wil niet op de hoefslag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lieselot

wil niet op de hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 18:53

mn paard wil niet op de hoefslag, of toch vooral niet in stap (in draf probeert hij er wel eens vanaf te komen, maar dat is direct gedaan als ik hem corrigeer) soms gaat het ook weer even beter
als ik hem dan even aanpak (als hij voor de rest ook vervelend is) dan gaat hij er wel op, maar dan gaat hij gewoon zo dicht tegen de omheining dat mn been er tegen schuurt, ondertussen kan ik het wel voorkomen maar hij probeert het wel nog altijd in stap is hij zowiezo moeilijker stuurbaar dan in draf of galop (ook weer niet altijd het kan zelfs totaal verschillen van minuut tot minuut) in galop loopt hij heel af en toe over buitenschouder weg (bvb in volte) en vandaag wou hij in 1 bepaalde hoek gewoon niet fatsoenlijk afwenden in galop, op het laatste nippertje wend hij dan, bij anderen doet hij het ook trouwens Lachen nja als iemand raad weet=> ik hoor het maar al te graag Knipoog

lieselot

Re: wil niet op de hoefslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 18:55

ahja, en ja ik neem les maar mn lesgeefster is er voor 3 weken niet dus kan ik wel extra hulp gebruiken, en omstaanders zeggen dat ik hem harder moet aanpakken, maar voor ik dat doe wil ik weten of het niet beter opgelost kan worden

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:43

Uhhmmm jij zit erop, dus je paard doet wat jij hem zegt. Als hij niet reageerd op gewoon been, gewoon een keer flink ertegenaan schoppen! Ga niet te veel aan de teugels liggen sturen want dan gaat ie alleen maar scheef lopen. Als hij je met je knie tege de muur aan rijdt, schop je hem maar een keer aan de buitenkant, of een keer flink buitenstelling vragen. Als hij namelijk met zn neus bijna tegen de muur gaat, moet ie zn kont wel naar binnen doen, waardoor je je knie spaart Lachen

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 18:42

ja heb al eens de zweep erbij gepakt en ook al stelling naar buiten gevraagd, helpt dan wel even, want hij kan mn been in ieder geval niet meer platdrukken, maar blijft toch proberen, mss toch maar eens harder doorpakken dan, gek eigenlijk voor de rest is hij echt wel een braaf paard, probeert gewoon op een subtiele manier te klieren Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 00:59

Ik moet van mijn instructrice juist van de hoefslag afrijden teneinde mijn paard recht te kunnen stellen --> minstens twee meter.
Dus ik weet niet hoe lang jij je paard hebt, en waar hij voor die tijd is beleerd?

Het pletten van je been tegen het hek is een duidelijke ongehoorzaamheid, ik zou daarom een zweepje meenemen tijdens het rijden en deze aan de buitenkant vasthouden. Op het moment dat het paard je been tegen de omheining denkt te kunnen pletten, tik je even met je zweep bij....]

Een paard dient ten allen tijde te wijken voor druk. En niet tegen je been aan te plakken!

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:15

Luistert je paard goed met wijken?
Ga eens op de middellijn rijden, zodat je paard geen steun van de bakrand heeft, en ga dan wijken, je kunt helemaal naar de hoefslag terug wijken, of een stukje opzij, rechtstellen en dan weer terug wijken naar de middellijn. gewoon een beetje varieren. Als 'ie dat goed doet ook wijken vanaf de hoefslag, zodat je je paard niet meer echt met de hand hoeft te sturen, maar dat je hem met je been op de hoefslag en weer ervan af kunt zetten als 'ie vervelend is.
Succes.

lieselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 18:18

met wijken luistert hij eigenlijk wel goed naar mn been en gaat hij goed opzij, (meestal dan toch, soms gaat hij super opzij, soms zit hij weer te prullen)ook als ik hem terug op hoefslag wil zetten, doe ik dit meestal met mn been, maar ga toch proberen net wat efficiënter daarmee te zijn,
Citaat:
Dus ik weet niet hoe lang jij je paard hebt, en waar hij voor die tijd is beleerd?
opgeleid tot m2, dus zou op zich wel moeten wijken voor druk toch, maar heb hem nog maar 3 maanden ongeveer en heeft daarvoor een hele tijd stilgestaan, kga er allesinds hard aan werken danku voor jullie reacties! Lachen

daffydaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:47

je moet juist een meter van de hoefslag afrijden met dit paard. Hij heeft juist moeite met rechtuit lopen.

Probeer dat eens een tijdje...aan 2 teugels laten lopen....en volgens mij is je probleem dan opgelost