kan iemand me helpen?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

M3isSi3j schreef:Je moet niet gelijk een "complete travers" willen rijden. Als je hem goed geleert hebt voor je been opzij te gaan (hoe heb je hem dat geleerd?) dan is het in het begin voldoende om terwijl je hoofd, hals en voorbenen gewoon RECHT op de hoefslag houdt (dus niet moeilijk gaan zitten doen met buiging!!) je hem dan vraagt zijn achterhand 5-10 cm naar binnen te doen voor je buitenbeen. Als hij dat doet dan krijgt hij vanzelf de juiste buiging en is het maar een kwestie van steeds iets meer te vragen. Als dat iets meer vragen in draf leidt tot versnellen, zou je ook terug kunnen gaan naar stap en het daarin een keer door te vragen. Succes!
KimBalaa schreef:Ik weet niet of je al op andere paarden traver hebt gereden, of het gevoel al kent. Want anders kun je denk ik het beste les nemen. Of als je al les hebt aan je instructice vragen. Want het is gewoon best moeilijk te leren. Vooral met stelling e.d.. Je moet op veel punten letten. Dat je recht blijft zitten, dat je hem niet te schuin doet etc. Dus gewoon lekker lessen, weet je zeker dat het goed gaat!