Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

misty1 schreef:ow zo
maar als ik dressuur rij wil ze ook racen en gata ze trekken dat de tegeuls gewoon uit mijn handen vliegn. ik moet maar ff wat kijke wat ik kan doen
marscha schreef:ik heb het zelfde probleem dan alleen met springen ik heb nu een scherp bit en het gaat wel beter
en pak dan ook gelijk een slofteugel erbij
.
moet je es kijken hoe snel die daar van opknapt

misty1 schreef:ow zo maar ik bedenk wel iest, ik ga aan mijn oom vragen of ie mij les wil geven en datze dan ook ff bij hem mag staan dat hij er ook mee bezig gaat
Kafue schreef:Ja joepie scherp biten pak dan ook gelijk een slofteugel erbij
.
In dit verhaal helpt geen scherp bit, geen hulpteugel, geen zweep of scherpe sporen.
nee in dit verhaal helpt maar twee dingen, les nemen van een kundig iemand en consequentheid.
Een paard moet luisteren klaar, als jij er bent ben jij zijn baas. Racen is of een balansprobleem of een gehoorzaamheidsprobleen en jij mag invullen welke van de twee het is. Je moet consequent en duidelijk zijn. Als hij racet gewoon duidelijk met je been en hand doorpareren naar de gang waar je in was.
Wat je ook doet gehoorzaamheid is heel belangrijk.
Kafue schreef:Ja joepie scherp biten pak dan ook gelijk een slofteugel erbij
.
In dit verhaal helpt geen scherp bit, geen hulpteugel, geen zweep of scherpe sporen.
nee in dit verhaal helpt maar twee dingen, les nemen van een kundig iemand en consequentheid.
Een paard moet luisteren klaar, als jij er bent ben jij zijn baas. Racen is of een balansprobleem of een gehoorzaamheidsprobleen en jij mag invullen welke van de twee het is. Je moet consequent en duidelijk zijn. Als hij racet gewoon duidelijk met je been en hand doorpareren naar de gang waar je in was.
Wat je ook doet gehoorzaamheid is heel belangrijk.