Talent @clinic A. Teeuwissen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

olijf

Talent @clinic A. Teeuwissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 11:59

Ik had Zaterdag een clinic van Arjen Teeuwissen, t was erg spannend vooral de strobalen met mensen en t ruisen van de microfoon (vandaar t slofje) maar na 20 min ging t best fijn!!
T commentaar was: rechtop zitten en niet naar achter hangen!!
Veel schakelen zodat hij achter sterker wordt en meer gaat dragen, maar hij is 1.85+ dus dat duurd even en zelf meer ontspannen en vertrouwen in mijn paard hebben( ben niet zo'n held nl Clown )
En proberen gewoon door te rijden als hij schrikt...
En laat ik daar nou net mee bezig zijn in mijn training!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

T zijn geen onwijze actie beelden, er komen nog meer foto's maar dan maak ik wel een nieuw topic.
Commentaar mits onderbouwd is altijd welkom...

Belli

Re: Talent @clinic A. Teeuwissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:04

Je hebt echt een heel leuk paardje, en het ziet er goed uit! Heb zelf ook al op stage gezeten bij Arjen, en de methode past alles behalve bij mij Lachen maar ja... das ieder voor zich Lachen ik hoop dat jij er wel wat van geleerd hebt!

xxx

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:04

Die laatste foto is leuk! Ziet er al fijn en ontspannen uit. Heb je wat van de clinic opgestoken? Gaf hij fijne aanwijzingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:07

Wow! Echt gaaf joh! Mooi paard heb je ook. Ik ben ook flink blond he? Ik dacht eerst waarom doet ze nou dressuur? Hij is toch springruiter? Maar toen begonnen mijn hersenen weer te werken Tong uitsteken Hij reed toch met Goliath? Vond ik een mooi paardje!

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:10

ZIet er goed uit! Vind je paard echt gaaf Haha!
Je hangt idd wat naar achter, maar je hebt wel een erg mooie beenligging!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 12:10

Vond hem erg sympathiek(hoe schrijf je dat) en hij kon zich goed aanpassen aan t type paarden , t was een leuke leerzame dag, maar mijn instructie lest bij hem en neemt daar ook stukjes van over en zo was ik met een hoop dingen die hij zei al bezig in mijn eigen training.
Voor ons was vooral de heisa eromheen erg leerzaam wij zijn namelijk twee helden op sokken, dus dit soort dingen is voor ons heel spannend..... En op t laatst was hij super braaf dus al met al een goeie ervaring!!

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:12

Mooie foto's. Ik heb je zien rijden... Ik vond hem best al wel snel ontspannen. Het andere paardje had er meer moeite mee. Volgens mij had ik je paard al eens gezien op stal. Mooi dier hoor..

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 12:13

stalleke schreef:
ZIet er goed uit! Vind je paard echt gaaf Haha!
Je hangt idd wat naar achter, maar je hebt wel een erg mooie beenligging!

Ja dat komt denk ik toch door mijn onzekerheid, dat ik zo naar achter hang want sterk is hij niet (als hij niet gaat hollen dan) Clown
T komt denk ik voort uit dat hij wel eens gaat hollen en ik uit voorzorg al achterover ga zitten ofzo....
Ik moet leren mijn lichaam gewoon recht boven mijn paard te houden en niet constand mij zorgen te maken of hij wel of niet gaat hollen!!
Als hij gaat gaat ie toch wel Clown

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:14

Is dit er één van jet set d? WIj hebben ook zo'n grote van jet set op stal staan, ook boven de 1.85.
@ Bellii, mag ik vragen waarom je zijn methode niet fijn vindt?

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 12:15

Tulandro schreef:
Is dit er één van jet set d? WIj hebben ook zo'n grote van jet set op stal staan, ook boven de 1.85.

Het is er idd maar 1 Clown Grapje Haha!
Ja pappa heeft goed zijn best gedaan!!

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:17

Nou dan wordt ik Fan nummer 2 hoor!! Ik vind het echt een onwijs Mooi paard!!!

Ziet er ook goed uit...

En nu al M1 gaat hard nu he...

