Nu een jaar met Moenira bij Carmen Grondsma...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Nu een jaar met Moenira bij Carmen Grondsma...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 14:59

Een jaar geleden nam ik Moenira (toen nog net geen 4) voor het eerst mee naar Carmen Grondsma, omdat Andrew helaas opnieuw kreupel was geworden.
We begonnen met lang en laag rijden op ontspanning omdat ze nogal de neiging heeft om haar hals er uit te drukken en daarmee ook haar rug strak houdt. Na verloop van tijd gingen we haar steeds meer activeren.

De laatste goede rijfoto's die ik had waren van juli, op de selectiewedstrijd B-dressuur.

Inmiddels rijden we L1 nog met wisselend resultaat omdat we nog geen foutloze proeven hebben gereden, maar in de training is toch duidelijk vooruitgang te merken.

We zijn veel bezig om haar klein en snel te laten lopen, zowel in stap,draf als galop, om haar meer op het achterbeen en bij elkaar te krijgen.
Op de foto's is het moeilijk te zien omdat het een moment opname is, maar ik heb geprobeerd een foto te nemen van de video waarop je kunt zien dat ze toch ook echt al wat zakt in die achterhand. Helaas is de kwaliteit daarvan erg slecht, maar het geeft toch een idee...

Ik ben heel blij met de lessen. Ik leer er erg veel en Carmen benadert jou en je paard op een hele enthousiaste en positieve manier.
Er is wel kritiek op haar omdat sommige mensen denken dat je alleen maar lang en laag en in langzaam tempo rijdt (sloffen Knipoog ) maar dat is toch echt niet zo!

Hier zijn we aan het werk...

Afbeelding
Afbeelding
bij elkaar rijden in draf, kleine snelle pasjes maken...

Afbeelding
Aangespannen halthouden, erg moeilijk omdat ik haar net achterwaarts heb geleerd (i.v.m. L2)... eerst maar even weer laten rusten denk ik Schijnheilig

Afbeelding
Afbeelding
Dit vond ik de mooiste foto, hier heb ik haar heel fijn aan het lopen en kan ik zelf even ademhalen en ontspannen...

Afbeelding
En dit is de still op tv van de video, erg vaag, maar als je goed kijkt dan kun je zien dat ze hier al mooi zakt van achteren en een beetje bergop begint te lopen.
Ik had dit bij haar nog nooit zo gezien, dus heb geprobeerd het op de foto te krijgen Tong uitsteken

Ik hoop dat ik er de komende wedstrijden weer meer aan durf te rijden en we minder fouten maken zodat we eindelijk eens kunnen zien hoe we er voor staan...

Ons dipje van van het najaar zijn we in elk geval weer uit en zolang we nog niet uitgereden zijn in de wedstrijden wordt ze niet verkocht...

ps: ik weet dat mijn houding (benen lang, hoofd rechtop) niet altijd denderend is, maar het is ook hard werken nog Knipoog
Laatst bijgewerkt door joyce B op 28-04-05 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkebel

Re: Nu een jaar met Moenira bij Carmen Grondsma...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:00

Wat een leuke pony Haha! Ziet er goed uit !

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:04

ziet er leuk uit hoor..
ik zou je hakken nog wat meer uitdrukken (op de 1 na laatste fot heb je dat al wel meer)
verder toppie hoor Lachen

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:08

ziet dr goed uit,
ben beetje verlieft op je pony Knipoog

commetaar gaf je zelf al,
vind dat je hele mooie arm en hand houding hebt,

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:59

Mooie foto's Haha! en jullie zijn een leuke combinatie (mooie pony Haha! ). Misschien kom ik je nog eens tegen in de ring Knipoog

Liberna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:13

Zeer leuke pony zeg Haha!
Het zal je uiteindelijk vast wel lukken hoor in de wedstrijden,
Het ziet er namelijk heel erg leuk uit Haha!
Op de laatste foto lijkt het alleen of jij zelf een beetje met je rug krom zit kan ook aan de kwaliteit liggen maar valt me wel op. Knipoog
Maar op de rest van de fotos zit je echt keurig recht op .Lachen
Gr Stacey

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:16

hele leuke pony zeg Kwijl Ja echt een mooierd! je rijd hem heel netjes..succes met hem Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:17

ziet er goed ui, leuk hoor, en vooral leuk paardje!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:20

ik vind t ook er heel netjes uitzien hoor!!!!
leuk paard, je zit mooi, alleen je hakken iets meer uitdrukken, verder zit je keurig:)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 08:28

Wow zeg, wat is dit verbeterd!!! Als je hier geen punten gaat halen in de L1, dan weet ik het ook niet meer! Zo liep Mirk echt niet in de L1 hoor!!!!

Het ziet er super uit!!!

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 09:34

Mooie foto's hoor! Alleen jij verteld over 'kleine snelle pasjes'? Ik vroeg mij af waar dat goed voor is?
Aangezien het juist de bedoeling is dat je een ruime pas creeert, en daarbij niet sneller gaat qua tempo, komt de achterhand er ook beter onder.

