Waar zijn julllie nu mee aan het trainen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Waar zijn julllie nu mee aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 19:13

Ik ben vooral bezig Sander aan mijn kuit te laten lopen, en niet aan de hak.

En jullie?

_Nann_

Re: Waar zijn julllie nu mee aan het trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:55

je drijft tog altijd met je kuit... of zie ik dat verkeerd?? Clown maar goed .... ik ben dus aan het proberen om oris dr 8erhand dr wat beter onder te krijgen... want ze is liever lui dan moe Koe en ze is zo'n 25 cm te lang.. in dr rug-hals.... duss t is niet al te makkelijk om dat bij mekaar te rijden.... zonder dat mevrouw in verzet komt....maar het gaat steeds beter Bloos

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:24

Ik drijf met mijn hak *Schaam

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:38

Ik ben erg bezig met haar meer op het achterbeen te krijgen, en wat gedragener gaat lopen. Ook met de middendraf te verbeteren wat al heel goed gelukt is en de galop meer geslotener te krijegn

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:44

Ik ben vooral bezig om hem meer verzameld te laten lopen zonder dat hij veel druk vraagt. Er van achteren onder krijgen gaat moeilijk bij een arabier vanwege de korte rug. Het gaat wel, maar moeilijk. Eerst het ene en dan het andere...
Ook ben ik bezig om hem terug in tempo (of een versnelling lager) te laten komen op het moment dat IK het wil. Vaak uit zich dat in een galop die terug valt in een heel ruime draf, maar dan wel op het moment dat IK het wil. Dus dat vind ik al een vooruitgang. De rest komt later wel Ja

Ps het is een ex-renpaard vandaar de druk en de hoge tempo's

Kelz_Lagune

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:22

Ik ben nu voornamelijk bezig met zijgangen (wijken etc.), mijn paardje heeft Z gelopen en moet nu weer de L1 in.. En aangezien hij maar al te graag wil laten zien wat hij kan.. maakt hij wanneer hij moet wijken een appuyment Clown Het gaat al steeds ietsjes beter Tong uitsteken

Daarnaast ben ik bezig hem verkeersmak te maken, hij vind het allemaal zo eng Ach gut haha.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:10

Ik ben nu voornamelijk bezig met het verzamelen in galop en de travers. Verder gewoon het andere onderhouden

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:23

ik ben het appuyement verder aan het oefenen.
en achterwaarts,wijken,schouderbinnenwaarts.

ik train zowat vanalles,elke dag wat anders Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:33

Het is maar net wat m'n zin meebrengt. Maar ik ben voornamelijk met de basis bezig. De oefeningen beheerst mijn paardje allemaal wel (tenminste t/m L2) maar de nageeflijkheid laat nogal eens te wensen over. Bloos! Daarnaast probeer ik haar zo scherp mogelijk aan m'n hulpen te krijgen. En af en toe pak ik nog wel eens wat oefeningen uit de hogere klassen mee, tenminste, poging tot.
Qua springen moet er nog zoveel gebeuren dat ik het allemaal hier niet neer ga typen. Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:58

ik ben bezig met hem meer op de achterhand te krijgen, en met mijn overgangen (galop-stap, galop-stap) dus ook met hem wat meer te kunnen verzamelen in galop Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:55

ik ben bezig met zijwaarts rijden ( die rot buitenteugel ook!) en in de galop te verzamelen en weer normaal te rijden en volluit gaan etc etc. om alles via mijn zit zover te krijgen.

Kelly1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 00:27

ik rijd vooral veel overgangen tempowisselingen.. ik rijd ook veel op de middenlijn en de binnenhoefslagen zodat hij rechter wordt! ik rijd weinig oefeningen ongeveer tot de m kent hij de oefeningen wel, ze zijn niet helemaal bevestigd maar de laatste tijd ben ik niet erg veel met oefeningen bezig, komt wel weer!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:06

