waar moeten we beginnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_

waar moeten we beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 22:27

tsjah, ik weet niet of het hier hoort, maar ik gok er maar op Tong uitsteken
ik ga maandag bij een vriendin logeren, die een paard en een shet heeft. Nu willen we dus die shet inrijden...maar....
we weten niks van z'n achtergrond. ze heeft em een half jaar ofzo. Hij is best wel bang, als je z'n kont aanraakt krimt ie altijd even in
maargoed, hij is dus al aan het wisselen, maar z'n leeftijd weten we niet precies. We hebben hem al wel voorzichtig gelongeerd even, en dat ging geweldig. Hij is echt superbraaf en reageert heel goed op alles. Maar kunnen we nu verder? is het verstandig om er nu voorzichtig aan iemand op z'n rug te laten wennen?
En het is een klein shetje. hij is zo'n 95 cm als het goed is. Zou hij iemand van 40 kilo kunnen houden?

Jasmijn_

Re: waar moeten we beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 23:11

niemand Huilen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:38

Als je zijn leeftijd niet weet dan zou ik een veearts de leeftijd laten nakijken aan de hand van het gebit. Dan weet je in ieder geval zeker of hij oud genoeg is om ingereden te worden. Verder zou ik iemand om hulp vragen die vaker paarden of pony's zadelmak heeft gemaakt. Ook met een Shet kun je namelijk brokken maken...

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 17:55

tja, het is denk ik verstandig om er iemand bij te halen
dat inrijden gaat wel lukken, ik ga hem waarschijnlijk inrijden. Ik heb er ervaring mee, dus dat wordt geen probleem. Ook willen we liever iemand die niet te zwaar is, dus vandaar.
ik zat er ook aan te denken om tteam met hem te gaan doen. dan krijgt hij wel meer vertrouwen.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:31

Zou ook eerst even zijn/haar leeftijd controleren voor je erop stapt. Je weet natuurlijk nooit. Vertrouwen is ook heel belangrijk. Je gaf zelf al aan dat je ervaring hebt met het inrijden van paarden / pony's, dus dat zal wel goedkomen.

Wens je veel succes.