Abby schreef: Citaat:
Meagan stel ik heel bewust hoog in. Wat je misschien niet heel goed kunt zien op deze foto's is dat ze behoorlijk overbouwd is èn een diepliggende rug heeft. Stel je een dergelijk paard laag in, dan is het duikboot-effect compleet! Door haar juist heel hoog en vanuit de schoft in te stellen gebruikt ze haar rug, trekt ze het achterbeen eronder en is ze van de voorhand af.
Hee lotgenoot!
Ik heb ook een overbouwde pony en ik rij haar dus juist wel veel voorwaarts neerwaarts met de neus over de grond. Ik rij daar veel overgangen in en merk dat de passen steeds ruimer worden en dat ze haar rug mooi oprekt. Maar mijn pony heeft geen diepliggende rug. Ze is verder gewoon mooi gebouwd.
Ik rij haar als ze echt aan het werk moet ook altijd met het neusje iets boven de loodlijn. Anders wordt het idd net een duikboot zoals jij zegt. Maar ik moet zeggen dat ze van het vwnw rijden ook enorm verbeterd. Mijn pony kan nu aardig "zitten" (voor zover je daar van kan spreken bij een overbouwd paard) alleen in stap steekt ze nog altijd haar kont de lucht in en wordt ze gespannen. Hoe is dit bij jou? Merk jij verschil tussen de gangen?
Een hele tijd geleden had je ook foto's geplaatst maar het ziet er nu echt alweer veel beter uit hoor