Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

M3isSi3j schreef:Ik stap 10 min los aan de lange teugel.. daarna pak ik ze ietsjes op dat ik contact heb en stap ik nog zn 5 min door tot ze mn hand volgt en VW/NW is. Dan draaf ik aan en rij ik 10 tot 20 min (ligt eraan wat ze de voorgaande dagen gedaan heeft) los in draf met heel veel overgangen, schijnovergangen, figuren ed. Na verloop van tijd schakel ik der steeds meer terug en komt ze vanzelf meer omhoog en pak ik der steeds meer op. De reden dat ik zoveel NW rij me tlosrijden is omdat ik een fries heb die nog wel eens genijgd is achter de teugel te lopen om onder het werk uit te komen, of der nek erop zet. Als ze goed over der rug is ze lossere in der rug en der achterhand er beter bij. Zo voorkom je het

Emaartje schreef:ow dan weet ik dit ook weer!!hoe je moet losrijden,deed ik het toch goed,maar als ik op les ben moet ik altijd gelijk van de instructice de teugels op maat maken zodat die nageeflijk loopt ,zo werkt het toch niet ofwel...
en dan lekker voorwaarts neerwaarts... ook op de rechter hand.. maar daar kan k dr dan wat makkelijker oppakken... en ik ga wel meestal al vrij vroeg galloperen.. omdat ze daar iets actiever van wordt...
en verder rijd ik veel 8tjes , gebroken lijnen, veel rechte lijen
( die nogal eens scheef zijn ) en k oefen ook het halthouden veel... en k rij veel overgangen omdat ze nogal moeilijk bij mekaar te rijden is... en natuurlijk het uitdraven.. doe ik ook lekker laag... zodat ze dr spieren effies lekker weer kan strekken
ik heb verder niet echt een vaste tijd ofzow.. voor alles... soms rij ik een uur soms langer en soms maar n half uurtje.. licht eraan... of ze braaf is