Groetjes Anouk

(ik sta met mijn paardje op oranje hoeve)

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 12:19

AnoukShel schreef:
Nou dan wordt ik Fan nummer 2 hoor!! Ik vind het echt een onwijs Mooi paard!!!

Ziet er ook goed uit...

En nu al M1 gaat hard nu he...

Groetjes Anouk

(ik sta met mijn paardje op oranje hoeve)

Dank je Anouk!!! (Jij was ook op Naaldwijk toch?)
T gaat idd erg hard, hij heeft nu even vakantie, eind mei gaat t weer gebeuren!!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:24

Tulandro schreef:

Hay

tuurlijk mag je dat vragen, ik zal zelfs antwoorden Knipoog !

Ong. 1,5 jaar/2 jaar geleden ging ik bij hem tijdens de paasvakantie op stage voor 2 weken, nou leek me heel interessant en leuk. Ik vond mezelf en mn paard wel nog niét klaar voor stang-en trens, toch niet voor meer dan 1 keer per week, dus ik neem het wel mee voor de zekerheid, maar was niet van plan die te gebruiken. Oké eerste les, sam (mijn paard) was heel onzeker, en er stond vrij veel wind enzo, en hij was niet gewend van ergens anders heen te gaan, dus hij stond heel fel. En ik was zelf nog niet 100 % zeker van mezelf. Nou goed. Ik deed echt heel hard me best om goed te rijden. Moest ik ineens mn handen uit elkaar en lager houden Verdrietig dat vindt Sam verschrikkelijk, en het trekt op niks. Dan krijg ik inees de commentaar: Waarom rijd je ni me s&t, dus ik leg het uit. Hij zegt, nou doe het morge maar in. Oké, ikke de volgende dag s&t in. En ja uiteraard is Sam dan rustiger, maar op een moment wilde die er toch vandoor. Zegt hij plots, trek maar is goed aan de stang Boos! dat gaat er bij mij ni in. Het was duidelijk mijn eigen schuld. Dan moet ik het paard niet straffen he! Het enige wat mij geholpen heeft was dat ik meer voorwaarts reed. En de meisjes-stagaires daar roddelden over mij en zeiden een heleboel dingen die niet waar waren tegen Frank en Arjen. Nou ja, kon ik dat ook nog allemaal gaan uitleggen. Ze rijden daar kin-op-de-borst. en das niet mijn methode, die van mij is diep en dan oprichten, de duitse methode eerder dus. Maarja.. bij iedereen werkt het anders. Ik voel me er iig totaal niet op mn gemak bij :S, geef mij dan maar mn huidige trainster Lachen die staat even ver (indien niet verder) dan Arjen en ik hou van haar methode, mn paarden ook Lachen dus Belli is blij nu. En naar Arjen gaat ze nooit meer!
Uiteraard werkt de methode wrsch ook bij andere mensen wel en niet. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken, ik heb nu een soort van eigen methode ontwikkeld, heb er tot nu toe al goede commentaar op gehad, dus ik ben nu tevreden.

xxx

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:27

Ja klopt, ik was toen ook in Naaldwijk..

Waar ga je eind mei starten???

Ik 6&7 Mei nog op de Flardingha..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:29

[quote="Belli]

Hay

tuurlijk mag je dat vragen, ik zal zelfs antwoorden Knipoog !

