Knappe Welsh A @ Work met mij!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Knappe Welsh A @ Work met mij!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:15

Vandaag (Dinsdag 2 mei) heb ik voor het eerst echt op Bo gereden. Ik verzorg haar nu 2 weekjes, en ik heb er 1x op gereden, toen deed ze heel braaf. Maar toen ik er weer op wilde rijden ging ze me uitproberen, en omdat ik zonder zadel zat heb ik toegegeven. Verward
Maar nu heb ik met zadel gereden en nu weet ze dat ik met zadel niet toegeef! Dus hier de foto's.

Geen commentaar over:
- Geen cap, eigen risico.
- Te groot, niet te zwaar.

Commentaar over houding e.d. mag, als ik er maar iets aan heb en het opbouwend is, en je me niet tot in aan de grond toe afzeikt. Knipoog

Afbeelding
Stap

Afbeelding
Draf. Whiii!!

Afbeelding
Halthouden. Tong uitsteken

Afbeelding
En toen werd ik gebeld, gelukkig is Bo heel erg mak en schrok ze niet! Bloos!

Afbeelding
Lachen

Afbeelding
Galop

Afbeelding
Poseren

Afbeelding
Uhm.. Tsja.. vies... Vork

Afbeelding
Afbeelding
En toen waren we klaar!

Kom maar op met de reacties en het commentaar! Haha! Tong uitsteken

jaimpjuh

Re: Knappe Welsh A @ Work met mij!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:19

haai wat een leuke pony alleen als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dit geen leuke combinatie..:S en nog wat volgens mijn ligt het zadel niet goed.. naar mijn idee is het zadel te klein en ligt het te ver naar voren.. over je houding heb ik verder niets te zeggen maar vind het wel dom dat je zonder cap rijd op een pony die je niet eens goed kent.. vat dit niet te banketstaaf op!!
groetjes

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:22

Heej leuke pony. Mooi dekje ook. Je past er nog best op. t staat misschien niet zo mooi maar wat maakt dat nou uit.
Citaat:
naar mijn idee is het zadel te klein en ligt het te ver naar voren..

het te kleine zie ik niet hoor, maar het ligt inderdaad wat ver naar voren, maar daar is wienig anders aan te doen als een staartriem denk ik. (zelf rijd ik ook 2welsh Atjes waarvan t zadel naar voren schuift als er geen staartriem aanzit)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:22

Leuke pony. Ga verder geen commentaar geven op je houding...
um..je zadel zit scheef en ligt te ver naar voren:+ vind het eerlijk gezegd ook niet zo'n goeie combi.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:23

leuk dier,echt een schatje Lachen
toch wat commentaar; je houding is in mijn ogen niet netjes,maar dat komt omdat je behoorlijk te groot voor de pony bent,zoals je zelf al zegt.
de lijn die je moet kunnen trekken van je schouders,tot je heupen en dan naar je hiel,is ver te zoeken.ook omdat je beugels véél te kort zijn,maar ik kan me voorstellen dat je dat doet om te zorgen dat je benen er niet zo ver onderuit steken.
als je af en toe op haar rijdt kan het denk ik geen kwaad,het is alleen niet zo best voor je eigen houding.
let ook op dat je je handen niet vast zet op je benen(foto 1&2)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:24

inge88 schreef:

v maar daar is wienig anders aan te doen als een staartriem denk ik. (zelf rijd ik ook 2welsh Atjes waarvan t zadel naar voren schuift als er geen staartriem aanzit)

Als een zadel goed past hoort het niet te schuiven...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:24

Leuke pony zeg!

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:27

elmiran schreef:
Citaat:
inge88 schreef:

v maar daar is wienig anders aan te doen als een staartriem denk ik. (zelf rijd ik ook 2welsh Atjes waarvan t zadel naar voren schuift als er geen staartriem aanzit)

Niet mee eens. een pony kan weinig schoft hebben en een rug die wat omhoog loopt naarmate je dichten bij de billen komt. hierdor kan het zadel naar voren schuiven. Net als dat mensen met paaren met flink wat schoft een borsttuig gebruiken. dan schuift het zadel juist naar achter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:31

Het zadel past wel, maar de singel is helaas te groot. Dat komt omdat Bo heel erg gevoelig is voor hoefbevangen, en ze staat nu dus dag en nacht op stal om te zorgen dat ze niet bevangen raakt. Een halfuurtje per dag grazen gaat tot nu toe goed, maar niet langer. Door het op stal staan is ze behoorlijk wat afgevallen, vandaar dat de singel te groot is en het zadel wat schuift. Dit had ik misschien beter kunnen melden in het bericht zelf.

