Erg kijkerig paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinagirl

Erg kijkerig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 19:43

Ik heb sinds 4 weekjes een bijrijdpaard van 4 jaar. Hij is, toen hij 3 was, volledig ingereden en daarna is er niets meer mee gedaan. Nu ben ik hem weer aan het berijden maar het ergste probleem is eigenlijk dat hij heel erg kijkerig is. Er hoeft maar 1 vogeltje uit de bosje te komen of hij schiet dravend weg of loopt zijwaarts Verward . En dat is gewoon erg irritant en ik ben er zelf al een beetje bang voor geworden.
Nu let ik er zelf goed op en ik "kneed" aan de teugels om hem een beetje af te leiden, maar hij schrikt steeds! Vooral aan de kant van de bak waar de bosjes staan waar dus vaak vogeltjes in zitten.
Wat kan ik hier aan doen? Gewoon zo laten en hopen dat hij na een tijdje niet zo erg meer schrikt of is er iets wat ik kan doen? Nagelbijten / Gniffelen

(Ik stap en draaf alleen nog.)

mariska32

Re: Erg kijkerig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:53

waarschijnlijk verwacht jij al dat het paard gaat schrikken bij die bosjes,en dan gebeurd dat ook.
probeer er niet te veel aandacht aan te besteden.
blijf gewoon rijden.
schrikt hij neem hem dan terug en rij verder of er niets gebeurd is.
probeer jouw aandacht er vanaf te krijgen,neem b.v. een vriendin mee waar je tijdens het rijden een gesprek me voert of tel vogeltjes in de lucht of zo.
het word minder,echt waar.

Jes_sica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:07

Ga met het inrijden met hem al aan het werk rijd voltes enz enz
mijn pony was in het begin ook zo. maar door haar ECHT aan het werk te zetten moet ze op jou gaan letten. dit zal niet in een keer lukken maar als je even door zet dan kom je er wel.

moet je nog meer weten dan moet je maar even mailen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:28

idd aan het werk houden en zelf ontspannen. veel tempo wisselingen rijden en praten tegen je paard

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 20:49

Oke, bedankt. Ik hoop dat het snel beter gaat want dan gaat het veel ontspannender.

Meer reacties zijn welkom Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:53

Goed aan het werk houden natuurlijk door gevarieerd werk aan te bieden.
Verder proberen stelling naar binnen te pakken en actief er langs. Het is niet erg dat het paard schrikt als je hem daarna maar zo snel mogelijk weer bij elkaar hebr.

Ga er ook niet opzitten wachten tot ze schrikt want dan doet ze dat ook. Nee gewoon actief en schrikt ze geen drama van maken gewoon weer oppakken en verder.