hals strekken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Roosje_

hals strekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 20:37

Hallo allemaal!
Tja.. dat is inderdaad een probleem. Rijden gaat super! Lekker ontspannen... alleen het halsstrekken is een giga-probleem. Het probleem is dat hij mijn hand wel naar voren volgt, maar niet naar beneden.. en dat wilt de jury toch zien.

Dus hoe kan ik mijn paard leren om mijn hand naar beneden te volgen en niet naar voren. Ik doe het nu als volgt:

nageeflijk vragen op mijn buitenteugel en binnenteugel iets stelling vragen. Dan handen iets openen... en natuurlijk goed mijn been eraan, zodat hij van achter naar voor loopt. Komt hij omhoog, dan met buitenteugel nageeflijk maken en binnenteugel uitnodigen... (natuurlijk ook mn buitenteugelmeegeven als hij komt Knipoog )

Dus kunnen jullie me misschien helpen. Owja, ik heb les..maar door omstandigheden de komende 3 weken niet.

SJAKIETJUH

Re: hals strekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:21

elke x dat je rijd blijven oefenen..... er zijn natuurlijk weer zat dingen voor te vinden maar als je het elke keer consequent aan het eind of tussendoor een tijdje blijf doen heeft je paardje het ineens door ik heb t een tijdje geleden ook gehad echt het ide van hoe krijg ik hem er nou toe om hals te strekken. en nu ineens heeft ie t uitgevonden en doet t super. wat ook wellis help is dat je iemand id bak zet met een snoeppie bv een suikerklontje. je laat je paard degene achtervolgen en die geeft een x een snoepje, en degene gaat het ook tijdens het lopen doen, en dan het sbnnoepje zo laag mogelijk dat het paardje ook uitvind dat hij tijdens het lopen met zn hoofd op knie hoogte kan lopen of lager meestal is dit het probleem ze durven nie omdat ze het niet snappen.. dat ze met hun hoofd zo laag komen en voor hun zo dicht bij hun benen.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 21:54

SJAKIETJUH schreef:
elke x dat je rijd blijven oefenen..... er zijn natuurlijk weer zat dingen voor te vinden maar als je het elke keer consequent aan het eind of tussendoor een tijdje blijf doen heeft je paardje het ineens door ik heb t een tijdje geleden ook gehad echt het ide van hoe krijg ik hem er nou toe om hals te strekken. en nu ineens heeft ie t uitgevonden en doet t super. wat ook wellis help is dat je iemand id bak zet met een snoeppie bv een suikerklontje. je laat je paard degene achtervolgen en die geeft een x een snoepje, en degene gaat het ook tijdens het lopen doen, en dan het sbnnoepje zo laag mogelijk dat het paardje ook uitvind dat hij tijdens het lopen met zn hoofd op knie hoogte kan lopen of lager meestal is dit het probleem ze durven nie omdat ze het niet snappen.. dat ze met hun hoofd zo laag komen en voor hun zo dicht bij hun benen.

Vergeten te zeggen Bloos In stap doet tie het super! Maar in de draf niet..enne ik doe echt hetzelfde

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:02

je paardje loopt onvoldoende over zn rug als die zn hals niet naar benede toe strekt. Dit kan je trainen door veel overgangen en schijnovergangen te rijden en daarnaast oefeningen te doen als laag in stellen aan de longe, balkjes lopen met lange teugel, wel contact houden (everwicht) en heel veel oefenen!!

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:14

Een paard dat je met de achterbenen goed onder de massa kan krijgen, strekt de hals en laat het hoofd zakken op de manier zoals het hoort. De remedie is schijnovergangen rijden om de rug losser te maken, het paard stelling vragen door op een grote volte te draven en van hand te veranderen (grote 8), dus soepel en los maken aan twee kanten. Het paard meer te laten ontspannen door in een vast tempo (takt) te laten gaan. Het laten zakken van het hoofd moet je in treden (stapjes) laten plaatsvinden, dus niet te snel het contact verloren laten gaan. Het contact met een goede hand in stand houden.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:27

ik laat altijd me teugels stukje voor stukje door me handen glijden... maar wel contact blijven houden.... ik heb het heel erg geoefend door tegen haar te praten en nu gaat het heel goed bij mij....

succes

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:50

Ik rijd mijn pony laag en rond met losrijden. Als je dan in de proef wat aanvraagt en de teugels langer laat dan neemt je pony de hand zo mee naar beneden.

Tussen het rijden door(als hij met zijn hoofd op de hoogte loopt zoals in de proef) dan llaat ik hem ook weer wat zakken, een rondje en dan pak ik hem weer op.

Met halsstrekken in de proef doe je dan eigenlijk hetzelfde.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:53

is jou paard wel bevestigd?

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 13:31

sorro1 schreef:
is jou paard wel bevestigd?

sorry..wat bedoel je hiermee?? (blond Haha! )

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:52

Dat hij in elke overgang en weer terug aan de teugel loopt. Dus niet meer oomhoog komt met zijn hoofd.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 14:09

sorro1 schreef:
Dat hij in elke overgang en weer terug aan de teugel loopt. Dus niet meer oomhoog komt met zijn hoofd.

En dat je een goeie verbinding hebt......... Anders lukt het dus ook niet

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 19:48

MissSisa schreef:
sorro1 schreef:

En dat je een goeie verbinding hebt......... Anders lukt het dus ook niet

Owkee! Hhhmm, niet altijd. Van draf naar stap gaat toppie! Van stap naar draf steeds beter en naar galop gaat het ook steeds beter! Maar dus veel overgangen rijden en schijnovergangen zodat hij zijn rug losser gaat laten.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:31

Mijn verzorgpaardje is ook nie 'bevestigd' maar halsstrekken doetie wel. Bij mij helpt het als ik gegalopeert heb, dan is ie veel losser en loopt makkelijker. Misschien dat dit helpt?

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 13:11

Fangio schreef:
Mijn verzorgpaardje is ook nie 'bevestigd' maar halsstrekken doetie wel. Bij mij helpt het als ik gegalopeert heb, dan is ie veel losser en loopt makkelijker. Misschien dat dit helpt?

K ga het proberen Knipoog

Enne gister weer geprobeerd, en in stap ging het super!! In draf gaat het al steeds iets beter...maar in de buitenbak (grr) kijkt tie overal naar en dan gaat tie kop toch echt naar boven in plaats van naar beneden Haha! Maar het gaat al weer beter!

Thanx voor de tips Knipoog