Orbaldo II thuis en op concour

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Orbaldo II thuis en op concour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 20:06

afgelopen zaterdag nog even thuis aan het werk gehad en zondag zijn eerste buiten concour en de 3de keer L2.Ik was wel tevreden(1ste proef 2de met 163 en 2de proef 1ste met 165) heb nu 6 punten in de L2

Afbeelding
drafje

Afbeelding
galopje

Afbeelding
wijken

Afbeelding
Sb links

Afbeelding
drafje

Afbeelding
sb rechts

de volgende dag dus wedstrijd en foto's met dank aan Ilindra en Samsam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caesar

Re: Orbaldo II thuis en op concour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:10

Ooee wat zit jij gespannen te kijken zeg Lachen Lijkt net of je heel erg veel moeite moet doen! Jammer dat je niet je complete zadel en hoofdstel in het goudkleurige/zilverkleurige hebt..! Lekker paard!

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:11

Wauw !!
Wat een mooi paardje heb je daar ..
Heb er niet zoveel op aan te merken, behalve dat je mss iets minder naar beneden moet kijken ..
Gefeliciteerd met je winstpunten ..

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:13

mooie foto's mooi paardje ook.
hij heeft een leuk hoofd.
het ziet er netjes uit hoor.
en leuk hoofdstel. Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 20:14

als ik voor elk paard aparte beugels en sporen e.d. aan moet schaffen mag ik eerst wel een deel gaan verkopen eer dat ik dat kan betalen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:17

Nimber schreef:
als ik voor elk paard aparte beugels en sporen e.d. aan moet schaffen mag ik eerst wel een deel gaan verkopen eer dat ik dat kan betalen.

Bedoelde dat niet zo, vind het alleen zo anders tonen Lachen

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:17

Het ziet er allemaal goed uit Kim, moet toch nodig een keer richting Bathmen komen Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 20:19

hermes_> geeft niet joh! Haha! je hebt gelijk alles messing is ook mooier alleen ik heb wel voor elk paard een eigenhoofdstel maar ik heb maar 3 zadels:D anders blijf ik beugelriemen e.d. wisselen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:22

Prachtig paard! Wat een uitstraling en wat grijpt hij ver voor!
Wat me wel opvalt is dat ik je handen graag wat hoger zou willen zien en dat je paard soms wat stug in de kaak lijkt te worden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:26

Mooie foto's (had ze al op fokt gezien). Het ziet er erg goed uit. Wat mij opvalt is dat je op de trainingsfoto's je paard (veel) te diep instelt, maar op de wedstrijd foto's zie ik dat niet terug. Bovendien schijnt hij evengoed goed weg te komen, dus daar zit geen probleem in. Is meer een opmerking dan een kritiek punt hoor Knipoog Ik rij mijn paarden immers ook niet gelijk bovenin. Verder ziet het er keurig uit.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 20:34

kritiek mag wel hoor al ben ik zeer tevreden over mijn instructeur dus of ik er wat mee doe is een ander punt;)
Ik heb zelf niet het idee dat hij zich vastzet in zijn kaak.
Hij is eigenlijk altijd wel erg fijn in de hand,kan ook zonder problemen 'm hoger,of lager instellen.

VValar hij loopt op de thuis foto's iets achter de loodlijn maar imo ook maar heel iets.
Niet bewust want ik rijd 'm eigenlijk alleen maar vwnw los en stel 'm daarna zoveel mogelijk bovenin, bij oefeningen die hij wat lastig vind en waarin hij zich wat wil opdrukken wil ik 'm nog wel eens wat laten zakken maar voor een L paard hoeft hij (van mij) ook nog niet helemaal in het perfecteplaatje te lopen.Ik weet niet eens of ik dat wel voor elkaar kan krijgen Knipoog

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:39

Kan door het plaatje komen hoor, maar voor het oog (mijn oog) lijkt het niet super soepel maar dat komt ook door de zware nek.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:42

wat een prachtig beest zeg Kwijl Ziet er goed uit, proficiat met je punten en prijzen.
Je mag alleen iets trotser gaan zitten tijdens de proef, maakt het plaatje helemaal af Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:44

Als je naar die eerste foto kijkt, loopt hij niet íets achter de loodlijn Knipoog Maar ik begrijp jouw rijtechniek, zo doe ik het immers zelf ook. Lang en laag beginnen, veel inbuigen en daarna oprichten. Dit vind ik zelf de vriendelijkste manier maar iedereen heeft zijn eigen techniek er weer voor. En idd, wanneer een oefening wat lastiger wordt of een paard zich gaat vastzetten, weer wat ronder instellen zodat ze het wat makkelijker kunnen verwerken.
Het lijkt mij een vrij moeilijk paard om te rijden zo op het eerste oog (is dat het ook?). Voornamelijk omdat er zo'n zware nek op zit. Misschien oogt het beeld dan ook iets anders dan wat jij aan zult voelen. Voor een L paard ziet het er zeer zeker niet verkeerd uit. En zo te horen doe je het goed op de wedstrijden. Veel succes ermee.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:45

Leuk paardje! Niet zo gespannen kijken hoor Haha! Want het ziet er hardstikke goed uit Ja

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 20:50

Het is om eerlijk te zijn 1 van de makkelijkste paarden om te rijden die ik ooit heb gehad Hij si erg zwaar in zijn nek maar dat is voornamelijk zijn dikke hengstennek en tenzij hij echt iets ziet en die nek erop drukt heb ik er nooit last van.
Bij de eerste galopfoto op conour zie je dat hij eigenlijk stiekem het neusje er wat uitdrukt terwijl je dat aan de halshouding eigenlijk weer niet ziet.

aparte met dit paard is dat ik ondanks die dikke zware nek wel 8-ten reed voor het halsstrekken in de L1 (en nu in de L2 7-ens) enige puntje waar ik hard aan werk (en daarom rijd ik o.a. niet ldr maar vwnw is om lengte te houden in de hals) maar ach we oefenen vrolijk verder en ik zeker net zo hard als hij doet Haha!
daarom kijk ik ook gespannen want ik vind het zelf ook verrekte moeilijk hoor!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:53

Mooi paard!! Ja

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:14

Even wat toevoegen hoor: je moet mijn opmerking niet als kritiek opvatten want zoals gezegd ziet het er voor een L-comi gelikt uit!

Yvette90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:20

Gefeliciteer met je behaalde winstpunten! Jullie zijn vast snel Z-dressuur want het ziet er super uit!! Blijf lekker zo door trainen en ik zie graag meer foto terug Lachen!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 21:24

doe ik niet patos maar ik kan overal wat van opsteken (al ben ik erg tevreden over mijn instructeur) dus ik weeg het zeker af of ik er wat aan heb/ mee kan Knipoog daarnaast ben ik zeer zeker geen topruiter en is een groningerdekhengst nou niet het eerste het beste paard waar je aan denkt als je het over het ideale dressuurpaard hebt Haha!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:40

Leuke foto's Kim. Echt een paard met uitstraling! Wat een nek zit erop. Je kijkt zelf wel heel serieus en geconcentreerd, leuk om te zien!

Ray_Ninja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:21

Gefeliciteerd met je punten, heet ziet er inderdaad wel een beetje gespannen uit.
Maar wat een blikvanger heb jij zeg Haha! wat een gigantisch mooi paad!

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:23

prachtig paardje!
En wat een lijf....

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:44

Nah vind het wel een aparte combinatie, in positieve zin van het woord Lachen ziet er idd al gelikt uit voor een L2 combinatie.

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:48

Ziet er goed uit Kim! Kom je nog naar Klein Over dit jaar?