Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
frostyxxx schreef:jonge pony's hebben vaak een beetje problemen met middengangen omdat hun evenwicht nog niet zo goed is.
Ik zou hem eerst sneller aan het been maken, dus korte stukjes voorwaarts en dan weer terug. hiervan wordt hij ook sterker. na een tijdje zou ik pas lange stukken weg gaan rijden. het schudden met het hoofd heeft (denk ik!) te maken met zijn evenwicht
succes ermee!!
. Verder nog wat tips uit mijn geheime truken doos: benen stil houden in stap, gaat hij langzamer: geef hem een enorme rotschop zodat hij aan de andere kant van de bak staat. Wat ook helpt is volte verkleinen en vergroten en dan op de volte een pasje wegrijden en weer verkleinen. En proberen om standaard bij elke letter in de bak een overgang te maken, vaak denk je dat je al een heleboel overgangen maakt, maar in de praktijk valt dat nog wel tegen...
Middenstap zou ik me niet teveel zorgen om maken, vaak wil je in de stap te hard (ik ook, ik loop altijd te drukken...
) maar als je Thijs zijn neusje er wat uit laat komen dan stapt hij wel al aardig groot. Verder niet zulke lang stukken middengangen rijden, maar een paar pasjes, terug en weer een paar passen. Probeer in de proef echt hele duidelijke overgangen te maken, gewoon in de hoek flink terugrijden en dan naar voren, maar dat weet je zelf ook wel. Zo, genoeg??