Ong. 1,5 jaar/2 jaar geleden ging ik bij hem tijdens de paasvakantie op stage voor 2 weken, nou leek me heel interessant en leuk. Ik vond mezelf en mn paard wel nog niét klaar voor stang-en trens, toch niet voor meer dan 1 keer per week, dus ik neem het wel mee voor de zekerheid, maar was niet van plan die te gebruiken. Oké eerste les, sam (mijn paard) was heel onzeker, en er stond vrij veel wind enzo, en hij was niet gewend van ergens anders heen te gaan, dus hij stond heel fel. En ik was zelf nog niet 100 % zeker van mezelf. Nou goed. Ik deed echt heel hard me best om goed te rijden. Moest ik ineens mn handen uit elkaar en lager houden Verdrietig dat vindt Sam verschrikkelijk, en het trekt op niks. Dan krijg ik inees de commentaar: Waarom rijd je ni me s&t, dus ik leg het uit. Hij zegt, nou doe het morge maar in. Oké, ikke de volgende dag s&t in. En ja uiteraard is Sam dan rustiger, maar op een moment wilde die er toch vandoor. Zegt hij plots, trek maar is goed aan de stang Boos! dat gaat er bij mij ni in. Het was duidelijk mijn eigen schuld. Dan moet ik het paard niet straffen he! Het enige wat mij geholpen heeft was dat ik meer voorwaarts reed. En de meisjes-stagaires daar roddelden over mij en zeiden een heleboel dingen die niet waar waren tegen Frank en Arjen. Nou ja, kon ik dat ook nog allemaal gaan uitleggen. Ze rijden daar kin-op-de-borst. en das niet mijn methode, die van mij is diep en dan oprichten, de duitse methode eerder dus. Maarja.. bij iedereen werkt het anders. Ik voel me er iig totaal niet op mn gemak bij :S, geef mij dan maar mn huidige trainster Lachen die staat even ver (indien niet verder) dan Arjen en ik hou van haar methode, mn paarden ook Lachen dus Belli is blij nu. En naar Arjen gaat ze nooit meer!
Uiteraard werkt de methode wrsch ook bij andere mensen wel en niet. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken, ik heb nu een soort van eigen methode ontwikkeld, heb er tot nu toe al goede commentaar op gehad, dus ik ben nu tevreden.

xxx[/quote]
Ik was gewoon even nieuwsgierig, ik had nog geen negatieve verhalen gehoord. Ik snap je problemen, ik ben zelf ook niet voor die methode.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:34

Nou dappere dodo's! Komt wel goed met jullie hoor!
Trots zijn op je zelf en op je paard!!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 13:20

Ja dappere dodo's!! Dat past wel bij ons:))

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:21

Mooie foto's hoor!
Je zadel is ook erg mooi! (het is toch bruin?)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:24

Mooie combinatie! Stoer en past mooi bij elkaar Lachen maar dat stangverhaaltje klinkt niet leuk Scheve mond

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 13:27

@ gabyfedde: Ja is bruin, van hulsebos ben er erg blij mee!!
@ Miss_Blimm: vindt t ook een raar verhaal, bij ons werd duidelijk de nadruk op lossigheid gelegd we moesten constand boogjes in de teugel laten vallen om te kijken of hij nog op eigen benen liep!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:35

olijfje25 schreef:
@ Miss_Blimm: vindt t ook een raar verhaal, bij ons werd duidelijk de nadruk op lossigheid gelegd we moesten constand boogjes in de teugel laten vallen om te kijken of hij nog op eigen benen liep!!

Dat heet nageven Knipoog

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 13:37

VValar schreef:
olijfje25 schreef:

Dat heet nageven Knipoog

Dank je Haha! ik zeg t zoals hij t zei!!
Hij dacht natuurlijk, anders snappen die penny meisjes t niet!! Clown
En maar goed ook, blijf toch blond!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:35

Jeetje wat een ontzettend mooi paard!
Maar is hij echt 1.85? Bloos! Dan ben je zelf ook vrij lang zeker Lachen want zo heel erg groot toont hij niet in vergelijking met jouw benen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:44

Wooiiieee, daar hebben we die grote bink weer !
Je bent wel hard met hem gegaan zeg. Nu ik deze foto’s goed bekijk heeft hij wat van die Jetset van stal weg (weet je nog welke ik bedoel??) beetje dezelfde belijning, als is die bij ons op stal wat steviger en groter. Wanneer kom je bij ons starten ?

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:04

zo wat een mooi paardje zeg! ik zie dat dat bij TC in Oud Beijerland is (heb ik mijn pony vandaan Haha!).. ik zou ook meegaan met me trainer die daar aan n clinic mee zou doen, maar ging niet door Boos! ik ben wel wezen kijken naar edward gal btw.. je paard heeft echt een hele mooi aftekening op z'n hoofd en benen !!