Niet aanvallend bedoeld, maar ik vroeg het mij gewoon af.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:11

Ziet er weer super uit Joyce, dat gaat helemaal goed komen deze zomer (op naar de L2!!!)
Wat een schatje is het ook he Lachen Ja

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:24

Ohh Joyce wat een mooie foto's!! je bent echt vooruitgegaan, vooral als je met het begin vergelijkt! Je komt er wel in de wedstrijden hoor! Heb ik alle vertrouwen in!!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 10:27

Ziet er fijn uit hoor! Geeft een heel fijn en ontspannen beeld.

Wat betreft die kleine pasjes, ik neem aan dat dat is om de pony goed te laten buigen in de gewrichten en wat meer op het achterbeen te zetten, Die grote, ruime passen komen daarna pas. De achterhand activeren door heel erg voorwarts te rijden, heeft vaak alleen maar tot gevolg dat je ze van het achterbeen afjaagt. Althans, dat is mijn ervaring.

Jimmy_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:34

Lachen leuk paardje, gaat vast helemaal goedkomen Lachen lijkt wel op mijn paardje btw:p een beetje maar;) haha, veel plezier groetjes

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:35

mooi hoor, echt een prachtig paardje idd!!! ziet er ook erg netjes uit, no comment

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 13:34

Bedankt allemaal voor jullie positieve en opbouwende reacties Haha!

We lopen elkaar net mis bij je eerste L1 wedstrijd Dancer, dan rijd ik de 13e en jij de 14e Knipoog Vast de volgende kringwedstrijd wel!!!

Dank je rodeoroxy, ik heb ook net even de foto's van de eerste privéles bij Carmen vergeleken, maar jij kent haar natuurlijk nog van de eerste keer dat ik haar reed en haar mee had in de les Schijnheilig Hahaha, toen schaamde ik me rot Tong uitsteken

En Marijn bedankt voor je uitleg, die is heel duidelijk en precies waar het om gaat.
Moenira moet leren te sluiten en van achteruit aan het werk te blijven in de overgangen en van achter uit te beginnen. Ze moet bij wijze van spreken eerst op de plaats draven voor ze vooruit mag draven en zo ook in galop. Bij de overgangen terug moet ik haar zo blijven rijden in de overgang dat ze niet van het achterbeen af kan lopen en naar beneden duikt, haar schoft moet hoog blijven.
Ze moet meer afdruk krijgen in haar lopen (loopt uit zichzelf als een danseresje op spitsen Knipoog)
Deze les hebben we voornamelijk aan de overgangen gewerkt, dus continu activeren, verzamelen, wegrijden of terugrijden.
Krachttraining noemt mijn instructrice dat...

Als ik haar goed aan het werk heb van achteren, kan ik ook beter van daar uit verruimen. We hadden donderdag voor het eerst een uitgestrekte draf gereden (volgens onze instructrice want voor mij voelt alles waarbij ik verruim nog als middendraf alleen soms beter dan de andere keer Knipoog

Door haar zo meer bij elkaar te rijden krijg je extra verende passen. Dat voelt heel fijn en je kunt er heel fijn bij doorzitten.

Het komt er tot nu toe helaas nog niet uit op de wedstrijden, maar ik moet ook leren durven rijden zoals ik tijdens de les rijd. Meestal rijd ik voorzichtiger en ben bang fouten te maken...
Maar goed, we hebben alle tijd en wie weet gaat het dan ineens wel weer snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:58

ziet er goed uit joyce!!!!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 10:27

Jullie gaan flink vooruit Joyce!
En op concours gewoon jezelf een schop onder je kont geven, want je weet net zo goed als ik dat jullie die punten makkelijk kunnen verdienen Knipoog

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:49

Heeee bekend terrein Haha!

Ziet er super uit hoor! Moet haar maar snel eens weer in het eggie zien!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:32

Heey ziet er goed uit joh!! Ik zie je binnekort vast wel weer op wedstrijd, concurrent Knipoog (haha nee heur, losrijgezelschap Knipoog )

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:38

Volgens mij ben je heel goed bezig hoor, ziet er erg ontspannen uit! Mooi paard is het ook. Ze is niet heel groot he, wat is haar stokmaat?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 23:25

Ze is niet officieel gemeten, maar ze is nog net een D-pony als het goed is Knipoog op haar 3e 1,44. Nu (vandaag is ze 5 geworden) zo rond de 147/1,48 denk ik...

Een pony tussen de paarden dus Haha!

Riannuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:10

Heey Joyce,
Het zijn echt super mooie foto's die er zijn gemaakt van je les. Wilde dat ik zo'n fotograaf had Vingers aflikken .
Maarre wanneer heb je altijd les, want als je niet op een te rare tijd les hebt wil ik wel eens een keertje mee. Lijkt me namelijk super leuk!!

chantal13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:55

Haai Joyce, Mooie foto's zeg! en wat gaat het goed!! het is echt een plaatje!!
Gr Chantal