Het vast houden van een extra teugel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Het vast houden van een extra teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 09:47

Op een of andere manier heb ik altijd ruzie met de zoekfunctie, en kreeg ik er dus weer geen bevredigend antwoord uit.
Vandaar mijn vraag (die vast al 100x gesteld is Haha! ).

Hoe houd je nou een extra teugel vast? (denk aan, slof, s&t, etc.)

Ik zag gisteren nl. een stalgenootje rijden met extra teugel en deze hield hem weer anders vast als dat ik zelf doe als ik met slof rijd.
Wat is nou precies de goede manier?

Roos_M

Re: Het vast houden van een extra teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:25

volgens mijn gewoon je teugels waar je het normaal vast heb en een slof etc. tussen je ring en middelvinger... zo heb ik het ooit geleert maar ik rijd er mee dus ik weet het niet helemaal precies.... succes ermee

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:30

ik dacht met je hele hand?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:01

Volgens mij moet je je gewone teugel normaal vasthouden en dan de slofteugel netzo alleen dan heb je hem niet tussen je ringvinger en pink maar buiten je pink langs.. Tenminste zo deed ik het geloof ik, is een beetje vaag.. Moeilijk uitteleggen..Haha!:D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:26

Het mag gewoon op twee manieren. Dus het maakt niet uit welke teugel je tussen pink en ringvinger hebt en welke eronder, als je maar wel in beide handen hetzelfde doet!
Je kunt ook helemaal moeilijk doen, zoals ik en met vier teugels in een hand rijden van onder naar boven allemaal met een vinger ertussen, hahaha

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 12:56

je kunt je extra teugel tussen je ringvinger en je pink doen en je gewone teugel achter je pink.
Of je extra teugel tussen je middelvinger en je ringvinger. (deze laatste wordt het meest gebruikt.) Maar het kan alle twee.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:35

Ik heb de extra teugel onder mn pink.. dit met als reden dat ik het meeste contact heb (vaak het enigste contact) met de trens en die teugel zit tussen mn ringvinger en pink. Zodat die onderste teugel makkelijker los kan laten indien die niet nodig is door gewoon mn hand te openen!

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:45

Ik heb een vergroeiing aan mijn pink (keertje gevallen) en ik rij met de hulpteugel tussen mijn middel en ringvinger. Anders verga ik van de pijn.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 14:35

De extra teugel altijd boven de gewone teugel. Ik heb de teugels altijd zo vast dat de extra teugel tussen mijn pink en ringvinger zit (op de normale plaats dus), en de gewone teugel onder mijn pink door. Ik kruis de teugels dus altijd.
Op die manier (ook bij het rijden met bijv. een pelham of S&T), werkt de normale teugel altijd eerder in dan de extra teugel.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:11

Eefske schreef:
Volgens mij moet je je gewone teugel normaal vasthouden en dan de slofteugel netzo alleen dan heb je hem niet tussen je ringvinger en pink maar buiten je pink langs.. Tenminste zo deed ik het geloof ik, is een beetje vaag.. Moeilijk uitteleggen..Haha!:D

Zo rij ik met een slof! Want ik hab het idee dat als je de slof tussen je middel- en ringvinger hebt zitten. Dat je dan met de meeste druk op de slof gaat rijden! En dat is niet de bedoeling!