Onregelmatig, stijf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onregelmatig, stijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:12

Ik had gisteren les en in de draf was hij een beetje onregelmatig, niet kreupel verder maar gewoon onregelmatig. Nu zei mijn lesgeefmens dat dit door de stijvigheid kwam na veel tempo-wisselingen gereden te hebben en flinke stukken middendraf was het over..
Dit is eigenlijk de eerste keer dat dit gebeurde maar hoe zou dit komen dan? Hij staat gewoon op de weide en die dag zijn we nog wezen wandelen aan de hand in het bos, maar volgens mijn instructrice maakte dat niets uit..

M3isSi3j

Re: Onregelmatig, stijf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:24

Het zou kunnen dat die veel eitwitten heeft binnen gekregen omdat dit jonge gras heel rijk is.. hierdoor kunnen ze idd wat stijf zijn in het begin..

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:06

Ik denk dat je je niet druk moet maken. Een mens heeft ook wel eens last van stijve spieren, zonder dat hij wat raars heeft gedaan. Nee, zou het eerst even aankijken voordat je je echt zorgen gaat maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:08

okeej bedankt..!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:54

Ja dan is er wat spanning in de rug of blijft spieren wat vast zitten in de rug. goed buigen en wisselen van links naar rechts en andersom, veel slangenvoltes/slangenlijnen/achtjes/voltes enz rijden is goed voor de rug en spieren los te laten. Als paard vasthoud en wat stijf is werkt die heel goed.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:20

dit heeft mijn pony ook wel is, vooral als ik de dag ervoor naar het bos ben geweest met haar. dan heeft ze in zwaar zand moeten lopen.
bij tara werk het als ik haar gewoon lekker soepel rijd, dus veel slangenvolte's, volte's, overgangen en tempowisselingen. dan gaat ze weer beter lopen en dan heb ik het binnen een half uurtje eruit Knipoog