krijgt nu ook weer ander voer dus het is een hele grote omschakeling en ze heeft ook een paar dagen niet echt goed gegeten dus.............maar dat zal wel weer bijtrekken hoop ik.

Ennu mijn houding, tja daar was ik idd niet echt mee bezig. Het ging er vooral om dat Poca lekker ontspannen liep. Ik let er natuurlijk wel op of ik nog wel een beetje recht zit maar voor de rest, tja dat komt wel weer als we weer echt aan het rijden mogen.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:44

Tja veel commentaar hoef ik niet echt te geven als je alleen maar een beetje hobbelt Haha!
Vind het alleen een erg mager paardje !! maar ik heb de redenen al gehoord Lachen succes ermee !

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:01

Een longbloeding dat klinkt eng??
Hoe ben je hierachter gekomen en wat kun je ertegen doen??
Wordt ze trouwens weer helemaal de oude??
Hoop het echt voor je!!
Je sokken kleuren trouwens leuk bij je dekje en bandages Tong uitsteken

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 17:26

Het ziet er bet ontspannen uit, maar ik vind m ook erg mager...

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 17:46

Citaat:
Een longbloeding dat klinkt eng??
Hoe ben je hierachter gekomen en wat kun je ertegen doen??
Wordt ze trouwens weer helemaal de oude??

Poca had met rijden zo'n 3 weken terug ineens een bloedneus. Niet heel erg veel, maar wel helder bloed. Dus wij de dierenarts gebeld. Hij vertelde ons dat het bloed uit de longen kwam omdat het dus helder was. Dus wij de donderdag derop naar de dierenkliniek in Horst. Terwijl ze haar aan het onderzoeken waren kreeg ze ineens een longbloeding. Ik was gelukkig net naar buiten gelopen omdat ik het niet meer kon aanzien. Maar volgens mijn moeder en lesgeefster ( ja, die was ook mee ) zijn er wel twee emmers bloed uit der neus en mond gekomen Huilen . Ik vond het zo zielig voor mijn paardje. Ze hebben haar toen ook een spuitje moeten geven waardoor het bloeden moest stoppen.

Ze is nu aan de medicijnen en of het nog grotendeels goed komt weten we niet, dat kan de dierenarts pas na de medicijnen zeggen dus het is nog afwachten. Het kan trouwens niet meer helemaal goed komen omdat als een paard een longbloeding heeft sterven er longblaasjes af dus ze heeft nu iets minder longcapaciteit ofzoiets.
Het is eigenlijk ook heel zeldzaam bij paarden. En als het al voorkomt, komt het eigenlijk alleen voor bij renpaarden en military paarden. Bij gewone rijpaarden eigenlijk nooit. Maarja, bij de mijne dus weer net wel.

Ik hoop natuurlijk ook dat het helemaal goed komt, maar nu is het gewoon nog maar afwachten en duimen.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 19:10

Wat erg zeg!!!
Hopelijk komt het goed.
Watvoor ras in je paardje? Iedereen loopt hier t "zeuren" dat ze te dun is maar zoals ik het bekijk is ze zo qua bouw (een luxer paard noemen ze het ook wel). Mijn paardje heeft dat ook (is een kwpner met heeeel veel engels volbloed daardoor kan het ook meteen weer verklaart worden van die longbloeding want engelse volbloeden zijn oorspronkelijk renpaarden dus mischien iets erfelijks mijn paardje heeft ook wel bloedneuzen gehad wanneer ze zich teveel opwindde).

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 19:14

Dat klopt niet helemaal, want bij Poca komt het waarschijnlijk door een verwaarloosde verkoudheid die ze heeft gehad voor dat ze bij ons was. Ze heeft daardoor een hele grote prop taai slijm in de longen zitten en die bedekt best veel longblaasjes zodat die hun werk niet meer kunnen doen.
Maar het gedeelte dat wel klopt is dat Poca een Kwpn-er is met ook heel veel Engelse volbloed erin.

Ennu bedankt voor het reageren allemaal!!!

