Na een hele tijd door omstandigheden geen toltles te hebben gehad, was het afgelopen weekend eindelijk weer zo ver! We moeten nog aan veel dingen werken, vooral aan het achterhandgebruik en nageefelijkheid, maar toch ben ik erg tevreden. Ik heb meteen een nieuw zadel gepast, een Equestor Isi, maar die was iets te groot. Hij ligt daardoor iets te ver naar voren op de foto's. Sommige foto's zijn wat vaag, omdat ik ze best veel moest inzoomen. Hopelijk hebben jullie nog tips..

Instappen

Hier drukte ze haar nek helemaal naar buiten. Van Inge moest ik toen mn binnenhand naar mn knie brengen en naar haar achterbeen kijken. Dat hielp meteen, maar levert wel een vage foto op
. 

Dat was de tolt. Aandachtspunten van mn houding zijn duidelijk: tenen naar binnen, handen rechtop en naar voren kijken
. De foto's staan niet helemaal op volgorde, want ze zijn met twee camera's gemaakt.
Hier is ze niet dood.. alleen moe van het werk

Groetjes Esmee
(edit: link verbeterd)

leuke combinatie!

Wat je houding betreft lijkt het alsof je je rug wat hol houdt. Probeer wat meer te ontspannen, dan zal Rak (sorry geen streepjes op mn toetsenbord) ook meer ontspannen in haar rug. En voor de rest; lekker zo doorgaan!