Er zit wel verhaal achter waarom we zo laag springen. Ooit waren wij een hele goede combi, dat wil zeggen, dat we elkaar snapte en elke hindernis vanuit elke hoek konden nemen. We hebben zelfs zonder zadel en teugels een meter gesprongen. Maar toen ik van een verzorgpony was gevallen raakte ik bijna in paniek als ik in een grote buitenbak reed, was bang dat ze aan de haal gingen....
en toen had ik springwedstrijd waarbij ik buiten moest inrijden, in de springwei.... Je raad het, ik durfde niets, ik pakte haar niet aan, en liet haar beetje hobbelen. Ze sprong steeds slechter tot ik haar helemaal nergens meer overheen kreeg... Daarna heb ik een jaar niet meer op haar gesprongen. Ik was me vetrouwen in het springen HELEMAAL kwijt, en hoe 'banger' je bent dat ie weigerd, hoe sneller ie dat doet. Toen heb ik een tijdje op een 5 jarige gesprongen, die nog nooit gehoord had van weigeren. Dat gaf me vetrouwen en toen wou ik het wel weer op Berlingo proberen. Het ging heel erg moeizaam, maar uiteindelijk konden we wel weer 70 cm springen. Hoger gaat nog niet echt, laatst in de springles hadden we weer een slechte dag, nergens overheen..... Nu staat Berlingo ook wel bekend als een rampenpaard met springen, ze weigerd erg snel en verschillende mensen zijn met haar uit frustratie gestopt. Ik ook bijna, maar nu ga ik toch weer met haar verder.
Maaaaaar, dit keer ging het erg lekker!!! Ze heeft geen moment getwijfeld en we waren dus ook foutloos. Bij de start van mn barrage komt er een ambu met sirene de dijk oprijden, maar ze keek er niet eens naar... Uiteindelijk waren we 2de geworden, waar ik zeeer trots op ben op het 'rampenpaard'
Nouja fotos:P
punten :
- ik zit met mn rug bol inplaats van hol. ook zit ik enorm krom Verschrikkelijk maar ik krijg het er niet uit :@ maar ik blijf er gewoon hard aan werken!!!! Dit komt ook wel een beetje omdat ik scoliose heb, miss dat ik binnenkort met body protector er minder last van heb
- ik zit met mn knieen voor het zadel bijna. ligt ook wel een beetje aan het zadel maar ik doe het ook wel extreem, ook hier wordt aan gewerkt.
- verder doe ik heel erg mijn best om haar zoveel mogelijk ruimte te geven, want als het paard elke keer een ruk in zn bek krijgt of gewoon geen ruimte krijgt spring ie de volgende keer niet meer. Volgens mij was het deze wedstrijd aardig gelukt.....
kortom ik schaam me dood voor de fotos, maar ik hoop op goede tips!!
(m.b.t. het weigeren en natuurlijk houding!)
hindernis 2, en nee volgens mij reed ik niet scheef aan.. mjaw...
hindernis 3, ik zit al best vroeg in het zadel?
'omgetrokken'
van hindernis 6 naar 7
.
.