3 Jarige Indorado @ Work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maericken

3 Jarige Indorado @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:57

Dit ben ik op het paard van mijn zusje. Zoals de titel al zegt is het een 3 jarige Indorado x Zeoliet x LeValBlanc. Normaal gesproken rijdt mijn Saskia er dus op (was laatst ook wel een topic van) maar nu ging ik er even op voor de foto. Hij is heel fijn om te rijden, en werkt altijd goed mee!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bienotje

Re: 3 Jarige Indorado @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:09

Ziet er al heel goed uit voor een driejarige. Misschien beetje uitkijken dat je hem niet overvraagt etc. Eerst op eigen benen lopen en daarna pas met nageven aan de gangis wat ik eigenlijk bij jongere paarden in gedachten heb.

En de spoortjes vind ik ook al wat vroeg, misschien is een zweepje een goed alternatief? Als je nu al met sporen begint heb ik het idee dat je strax als ie 5 is al met joekeloekes van een sporen moet gaan rijden om reactie te houden.

En wat ik me afvroeg, zijn die foto's nu juist gemaakt? Want dat is een fikse plens water dat nog bij jullie in de bak staat dan!

Maar zoals ik al zei, mooi paardje en leuke combinatie!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:16

Spoorgebruik hoeft niet negatief te werken hoor. Ik rijd ook nog gewoon met knopspoortjes en zonder zweep. Met zweep wordt bij jonge paarden vaak de handhouding onrustig. Er is van beide voordelen en nadelen te noemen... en iedereen heeft eigen reden. Vind het paardje al lekker lopen!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:24

mooi paard!!
hij lijkt heel groot, loopt super voor een 3 jarige!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:26

Wat een mooi paard, ik ben helemaal weg van zijn bouw! Lekker lange stelten en een aansprekend koppie.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:39

patos schreef:
Wat een mooi paard, ik ben helemaal weg van zijn bouw! Lekker lange stelten en een aansprekend koppie.

Sluit ik me volkomen bij aan Ja

Dominque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:45

Heb net 3 minuten geleden mn frans gefokte merrie laten dekken door Indorado Lachen

Maar ziet er goed uit, hebben jullie al een sprongetje geprobeerd?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:03

Mooi paard Ja

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:06

Dominque schreef:
Heb net 3 minuten geleden mn frans gefokte merrie laten dekken door Indorado Lachen

op 3 jaar al onder de man springen zou ik vroeg vinden

het is een mooi paard! en spoortjes zijn inderdaad niet per defenitie slecht! Lachen

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:45

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 09-03-22 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:51

Bienotje schreef:
Ziet er al heel goed uit voor een driejarige. Misschien beetje uitkijken dat je hem niet overvraagt etc. Eerst op eigen benen lopen en daarna pas met nageven aan de gangis wat ik eigenlijk bij jongere paarden in gedachten heb.

En de spoortjes vind ik ook al wat vroeg, misschien is een zweepje een goed alternatief? Als je nu al met sporen begint heb ik het idee dat je strax als ie 5 is al met joekeloekes van een sporen moet gaan rijden om reactie te houden.

En wat ik me afvroeg, zijn die foto's nu juist gemaakt? Want dat is een fikse plens water dat nog bij jullie in de bak staat dan!

Maar zoals ik al zei, mooi paardje en leuke combinatie!

Hahaha iedereen zn eigen mening maar hier ben ik het absoluut niet mee eens mijn paard is na een paar weekjes opgepakt met spoortjes, hij reageerde niet op het been. Ik rijd nu altijd nog met spoortjes en hij is nog altijd aan t been ( toen was ze 3 nu inmiddels 5) dus die conclusie klopt wat mij betreft niet helemaal, maar ja iedereen zijn eigen ideen

Groetjes

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:01

Ziet er goed uit, Mooi paard! Lachen

Maericken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 23:27

Dominque schreef:

Goede keus die indorado! Knipoog

Onder het zadel springen we er nog niet echt mee. Af en toe een laag kruisje voor de grap. Maar 2 weken geleden was er een vrijspringcompetie in Lonneker, en daar is ie 2e geworden. Later stond er in de Paardenkrant dat niemand het erg had gevonden als ie gewonnen had! Het scheelde ook maar een half puntje met de Burggraaf die 1e was.

(hier ff een foto van de foto gemaakt Vork )
Afbeelding

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 23:35

kick man ziet er goed uit mijn paard heeft mee gedaan aan het open kampioenschap vrijspringen in delft was daar in de midden moot geeindigt maar ik was super trots op hem .
het is een no limit x purioso

Maericken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 14:01

Bienotje schreef:

We zijn helemaal niet echt met nageven bezig, gewoon recht op eigen benen laten lopen (zoals je zegt) is het belangrijkste. Alles wat hij zelf aanbiedt is dus mooi meegenomen. Nou is het wel zo dat paarden die recht op hun eigen benen lopen meestal niet tegen de hand zijn... Clown
Hier staan wel foto's van een paar weken geleden
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=395340&st=0&sk=t&sd=a

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:29

Leuk paard, leuke foto's Knipoog
Alles goed Ja

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:40

Leuk om Vogue weer te zien (vorige topic had ik ook gelezen)! Als ik deze foto's met die van de vorige keer vergelijk ziet het er al veel 'geroutineerder' uit. Nog steeds een jong paard, maar niet meer dat jonge-net-zadelmakke-paard. Ziet er goed uit! OK dan!
Doordat ik zelf een Indorado train ben ik erg nieuwschierig naar halfbroertjes en -zusjes van haar. Haha!
Op de foto's zie ik ook overeenkomsten! Qua bouw en ook in het rijden.
Die hals bijvoorbeeld: moeilijk om naar de ontspanning te rijden en de hand te laten volgen; ze zetten makkelijk de hals 'er op'. Maar met veel geduld kom je een heel eind en heb je ontzettend veel aan zo'n ontzettend werkwillig diertje!!! Lovers
Veel plezier er mee!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 14:47

Julie zijn goed vooruit gegaan na vorige keer OK dan!

En ik vind het een heel mooi paardje ook al hou ik niet van vossen, maar deze is echt leuk Knipoog