hard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aiko

hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 12:32

Ik rij nu met mijn bijrijpaard mee met een viertal. Hierbij moet ik dus achter een ander paard rijden. Het probleem is nu dat ze die alleen maar wil inhalen en dus alleen maar hard gaat en ik haar heel moeilijk terug krijg omdat ze dan helemaal tegen de hand komt. Normaal kan je natuurlijk afwenden o.i.d. maar dat is nu dus steeds niet mogelijk en moet ik dus iets anders weten te vinden waardoor ze wat rustiger wordt.
Een ander probleem is dat ze dit dus alleen doet als we gaan oefenen voor het viertal (1x in de twee weken bij een andere stal) en ze dit thuis dus niet doet, waardoor het al wat moeilijker wordt om er aan te werken aangezien dat thuis niet nodig is.
Heeft iemand van jullie misschien tips over hoe ik dit kan oplossen zodat ik gewoon achter het andere paard kan blijven?

Spoec

Re: hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:02

Moeilijk.. Ik had er ook last van bij mn vroegere paardje.. dan moest ik als laatste terwijl iedereen wist dat ze dan helemaal door het lint zou gaan .. Elke keer kleine volte en weer achteraan sluiten maar in de proef kon dit niet.. dus mocht ik uiteindelijk voorop ..

Weet niet of dit een oplossing is, maar bij mij kon het toen echt niet anders, heel veel suc6 ermee ..

M3isSi3j

Re: hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:57

Zorg dat je paardje zn hoofd bij jou houdt en die andere paarden vergeet om zich heen. Er zijn minimale oefeningen die je kan toepassen zonder dat een ander hier last van heeft of het zelfs merkt.

Laat hem in de hoeken een pasje naar buiten wijken, zo krijg je meer ruimte van vore en word de afstand tussen jou paardje en je voorgangen groter. Laat hem op je zit een stukje terug komen en gebruik hierbij je stemhulpen desnoods (dit kan je wel thuis oefenen), stel hem op zn gemakje.

Wat je ook kan doen af en toe een beetje extra schouder voro zetten (zo minimaal dat die enkel maar weer ff op jou concentreerd), een keertje een stelling vragen naar binnen of buiten of een rechte lijn of een keertje contrastelling in de wendingen..

Blijf het vooral veeel oefenen en zorg dat je in je dagelijkse training je paardje beter op je zithulpen terug kan rijden.. zo overdreven dat als die zelfs maar minimaal zou reageren in het 4-tal het toch voldoende is om hem ff op jou te laten letten..

Succes ermee