Hunter en Marijke (hunter87) @ dressuurwedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Hunter en Marijke (hunter87) @ dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 15:31

Een beetje laat, maar vorige week zondag had Marijke (hunter87 @ bokt) haar eerste officiele wedstrijd met haar verzorgpaard Hunter. Lachen Helaas was het erg glad waardoor ze voor galop meermaals een 0 kreeg (omdat ze voor scherpe bochten haar terugnam in draf), maar ondanks dat vond ik haar punten (iets van 143 en 145.....?) nog erg netjes, want een paar x een 0 tikt toch behoorlijk aan!

Nou, genoeg gekletst, als je meer wil weten moet je het maar aan Marijke zelf vragen. Clown Ik heb wat foto's gemaakt. Heb niet zo'n geweldige digi en de kwaliteit viel me, in verhouding met het grijze / donkere weer, hartstikke mee! Lachen Helaas zat er eerst wat condens ofzo op mijn lens (handig hoor, geen lensdopje. Boos!) dus de eerste paar waren zowiezo niet goed, maar hier de beste foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Nog even rondstappen voor ze de ring in ging...

Afbeelding
En nog steeds voor ze de ring in ging

Afbeelding
Draven in de ring, nog voor de proef begon.

Afbeelding
Mini-foto van het halthouden (en groeten).

Afbeelding
En weer verder, draf.

Afbeelding
Middendraf was dit geloof ik. Lachen

Afbeelding
Dit vond ik wel een leuk aanzicht... Weer draf.

Afbeelding
Galop. Lachen

Afbeelding
.. En weer draf.

Afbeelding
En in stap.

Afbeelding
Weer draf.

Afbeelding
Draf

Afbeelding
En oh, zo origineel, weer draf. Helaas wat onduidelijk.

Afbeelding
En na afloop. Lachen

Afbeelding
Onderonsje tussen Hunter en Linda (qwinty @ bokt). Knipoog Helaas is Hunter wat onduidelijk...

Afbeelding
Lief kijken kan ik ook heel goed, hoor! Kusje

Oh ja, Hunter was vlak voor het halthouden & groeten na afloop van haar 1e proefje nog weggeschoten (uit draf, in galop) en over de ring gesprongen, maar helaas denk je op zo'n moment "huh?" ipv "gauw, m'n digi pakken!" Nagelbijten / Gniffelen Dus geen foto daarvan. Schijnheilig Het zag er wel spectaculair uit namelijk... Haha!

Nou ja, dat waren de foto's weer. Lachen

Oakland1990

Re: Hunter en Marijke (hunter87) @ dressuurwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 15:36

hahaha, stoute hunter! je valt wel een btje naar voor he marijke. Wel knappe fotos. Van die punten vind ik wel erg onredelijk je gaat je paardje toch niet laten uitglijden omdat je anders 0 hebt? Verward xxx

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 16:17

welshfreak schreef:
hahaha, stoute hunter! je valt wel een btje naar voor he marijke. Wel knappe fotos. Van die punten vind ik wel erg onredelijk je gaat je paardje toch niet laten uitglijden omdat je anders 0 hebt? Verward xxx

Vond ik ook wel, een 4 ofzo is nog te begrijpen... Er zijn ook jury's die standaard geen 0 geven volgens mij, ik heb weleens een 4 gehad met een 'niet getoond' o.i.d. erbij. Clown (middendraf) Maarja, ik ben geen jury... En met de 0en in het ooghoek vond ik de punten nog best mooi. Knipoog Ik ben benieuwd wat ze op de volgende wedstrijd scoort, als het hopelijk niet zo glad is. Lachen

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:45

hello!!
leuke fotos he! echt bedankt!! nu heb ik er nog meer!
pff veel fotos zijn wel erg confronterend hoor...:S

hopelijk is het over 3 weken niet zo glad en kan ik goed galopperen

ohjah mensen ik weet me eigen fouten zoals
-na voren vallen
- pianohandjes
-handen mogen hoger
-hunter meer na beneden rijden
-benen lang maken
-hakken uitdrukken....

ander commentaar is welkom!!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:49

ohjah iris de 1e 4 fotos zijn kruisjes...:S

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:27

LEUK LEUK LEUK Haha!

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:31

ziet er leuk uit, mooi paard Ja
het commentaar heb je zelf al gegeven.
jammer dat het zo glad was en dat je dan meteen een 0 had,..

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:31

Hoi,
Hou je handen hoger! Lijkt nu net of dat je aan het western rijden bent Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:48

Nou de foto's zijn nog best goed gelukt hoor!!

Afbeelding
Tip: Probeer je paardje niet te veel in de krul te dwingen. Zoals je op de foto hierboven goed kunt zien.
Je kunt beter je handen gewoon wat hoger houden en ze wat meer ontspannen, dan ze vast zetten!
Het is beter om een paardje te hebben dat lekker los door zijn lijf loopt en nog net niet helemaal aan de teugel loopt dan eentje die aan de teugel loopt maar verder niks! De aanleuning zal dan van zelf beter worden.
Veel succes nog met rijden!!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:46

hoi,
wat je hier boven zegt klopt ook wel. maar hunter werd daar erg rustig als ze naar beneden loopt en zo dwong ik haar een beetje om na beneden te lopen dus rustiger te worden (ze was erg irritant en gespannen maar dat kwam ook door mij die spanningen want ik was ook gespanngen en wij fokken elkaar jammer genoeg op. thuis gaat het natuurlijk altijd beter (fotos van thuis komen komen over ong. 2 weken weer op haw) maarjah nix aan te doen. is nog een groot punt waar aan gewerkt moet worden maarjah dat komt wel...

geef wel toe dat ik me erg voor deze foto schaam! ik wist weldat ik dat deed (haar na beneden dwingen) maar ist neit dat het zo erg is

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:42

ja, van die handen vond ik ook.
hakken iets meer uitdrukken, dat staat mooier!!!!!

heel mooi paard, jammer van het groene schuim!!!!!! hij moet witte lippenstift hebben joh!!! Lachen

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:46

mooi paard, loopt netjes!!

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:06

haaii,
ohw wat heb jij een kwijl (verzorg)paard zeg! "kwijl, kwijl" haha ziet er mooi uit hoor. alleen wat raar dat die jury er een 0 voor gaf dat mag niet eens eigenlijk mogen ze niet lager als een 4 geven!! :s heb je eigenlijk geen ijzers onder bij hunter? want anders had je kalkoenen onder moeten doen kunnen ze niet uitglijden! maar je heb nog best hoge punten gehaald! wat had je eigenlijk voor je middendraf dat zag er goed uit!
groetjes

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 18:17

Iedereen heeft bijna wel iets wat nog verbeterd moet worden, daar is niks mis mee hoor!!
Ik zou me niet te veel schamen, nu je (echt) doorhebt dat je het doet kun je (met behulp van een instructrice) misschien opzoek gaan naar een andere oplossing.
Ook al maakt het haar wat rustiger wanneer ze gespannen is, zou ik er toch mee proberen te stoppen.
Zulke dingen sluipen er namelijk erg gemakkelijk in en afleren is echt moeilijker dan je denkt!!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 20:43

hunter heeft geen ijzers vanwege haar mok. er zijn veel dingen die ik met hunter nog moet verbeteren maarjah dit was ook pas onze 1e officieele wedstrijd. dus we hebben nog even om lekker veel ervaringen op te doen! hopelijk is ze de volgende keer wat rustiger en regent het niet van te voren!