We begonnen met lang en laag rijden op ontspanning omdat ze nogal de neiging heeft om haar hals er uit te drukken en daarmee ook haar rug strak houdt. Na verloop van tijd gingen we haar steeds meer activeren.
De laatste goede rijfoto's die ik had waren van juli, op de selectiewedstrijd B-dressuur.
Inmiddels rijden we L1 nog met wisselend resultaat omdat we nog geen foutloze proeven hebben gereden, maar in de training is toch duidelijk vooruitgang te merken.
We zijn veel bezig om haar klein en snel te laten lopen, zowel in stap,draf als galop, om haar meer op het achterbeen en bij elkaar te krijgen.
Op de foto's is het moeilijk te zien omdat het een moment opname is, maar ik heb geprobeerd een foto te nemen van de video waarop je kunt zien dat ze toch ook echt al wat zakt in die achterhand. Helaas is de kwaliteit daarvan erg slecht, maar het geeft toch een idee...
Ik ben heel blij met de lessen. Ik leer er erg veel en Carmen benadert jou en je paard op een hele enthousiaste en positieve manier.
Er is wel kritiek op haar omdat sommige mensen denken dat je alleen maar lang en laag en in langzaam tempo rijdt (sloffen
) maar dat is toch echt niet zo!Hier zijn we aan het werk...
bij elkaar rijden in draf, kleine snelle pasjes maken...
Aangespannen halthouden, erg moeilijk omdat ik haar net achterwaarts heb geleerd (i.v.m. L2)... eerst maar even weer laten rusten denk ik

Dit vond ik de mooiste foto, hier heb ik haar heel fijn aan het lopen en kan ik zelf even ademhalen en ontspannen...
En dit is de still op tv van de video, erg vaag, maar als je goed kijkt dan kun je zien dat ze hier al mooi zakt van achteren en een beetje bergop begint te lopen.
Ik had dit bij haar nog nooit zo gezien, dus heb geprobeerd het op de foto te krijgen
Ik hoop dat ik er de komende wedstrijden weer meer aan durf te rijden en we minder fouten maken zodat we eindelijk eens kunnen zien hoe we er voor staan...
Ons dipje van van het najaar zijn we in elk geval weer uit en zolang we nog niet uitgereden zijn in de wedstrijden wordt ze niet verkocht...
ps: ik weet dat mijn houding (benen lang, hoofd rechtop) niet altijd denderend is, maar het is ook hard werken nog
Ziet er goed uit !
echt een mooierd! je rijd hem heel netjes..succes met hem 
.