Mijn paard gaat rechtsom in de galop alleen maar keihard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amigamia

Mijn paard gaat rechtsom in de galop alleen maar keihard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 15:19

Mijn paard bello is een hackney van 13 jaar oud en sinds 1 jaar onder het zadel alles gaat eigenlijk prima , maar alleen de galop is echt helemaal niets . Linksom gaat het allemaal prima en galoppeert hij in mijn tempo. Maar als ik dan rechtsom wil gaan galopperen dan gaat hij eigenlijk alleen maar keihard galopperen , soms zo hard dat ik zijn achterhand onder me vandaan voel glijden . wie weet hier een oplossing voor . groetjes Bianca Ach gut

Bets

Re: Mijn paard gaat rechtsom in de galop alleen maar keihard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:24

Komt door de natuurlijke scheefheid van paard en als deze niet voldoende rechtgericht is, betekent dat paard dus meer gewicht op 1 kant gooit en moet dus meer snelheid maken om op de been te blijven. Zie het net als bij motorrijders, om zo plat mogelijk door de bocht te gaan moeten ze aardig hard gaan, als ze langzaam zouden rijden, zouden ze omvallen. Zie in mijn onderschrift wat websitelinks met informatie over rechtrichten, natuurlijke buiging en klassieke rijkunst. Succes ermee

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 12:46

Probeer eens heel veel voltes te rijden. Ook op het midden, zodat je steeds kunt wisselen tussen linker en rechter, zonder dat je op de rand klapt. Dit hoeft beslist niet in galop, het is gewoon om te zorgen dat je 'm rechter kunt rijden (zoals Bets ook al zei). Zorg wel dat je 'm tussen die voltes goed rechtstelt, anders helpt het nog niet veel.
Je kunt ook gewoon kriskras door de bak gaan rijden. Niet te veel rechte lijnen, maar steeds weer van richting veranderen, zodat je paard eraan went dat jij bepaalt waar jullie heen gaan. Zolang 'ie in galop zo hard gaat, zet 'm dan steeds op de volte, en hou 'm op die volte tot 'ie een goeie snelheid, heeft. Als 'ie die heeft mag 'ie rechtuit, maar zodra 'ie weer te snel gaat zet je 'm weer op de volte.

Sterkte

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 21:30

Rechtrichten, sterk maken op beide zijden. Veel overgangen en schijnovergangen maken. En voor de galop. iedere keer opnieuw aangalloperen van de overgang worden ze sterk niet van de afstanden. Dus iedere keer opnieuw en vooral niet hard laten gaan maar direct weer doorpareren naar draf of stap.