Paard blijft overspringen in galop!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkuh15

Paard blijft overspringen in galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 15:44

Hoi allemaal,
Zoals jullie weten heeft ons paard voorheen Z gesprongen waarbij ze vanzelfsprekend de galopswissels heeft geleerd.
Maar aangezien wij er nu mee dressuren mag ze deze niet uitvoeren.Alleen zodra het moeilijk word doet ze het dus wel.
Een tijd is het goed gegaan maar nu begint ze weer.Het is al zodra we een rechte lijn op rijden en al helemaal bij middengalop(dit is overigens wel op zijn moeilijke hand!)
Wij vragen al extra stelling, buitenbeen duidelijk achter de singel en binnenbeen op en langmaken maar toch krijgt ze het voor elkaar.

Thuis doet ze het wel minder als op wedstrijd maar dit komt denk ik dat ze dan beter ontspannen is.
Iemand tips?

Issy

Re: Paard blijft overspringen in galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:03

probeer niet extra stelling te vragen, maar neem iets meer druk op je buitenteugel, dit paard raakt uit balans en zoekt steun van je binnenbeen en buitenteugel. Door extra stelling naar binnen te geven raakt hij nog meer zijn balans kwijt. blijf klein galoperen, geen middengalop doen als hij er nog niet aan toe is, Blijven oefenen Succes!!!!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 17:53

Ja zo had ik er ook 1 alleen ik kinkelde er de eerste keer bijna vanaf omdat ze zo hoog opsprong. Ben eigenlijk ok wel benieuwd. Ik heb het gewoon in de training erbij gepakt en ze heeft het eigenlijk nooit meer uit haarzelf gedaan.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:46

die van mij heeft het ook uitgevonden sinds kort.
hij vind het blijkbaar erg leuk en doet dit dus ook minimaal 1 maar per rondje.
mijn instructrice raade mij aan hem goed voorwaarts te houden, omdat hij het alleen in de verzamelde galop doet.
goed je buiten teugel eraan houden en je binnenbeen op de singel houden buiten been er iets achter. als hij toch over springt tikje en meteen gaan draven eerste de beste hoek weer aanspringen en zo telkens door gaan.
die van mij doet het nu al een stuk minder

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:03

en als je rechtuit gallopeerd en je zet em op een volte ? springt ie dna ook over ?? anders kan je proberen gewoon steeds op n volte 10 meter zetten... zodra je denkt dattie t gaat proberen.. en dna steeds n stukkie verder rechtuit blijven rijden Tong uitsteken wees gewoon slimmer dan hem }> t is maar n id'tje hoor of t werkt weet k nie...en idd niet te onbehouwen of te hoog tempo galloperen.. gewoon zodat je t onder controlle houd...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 23:23

Probeer heel erg stil te zitten in galop, een minieme gewichtsverplaatsing geeft al dat zon paard omspringt

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 19:29

Het is vooral als hij van de volte afmoet, dus met een rechte lijn.
Ind als je klein beetje uit belans raakt springt ze meteen over. Maar als je ook heel stil zit en je voelt hem dat beetje springeriger in de galop( wat meestal duid dat ze 2 sprongen daarna over is gesprongen) hoe moet ik het dan doen. Door rijden of juist terug nemen in draf. Want het lijkt mij als ik hem meteen op de volte gooi dat ik hem helemaal uit balans haal.

Nicolee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 20:35

Hey hier heb ik met mijn pony ook last van. Bij mij is het nog net een groot probleem ik spring ook graag en hij moet het allebij blijven doen! Ik zit nu in de L1 dressuur en ik en mijn instructriese zijn er al aan het werken, maar jij hebt nog best lang de tijd bij mij is het L2 bijna in zicht. Als het bij mij werkt wat mijn instructriese zegt zal ik het hier neer zetten heb je er miss wat aan!