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:06

EeEYy!
Ik vind Poca echt een leuk paardje! Ik zou het ook jammer vinden als je geen wedstrijden meer zou kunnen rijden met haar door die bloeding.

Maarjah... VEel succes met Poca!

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:08

leuke combi!!
alleen vind ik zijn achterhand echt eng..brr
gr esther

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:12

Las ik nou dat je dit paard pas net hebt? Jeetje wat banketstaaf man! Gelijk al sores. Ik hoop dat ze nog wel geschikt is voor wat jij er mee wilt gaan doen. Tis een leuk paardje, en idd t is een slanke, maar wel eentje die je niet zo dik krijgt. Hoort bij dit type paard.
Nou heel veel succes ermee. Hoop dat alles goed blijft gaan!

Fionaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 22:25

Heeey!

Hele leuke foto's echt leuk dat je weer voorzichtig aan kunt gaan rijden, verder heb ik eigelijk niet veel te melde Tong uitsteken
staat haar inderdaag heel erg leuk die bandage's Haha!

Xxx Fionaatje

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 23:03

Bedankt voor het reageren!!!

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:22

HEeey Sgatje,,
leuke fotoss,!!
en ja veel commentaar heb ik niet ben het met de meeste mensen hier wel eens
en wel bale voor je van p0ca hoop maar dat alles weer g0ed komt en veel succes ermee,,
vind trouwes agterhand kei eng:|
steekt s0w uit:|
mjaa sal wel aan mij ligge;) verder zegt iedereen dat se s0w dun is maar ik vind het opzich het is gewoon wat bij poca past vind ik,,alleen die agterhand vind ik gew00n eng maarja dat zal wel aan mij liggen:P
n0uja veel succes en t0t zaterdag meid!
gr0etjess,, r0wanlover

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 23:31

Zo nog even twee foto's erbij doen. Ik had nog een paar mooie foto's van Sandra gekregen. Enne Sandra, nog super bedankt he voor de foto's maken!!!
Hier zijn ze dan:

Afbeelding
Even poseren.......let niet op mijn kop, volgens mij moest ik lachen naar het vogeltje Bloos

Afbeelding
Kwijl Kwijl En der super mooie koppie Kwijl Kwijl

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 01:33

hehe dat oranje Clown

volgens mij kwamen longbloedingen vooral voor bij paarden die een veeel te grote inspanning leveren ( dat verklaart dus dat het bij ren- en militarypaarden gebeurt) bij ons op de crosscountrywedstrijd enkele jaren terug was er een man wiens paard enkele maanden stil had gestaan en die toen had meegedaan aan de zwaarste cross zonder enige voorbereiding.
Toen hij aan de finish kwam begon het paard door de neus te bloeden enzo en de DA kon er niets meer aan doen
dat was dan natuurlijk die stomme man zijn fout Boos!
bij Poca was het dus van een verkoudheid, nog een een geluk dat je die bloedneus gemeld hebt aan de DA *LOL* anders was het mss wel anders afgelopen

ze ziet er nu idd wat dun uit, maar dat zal wel te verklaren zijn natuurlijk, en ze is ook al slank gebouwd dus dat komt wel goed Haha!

ik hoop voor jullie dat ze weer helemaal de oude wordt Ja

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 21:21

Bedankt allemaal voor het reageren!!!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:26

Wat een leuk beessie Haha!!!...
ziet er goed uit.. en goed je hakken uitdrukken idd.. Tong uitsteken
maar leuke pony hoor Haha!

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 23:51

Nou dat 'zogenaamde magere' is gewoon haar bouw volgens mij. En het paard loopt wel ontzettend op de voorhand maar daar zullen jullie vast wel aan werken Knipoog

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 11:19

Niemand meer?!

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 11:50

Aaah..ik nog:P
Ik vind het een supermooi beessie. Beetje an de magere kant maar ik begrijp de reden! En je ziet er toch goed op. Ontspan je benen goed he! Niet intrekken. Verder zijn jullie echt superleuk samen!!!!:D