benen afsteken (hulpmiddel?), niet achterover zitten..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

benen afsteken (hulpmiddel?), niet achterover zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:47

hoi,
ik rijd sinds kort weer en heb een verzorgpaard dat super gevoelig is voor het been.

nou is het lastig als ik wil dat hij langzamer gaat lopen, dan moet ik me zwaar en lang maken. dit is echter een probleem bij mij.

ik vind het namelijk moeilijk om achter over te zitten en ga dan ook snel naar voren hangen. Ook steek ik mijn benen heel gauw af (naar voren).

hebben jullie hier misschien tips tegen en is er misschien een hulpmiddeltje om je benen niet af te steken?

Fun_Fun

Re: benen afsteken (hulpmiddel?), niet achterover zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:07

Om je benen recht te houden kun je toutjes bij de singel en voet binden

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 19:20

Denk eraan dat je knieën naar voren moeten wijzen (als je ben teveer naar voren steekt, wijzen ze omhoog) en je enkel op een lijn moet zijn met je heup (bekken). Je hoeft niet achterover te zitten, je moet rechtop blijven. Denk je in dat je koplampen op je borst hebt. Die moeten naar voren schijnen over de paarden oren heen. KIJK ook vooruit en niet naar beneden (gaat vaak samen met naar voren kiepen). enfin, druk je knie dus naar beneden, probeer je bovenbeen zo vrtikaal mogelijk te krijgen, dan is het verrekte moeilijk om je been nog naar voren te steken.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:42

Om een paard juist te trainen moet je met jouw evenwicht juist boven het paard blijven. Je moet rechtop zitten maar niet overdreven naar voren en vooral niet ver naar achter leunen met je bovenichaam. Probeer op je zit beenknobbels te gaan zitten en de overgang langzamer puur vanuit je kruis te laten komen. Werk met zithulpen en niet door je lichaam te verplaatsen.

Zou je namelijk overdreven naar voor of achteren gaan dan blokkeer je het paard.