Op een wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buggie

Op een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 14:22

Ik rijd met mijn pony nu Z1 dressuur, maar de laatste wedstrijden dan is die in de baan niet meer vooruit te branden. Bij het inrijden is ie echt heel erg druk, en dan kom ik de baan in en dan wil hij niet meer, hij reageert niet meer op mijn been enzovoort. Met een zweep mag je niet meer rijden. Ik rijd ook nooit zolang in ong. 10-15 minuten, maar elke keer is het weer zo dat hij niet reageert en dan zijn appuyeren, travers enzo niet scherp genoeg.
ik heb trouwens vrijdag een onderlinge wedstrijd en dan ga ik wel met zweep rijden zodat ik hem even kan aanpakken ( hoop dat het helpt voor de volgende keer).
Heeft iemand misschien een tip hiervoor?

Let_be

Re: Op een wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:16

Inderdaad zoals je zegt, gewoon keertje aanpakken in de ring, want moe zijn is het niet, als je maar 10-15min los rijdt.

En hoe zit het met zijn voer? Misschien eff wat extra geven, het wordt warm weer enzo.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:40

Is het nog wel leuk voor hem, om dressuur te lopen? Want te weinig afwisseling zou ook wel een reden kunnen zijn om minder gemotiveerd te lopen.

Maar dan zou hij tijdens het inrijden ook al zo sloom moeten zijn, zou je denken...

Rijd je normaal wel met zweep? Of alleen tijdens wedstrijden/in de ring niet? Want hij zou toch ook goed op je sporen moeten reageren... (Of draag je in de Z1 nog geen sporen? Ik weet dat ze ergens verplicht worden, maar niet wanneer precies Bloos)

Als je normaal wel met zweep rijdt, zou ik denk ik proberen het volledig om te gooien. Met zweep in de ring, zonder zweep erbuiten. En dan in beide gevallen goed werken aan het actief en geinteresseerd blijven.

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:03

Het kan daarnaast ook zijn dat je zelf 'anders' gaat rijden (wat je niet eens in de gaten hebt vaak) als je de ring in gaat. Zet het paard even goed aan je been voordat je de ring ingaat, een paard keer prikken en gas erop, en dan direct de ring in. Vlot rijden, gas erop houden! Daarna kun je weer gas terugnemen en je paard weer wat verder opsluiten. En verder is het vaak gewoon even thuis alleen maar doorwerken aan het gas en de rem, verder niets...