Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) 
pol013 schreef:Ik ren rondjes door de tuin/ huiskamer.
Dan heb ik een een goed beeld van hoe snel de oefeningen achter elkaar komen en waar ik een langer stuk niets hoef te doen. Ik boots ook de gangen na (nou ja, een beetje dan) Dan onthou ik ze beter want dan heb ik het al eens 'gevoeld'.
het klinkt belachelijk maar bij mij werkt het prima.
Maar dan gaat het wat meer 'leven' voor me.
en de lijnen zijn wel apart.
) en je geeft met symbolen de gangen etc. aan, dan kan je dat snel opnemen. Daarna doe je de bewegingen in de huiskamer of een ruimte die daar geschikt voor is. Als je de bewegingen van je paard goed kan voelen en herkent, dan kun je alleen al door op bed of een rustige plek te gaan liggen en aan de proef te denken de proef doornemen en in gedachten rijden. Je moet daarbij dan aan alle hulpen, figuren, bewegingen en gangen denken en deze in gedachten uitvoeren. Het effect is dan voor je hoofd hetzelfde als de proef in zijn geheel oefenen op het paard. frostyxxx schreef:... en natuurlijk de gordrijnen dicht!:p

) de proef in me hoofd rijden... werkt super... ik heb bijna geen voorlezer meer nodig!
, daar kun je goed op letten dat je netjes op de letters rijd enzo, meestal doe je dat in je proef dan ook.. Verder galoppeer ik ook wel eens door de tuin 
pol013 schreef:Ik ren rondjes door de tuin/ huiskamer.
Dan heb ik een een goed beeld van hoe snel de oefeningen achter elkaar komen en waar ik een langer stuk niets hoef te doen. Ik boots ook de gangen na (nou ja, een beetje dan) Dan onthou ik ze beter want dan heb ik het al eens 'gevoeld'.
het klinkt belachelijk maar bij mij werkt het prima.
voor mij is dat gewoon beetje kinderrachtig 
. Als ik hem op papier prima ken dan nog heb ik op wedstrijd dat ik het helemaal vergeet en volkomen op mn voorlezer moet vertrouwen
.
) zijn maar bij mij werkt het wel. ik heb altijd geprobeert om het op papier te doen maar dat werkte dus niet. Als ik dan aan het rijden was dan kon ik het niet meer volgen omdat dan de richting niet meer klopte.