Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nouvelle25 schreef:is het zo dat friese paarden minder gevoelig zijn dan de kwpner even een voorbeeld : ik rij buiten en denk van oohh daar gaattie vast van schrikken is het zo dat de kwpner er dan ook voor schrikt en de fries wat minder?
alvast super bedankt groeten sietske

en dagelijk een heel lawaai en gegooi, gebeurt wel eens dat ik het eerst schrik en dat hij alleen een oor beweegd
maar echt nergens problemen mee, ook met buitenrijden is hij een engel!
we hebben eerder last van lieve kleine pasgeboren lammetjes in het weiland vlak naast de bak lopen of enge bakkabouters achterin de bak
amber2588 schreef:Denk niet dat het veel uitmaakt, ik rijd Friezen en KWPN'ers, en bij allebei heb je sommige paarden die nergens van schrikken en sommige die overal voor wegvliegen. Heb zelfs een arabier gereden die gewoon rustig doorliep toen er heel laag twee straaljagers overkwamen, draaide nog geen oortje om, en dat zijn dan paarden van wie iedereen zegt dat ze zo druk zijn...![]()
Denk dat het meer van het karakter (en de training) afhangt dan van het ras.
amber2588 schreef:Maar karakter is weer grotendeels erfelijk, en dus ook redelijk rasgebonden. Het is niet bij elk ras even duidelijk, maar vergelijk dat toch de koudbloeden en de arabieren. Twee uitersten, ook qua karakter. Al blijven er natuurlijk altijd de voorgenoemde uitschieters. Theorie en praktijk zijn ook twee totaal verschillende dingen.Denk dat het meer van het karakter (en de training) afhangt dan van het ras.
) nooit wat!! Dus t ligt denk ik aan t karakter..