Bedankt voor jullie reacties en het commentaar. Lachen En idd, mijn handen zijn wat laag. Daar heb ik nogal snel last van. Knipoog Ik moet er goed op letten.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:34

mooi paardje, nee idd niet de mooiste combi die ik ooit heb gezien, maar het kan nog wel hoor Haha! (Ik denk dat je niet zo zwaar bent Clown )
Je beugels vind ik wel kort.. Sigaar

En wat het zadel betreft, te groot is ie niet, te ver naar voren wel, staartriem kan helpen.. En een passend zadel kan wel schuiven, als het paardje weinig schoft heeft kan die toch naar voren schuiven (ze hebben niet voor niks de staartriem uitgevonden .. Tong uitsteken ) Maar idd, hij hoort niet naar voren te schuiven!!
(had inge88 ook al gezegt zie ik .. Bloos )

Nog veel plezier met het knappe welshje!!! Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:46

haha,
lekkere pony om mee buiten te rijden lijkt me dat!
zou wel als ik jou was de beugels op je eigen lengte doen, ietsje langer..
dan kom je ook meer op het goede punt te zitten denk ik want ik vind je nu aardig te ver naar achter zitten..

dan maar benen een stukje onder de buik uit, wat geeft het nou eigenlijk helemaal.
welsh a tjes zijn super he?!

wel goed opbouwen hoor, ze zijn weer net niet helemaal zo sterk als shetties!

groetjes loveblacky.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:51

hey,

je beugels zijn veelste kort. gewoon lekekr op je eigen maat doen. ik rijd op een b pony. ook ween welshje heb ik me beugels ook gewoon op mijn maat zitten wat ik lekekr vind zitten. en dan steek ik er ook een stuk onderuit. het is niet mooi plaatje. maar ikb en zeker niet te zwaar voor haar.

is het geen idee om een kleiner singeltje te kopen dan? en misschien ook een zadel waar een staart riem aan kan~?. is misschien ook wat lekkerder voor dat beestje.

voor de rest super leuke pony. welshjes zijn gaaf he? lekker pittig

groetjes miranda

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 23:10

het is een lief pony'tje, maar ik vind het er nog erg gespannen uitzien. Misschien is een sperriempje wel een idee. En als je je handen hoger houd ziet het er al een stuk beter uit Lachen. Vooral foto 2, haar rug een beetje weggedrukt en haar hoofdje omhoog. Laat haar anders een paar rondjes aan de lange teugel draven, misschien ziet het er dan anders uit!
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:32

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal er rekening mee houden. Lachen

Haha, mijn beugels zaten idd wel erg kort. De mede-eigenares (zal ik het zo zeggen Knipoog ) had er ook nog een stukje op gereden, en die is kleiner als mij. En toen ik na haar weer opstapte zaten de beugels nog als die van haar. Lachen

Met lange teugel rijden is denk ik niet zo'n goed idee. Op de ene hand wilt ze super hard draven, en op de andere hand wilt ze gelijk in de galop springen. Maar ik zal eens kijken of ik haar na een paar rondjes goed bij me kan houden en dan kan ik haar vast wel met lange teugel laten lopen. Lachen

En ja, Welshjes zijn super!! Haha! Lovers

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:59

wel een leuke pony maar ik vind het niet zo'n leuke combi een keer een goede poetsbeurt zal wel goed zijn maar dat zei je zelf ook al

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:03

Ik had haar voor het rijden ook gepoetst, maar het stukje grond waar we op rijden was nogal modderig, dus daarom was ze zo vies. Knipoog

star_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 19:21

leuke pony!!!
de combinatie is idd niet super!!
maar wat maakt het uit je past er best nog op hoor!!

Stef81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:12

elmiran schreef:
inge88 schreef:

Bij een bepaalde bouw van een pony schuift een zadel ALTIJD. Bijv. bij een shet zie je´t vaak, wat je schrijft is dus onzin...

DevilHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:55

gave fotos kayleigh!!!:D:P x x x x

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:13

in een zin..ik vind het er verschrikkelijk uitzien.
die foto (de laatste) waar je naast hem staat en als het ware zn koppie om trekt!!die ziet er vooral zo..hoe moet ik het zeggen??macht achtend uit
ik vind het er echt niet pretig uitzien allemaal.
arm beestje.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:15

ja..wat ziet het toch weer zielig.... a gut..

Nee hoor... je ziet er goed uit op hem !! Leuke pony ook !!
Veel plezier nog !!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:19

hele leuke welsh,maar qua combi nee, je bent toch echt te groot en ook iets aan zware kant...
net als wat frieske zegt: het ziet er niet echt prettig uit allemaal Scheve mond

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:15

Ik vind je niet te zwaar, neem ik aan in ieder geval, maar de combi is minder. Maar als jij er zo schik mee hebt, vooral je niet laten afkraken door bokkers, want het is toch voor de lol !?

Beccz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:23

ik vind hetook heel zielig om eerlijk te zijn..
Je meot hem gewoon voor een karretje zette ofzo want op deze manier word je tog alleen maar afgesnauwd en terecht..

LoViNg_LaDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 09:41

poeh
er begint er 1 Hamer
hup heel bokt gaat weer Zei-ken Slapen

Dit meisje rijd gewoon voor twee weken een paardje bij, Lovers
Oke het ziet er niet goed uit en jullie kunnen het zeilig vinden,
maar dat is het zeker niet!!! *o/*
Ze is ook te groot maar zeker niet te zwaar,
laat der lekker 2 weekjes op dit paardje rijden !! Pling

veel plezier hoor meid het zijn leuke foto's Haha! Haha!

groetjes,,, Haha!

P.S. sorry hoor maar de tips van koop een sperriem koop een singel ze rijd dit beestje 2 weken zou je daarvoor dit allemaal gaan kopen uhh nee dus Slapen