Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

klomp schreef:ik wil je het advies geven om Bets hier op bikt te pm-en. ik had hetzelfde probleem en zij heeft me uitgelegd wat te doen...binnen een dag had ik weer een heerlijk soepel paard!!!
hardi schreef:klomp schreef:ik wil je het advies geven om Bets hier op bikt te pm-en. ik had hetzelfde probleem en zij heeft me uitgelegd wat te doen...binnen een dag had ik weer een heerlijk soepel paard!!!
is en blijft een lastig iets, maar het is altijd goed te krijgen, maar dat het binnen een dag over is? je kan na een uur rijden echt wel je paard op 2 teugels hebben, maar de volgende dag dan kan die weer net zo sterk zijn op een kant, maar dat is een questie van spieren en verkeerde (scheve ontwikkeling) hebben heel veel paarden, maar ik denk dat dit een questie van tijd is om je paard weer perfect op 2 teugels te krijgen.
maar ik geloof best dat Bets een oplossing heeft voor dit probleem, want het heeft bij jou dus supe geholpen, dus ik vind het verder positief.
hardi schreef:Beter hoor, maar jou paard was dan niet scheef denk ik het was dan eerder een rijtechnisch probleem, maar echt lekker dat ie nu dus fijn op 2 teugels is. succes en veel rijplezier,.
Kafue schreef:Dedruk moet altijd ietsje pietjes meer zijn op de buitenteugel en dat zijn grammen geen kilos. Je rijd immers naar je buitenteugel toe, stelling is altijd licht naar binnen gericht, onzichtbaar op de lange zijde.
Als een paard de binnenteugel vastpakt direct been hand loslaten en spelen op de buitenteugel.
Verder een paard moet zowel links- als rechtsom evenredig getraind worden dus niet ene kant meer dan andere want dan krijg je ongelijk bespiering.