Voorwaarts neerwaarts blijft een probleem !

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Voorwaarts neerwaarts blijft een probleem !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 15:26

Telkens als ik voorwaarts neerwaarts moet rijden lukt dat wel,maar eens hij daar is blijft hij zo 1 a 2 passen beneden en komt direct terug naar boven.Ik ben er nu al een half jaar mee bezig en het blijft !
Wat kan ik hier aan doen ?

Kimmm

Re: Voorwaarts neerwaarts blijft een probleem !

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:53

ik zit met hetzelfde probleem, dus kan je niet helpen Bloos maar ik zal het zeker even blijven volgen Ja

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 18:36

Heeft er niemand een oplossing ??

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:57

Ik zou zeggen: gewoon dat hoofd negeren en actief voorwaarts blijven gaan. Paarden die dit niet gewend zijn (vwnw), hebben op die plaats nog geen spieren ontwikkeld, waardoor het in het begin nog niet zo fijn loopt, en daarom doen ze hun hoofd maar weer snel omhoog.
Focus niet te veel op het vwnw, uiteindelijk komt het vanzelf wel.
En het eeuwige advies van heel bokt blijft nog altijd:
Neem les!

Succes ermee!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:06

Wij leren dat je op zo'n moment telkens opnieuw het paard moet vragen om het hoofd te laten zakken.

Als ik een paard echt met zijn neus laag bij de grond wil rijden (tijdens het losrijden dus), zet ik mijn handen wat breder en lager omdat ik mijn teugels dan veel langer laat. Toont niet netjes, en je mag je paard vanuit deze positie ook niet naar beneden dwingen. Je houdt je handen trouwens enkel zo tijdens het doorvragen, niet als het paard goed loopt.

Telkens als het paard zijn hoofd omhoog doet, drijf je met been en 'vraag' je van voor. Dit doe je door je handen over de teugels gewoon open te schuiven (niet naar achter!). Je mag dus zeker niet gaan trekken. Het belangrijkste is dat je zodra het paard aan het kaakbeen inknikt, je weer LOSLAAT (en je handen weer naast elkaar plaatst). Zo geef je het paard de ruimte om zo ver mogelijk door te zakken, met een erg licht contact. Dit moet allemaal erg snel gebeuren, je moet per stap werken. Dit is in het begin erg moeilijk, maar met de tijd zul jij er vlugger in worden en zal je paard het beter begrijpen.

Het rijden van grote wendingen ondertussen en je paard scherp aan het been houden is belangrijk.