Jamaica at work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Jamaica at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 10:43

Zaterdag liep ze zo super lekker dat ik mijn man even gevraagd had of hij zondag foto's wilde maken...
Tja, dan kan je het verwachten dat het dan niet lekker gaat. Ze was redelijk dwars, en ik redelijk gespannen, waardoor ik niet lekker kon zitten. Toch een paar foto's

Jammer dat deze wazig is, losrijden, hoofdje naar binnen vragen
Afbeelding

Afbeelding

Even stukje eenhandig stappen (stap lukt, de rest nog niet Haha!)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier ging ze een beetje te hard de bocht in....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Commentaar mag, ik weet dat ik niet netjes zit, overal wordt aan gewerkt.
Over het bit ben ik zelf niet echt tevreden (shank-snaffle enkel gebroken) Ze is er erg onrustig mee, ook al hangt de teugel los. Heb donderdag weer les en dan ga ik even met mijn instr. over een alternatief praten (bit is trouwens op advies van instr)

Liselot

Re: Jamaica at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:38

ik heb een tijd geen foto's meer van je gezien, maar ik moet zeggen dat je absoluut vooruit bent gegaan!
je zit is al een stuk beter, je zit nu over het algemeen lekker op je kont.
ook vind ik dat ze lekker ontspannen loopt, rug mooi los en nagevelijk. toppie!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:21

ziet er heel goed uit Stef! en over je bit... misschien is een Myler comfort snaffle met shanks iets? Banjer is met een myler ook erg fijn te rijden (alleen rijd ik haar nog niet met shanks... Haha!)

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:35

Leuke haflinger ! Lachen
Ziet er leuk uit hoor.
Leuke foto's.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:38

Paard is zeker goed vooruit gegaan (en ik spot een nieuw zadel! Haha! ).

Maar omdat ik ong weet hoe oud jou paard is twijfel ik ook erg aan die shank(net als jij dus).
Het hele plaatje ziet ernaar uit dat ze nog niet aan de shank toe is.

stapje terug dus en weer naar de trens.

ps: houd je niet vast op de western bitten.....ik reed mijn paardjes gewoon op een dubbelgebroken engelse trens. Haha!

MayaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:46

leuk paardje....en ja dat is altijd als er iemand komt kijken gaat het altijd slechter...vreemd is dat

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 19:38

Probleem is als volgt. Ik reed haar voorheen met een billy allen comfort snaffle (ongebroken met een rolletje). Dit is te zacht voor haar, ze heeft er gewoon maling aan. Ze doet er niks mee en reageert er niet op. Ik moet me kapot werken om haar nageeflijk te krijgen. Vandaar dat mijn instructrice met dit bit kwam. Mijn hand is stil genoeg, en ik maak het mezelf alleen maar makkelijker, waardoor ik meer op andere dingen kan letten en mee bezig kan zijn.
Echter is ze er erg onrustig mee, loopt om de haverklap met haar mond open (of je nou aan de teugel zit of niet) en probeert de scharen te pakken.
Nu heb ik vorige week met een ongebroken shank gereden met een kleine tongboog (van een stalgenoot) Hier liep ze super mee, maar ik moest wel heel voorzichtig met mijn hand doen. Maar ze was rustig met haar hoofd. Bit was alleen wat te breed voor haar.
Nu zit ik zelf dus te denken aan een myler of billy allen shank. Dus het mondstuk van mijn trens, maar dan met shanks.
Maar ik ga zowiezo even mijn dubbel gebroken engelse trens onder het stof vandaan trekken om te zien wat ze daarmee doet

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:56

Jeetje in vergelijking met de laatste foto's die ik me van jullie kan herinneren is dit echt een enorme vooruitgang! Ziet er veel meer ontspannen en nagevelijk uit en jij zit ook netter. Petje af, ga zo door Lachen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:24

Ohkee.... ik ga ook wat zeggen.
Voor een shank vind ik op de meeste fotos je handen te wijd uit elkaar (en te laag), je moet naar 1 hand toewerken... (nou ja, je moet niks natuurlijk)
Verder heb je op twee foto's duidelijk je binnenhand lager dan je buitenhand, en dat werkt naar binnen vallen in de hand. Ik zou zeggen, binnenhand optillen, buitenhand op de plaats houden. Til je gelijk de schouder wat op.
En ik kan je teugelvoering op 1 hand niet goed zien, heb je je handpalm naar boven toe?

Meer aanmerkingen kan ik zo even niet vinden...als ik de andere reacties lees ben je enorm vooruit gegaan, goed hoor!

En een vaste shank kan zeker schelen, maar dan moet je wel je voorbereidende werk goed voor elkaar hebben. Het is niet erg dat je voorzichtig met je hand moet doen, maar dan moet je dr niet meer hoeven scholen...

*bovenstaand is persoonlijke mening, kan dus verschillen van andere meningen Knipoog *

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:28

grassie schreef:
Petje af, ga zo door Lachen.

nee, die heeft ze op Vork

Leuke pics; mooie haf. zit lekkerr in zijn velletje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 21:00

Het eenhandig rijden is totaal niet serieus hoor, gewoon een beetje spelen. Ik heb zelfs geen idee van hoe de eenhandige teugelvoering is Haha!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:07

ik heb helemaal geen verstand van westernrijden, maar ik zie wel dat het een mooie haf is Ja
als ik de anderen zo hoor ben je vooruitgegaan dus Haha!

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:13

ik heb ook totaal geen verstand van westernrijden, maar ik vind dat t er (ondanks de af en toe geopende mond) vriendelijk en relaxed uitziet! En wat heeft ze (hij?) mooie witte manen!

=xxx=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 21:17

ze Haha!
Die manen hoef ik niks aan te doen, alleen dr staart is af en toe bagger Tong uitsteken

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:32

stef schreef:
Het eenhandig rijden is totaal niet serieus hoor, gewoon een beetje spelen. Ik heb zelfs geen idee van hoe de eenhandige teugelvoering is Haha!

Nou, daar zou ik dan ook even naar informeren bij je instructrice!!
Kan je tijdens het spelen iig je juiste teugelvoering alvast leren!! Ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 21:37

Is ook zeker de bedoeling, maar heb haar een poosje niet gesproken (althans, geen les gehad)
Zij in verhuizing, ik ziek, zij ziek, etc....
Dus donderdag krijgt ze veel vragen Haha!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:33

Nou ik heb geen verstand van western, maar voor mijn gevoel ziet het er best goed uit! Pling