Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

?amie_x_mij schreef:ik had gezegd dat ik de ene keer meer gaf de andere keer minder. Ik geef altijd weinig teugel, zoals iemand hiervoor al zei, dat ze op de loodlijn blijft. Net als in een proef.
@ pantarhei
Ze loopt wel vanuit de achterhand, heb het hier al over gehad met mijn instructeur. Lady is goed aan het been (zijn we heel erg mee bezig)
En ik heb les.. ben er ook mee bezig, dan kun je wel gaan zeggen dat ik het met mijn instructeur moet gaan overleggen maar wat denk je wat ik doe?? De hele les mijn mond houden?
Maar iig bedankt iedereen voor de tips..
Nieuwe tips zijn altijd welkom (gezeur over instructeurs etc. NIET!)
) amie_x_mij schreef:Ze volgt mijn hand super. Ze Gooit als het ware haar hoofd helemaal naar beneden.. Met de neus op de grond.
Als ik dit zo lees heb ik niet het gevoel dat ze jouw hand volgt maar dat ze lekker ruimte neemt om haar hals lang te maken.Als ze je hand volgt is het een mooie vloeiende beweging en kun je haar steeds een beetje meer laten zakken als jij zegt dat ze haar hoofd naar benenden gooit krijg ik het gevoel dat ze dit zelf doet.
@ Klomp, ik bedoelde het ook goed hoor. Als het niet zo over komt op jou moet je het stukje nog een keer lezen. Het was als grap bedoeld (check de)
amie_x_mij schreef:Nu raak ik toch een beetje in de war.. Nu zeg jij dat ik haar helemaal moet laten strekken.. Ze volgt mijn hand super. Ze Gooit als het ware haar hoofd helemaal naar beneden.. Met de neus op de grond.. Meestal laat ik dit niet toe (vanwege het commentaar wat hierboven staat)
Nette hoofdhouding en ontspanning is er vaak wel.. Ik zal nog iets meer moeten trainen met de achterhand, deze heeft ze er vaak wel onder maar nog niet echt regelmatig. Als ze hem er wel onder heeft loopt ze ook niet altijd netjes met haar hoofd, maar dat is niet het belangrijkste. Ik probeer haar zoveel mogelijk op ontspanning te rijden. Meestal heb ik alleen lichtjes contact in de mond en zachtjes vragen. ]
@ Klomp, ik bedoelde het ook goed hoor. Als het niet zo over komt op jou moet je het stukje nog een keer lezen. Het was als grap bedoeld (check de)
er geen grapje van maakt, lijkt me wel duidelijk. monsera schreef:Op mij komt het ook niet zo fijn over.
amie_x_mij schreef:monsera schreef:Op mij komt het ook niet zo fijn over.
Tja, zo bedoelde ik het wel.. Hier ga ik verder niet op in, ik vraag iets en ben opzoek naar een antwoord
@ Clitia, als ik op dat moment iets wil vragen in de les dan vraag ik het ook. Bijv. hoe ik op dat moment haar beter de volte in kan sturen. Hoe ik haar het beste kan laten ontspannen en nageven, nadat ik de teugels heb opgepakt.
Mijn instructeur is mij hier wel mee aan het helpen, ik moet (meer) contact houden met de mond als ze omhoog is (of komt) en als ze dan onspant moet ik me ook ontspannen in me hand (niet helemaal los maar ontspannen). Daar zijn we dan ook mee bezig na het hals strekken.
Ik vraag het gewoon in een topic omdat er misschien mensen een nog betere tip hebben (als je zelf ervaring hebt)
Iemand?
.
).
.