Ik ben nog heel erg met de basis bezig, dus recht tussen 2 teugels en buiging in zijn lichaam. Dan komt die sbw en travers vanzelf... Verder ook bezig om m meer te laten draven (meer op eigen benen en met meer impuls) en de galop meer sprong te krijgen en meer sluiten. Stap galop ben ik ook mee bezig geweest, maar dat laat ik tot het M2 ff weer wezen aangezien die nu elke keer denk dat ie in galop moet als ik aan wil draven + dat ik er wat spanning van in de galop krijg omdat ie het moeilijk vind.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:38

Voornamelijk basis. Rond houden bij overgangen en wendingen. Verder het wijken en schouderbinnenwaarts. Met 4 benen stilstaan bij halthouden.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:30

Ik ben de achterhand aan het trainen door veel overgangen te rijden en de middendraf ben ik aan het oefenen...

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:57

Het meeste concentreer ik me nu op de travers, wat nu al een stuk beter gaat. Voor de rest moet rikky nog beter voor mijn been worden en nog beter terugkomen op mijn zit, en ook meer verzameld gaan lopen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:28

OrissE_GipsY schreef:
je drijft tog altijd met je kuit... of zie ik dat verkeerd??

Je wil niet weten hoeveel mensen met de hak been geven maar natuurlijk de goede manier is met je kuit been geven.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 13:35

Ik ben bezig om hem nog beter aan mijn been te krijgen hij vertrekt wel direckt als ik been geef maar hij wil zijn rechter achterbeen er niet onder zetten.Komt een heel groot gedeelte ook door mezelf omdat ik niet goede hulpen geef als hij direct vertrekt als ik been geef hou ik daarna gelijk op met been geven maar je moet je been altijd wakend aan de buik houden en dat vergeet ik steeds Bloos Verder loopt Ranger altijd heel graag in zijn eigen houding en probeer ik daar wat aan te verbeteren door hem steeds wat uit te schuifen en hem weer wat meer bovenin te laten lopen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:27

Lady was (nu met zwangershapverlof) ik aan het trainen op meer lengte in haar hals (kropt nogal snel op als ze hele enge dingen ziet), maar naar voren rijden (vlijtiger maken) en terug laten komen op mijn zit. Voornamelijk in de galop sterker te laten "spingen"

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:46

Ik ben nu vooral bezig met het nageeflijk rijden, en het rustig galopperen.. Het is nu voornamelijk zo hard mogelijk rondjes rennen..:S Als iemand trwns nog tips heeft voor de harde galop, PB dan maar ff..Haha!;)

kiss eva

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:30

griebels schreef:
Ik ben vooral bezig om hem meer verzameld te laten lopen zonder dat hij veel druk vraagt. Er van achteren onder krijgen gaat moeilijk bij een arabier vanwege de korte rug. Het gaat wel, maar moeilijk. Eerst het ene en dan het andere.

Hoe wil je hem verzameld laten lopen als hij er van achter niet bij loopt of moeilijk? Dan lijkt dat me toch wel even wat belangrijker

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 15:53

ik ben vooral bezig met hoofd hals houding van m'n pony. ze kanteld het hoofd nog wel eens. veder rij ik oefeningen die in de z voorkomen..en bij het losrijden een paar keer wijken..dat is toch je basis voor appuyeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:00

Ik ben bezig met de achterhand er meer onder te krijgen, ze loopt ietwat op de voorhand, een rustigere aanleuning, en het belangerijkste: de rem. Ze luistert goed naar mijn zit en als ik mijn bekken kantel merk ik verschil. Ze mag iets meer naar mijn been luisteren, en haar tempo is nog niet goed, ze wisselt uitzichzelf nogal. Niet de bedoeling. Met andere woorden, ik train aan een heleboel, maar met veel geduld want mijn peerd is nog maar 3 Lachen

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:08

jaa monsera je hebt zeker gelijk... er zijn idd veel mensen die moeite hebben om met hun kuit te drijven... ik vond het ook nooit al te makkelijk... Tong uitsteken

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:30

Hai,

ik ben nu vooral bezig met het los laten. Hino bleef altijd zo hangen op mijn handen.

Dus nu veel aan het been maken, vragen en loslaten. En dan wachten op dat geweldige geluid van knabbelen op het bit...