ik heb al meerdere topics geopend over een probleem met mijn pony dat ze snel sterk wordt en niet zo makkelijk nageeflijk te rijden is..
de laatste tijd gaat het op zich wel goed maar ze is de ene dag veel beter voor mijn been dan de ander..net als vandaag ze was int begin niet vooruit te branden en toen liet ik er even een meisje op draven maar die moet dan egt schoppen om dr vooruit te krijgen..en op een ander moment loopt ze wel weer goed voor het been, ik weet van mezelf dat ik het heel moeilijk vind om mijn been stil te houden probeer het wel heel erg maar lukt dus niet helemaal.. maar ik moet egt wel 'schoppen'zeg maar, het knijpen lukt niet.. ze gaat op zich wel beter over de rug lopen en de ene dag ontspant ze ook beter dan de ander maar ze is totaal niet constant, dat vind ik best wel frustrerend...
ik doe egt heel erg mijn best voor der, ik ben ook geen ster in mijn handen stil houden maar ik oefen nu veel met weinig druk op de teugel en lange zijdes voorwaarts houden zeg maar.. is dit een goed plan? en dan af en toe wat druk zoeken en naar beneden vragen? en is het beter om haar lang en laag te rijden of wat hoger in de hals, heb wat opmerkingen van mensen gekregen om haar wat hoger te gaan rijden..
ik zit dus aardig in de knoop... tips please?
xxx