ik zak naar rechts...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krientje

ik zak naar rechts...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 16:38

...als ik aan het rijden ben. Ik ben vandaag met mijn zadel naar de zadelmaker geweest en hij vertelde dat het zadel recht was en goed lag. Het moet dus aan mijn zit of aan mijn pony liggen... Bloos
Zonet heb ik even de spieren van mijn pony gevoeld en ik merkte wel dat zijn rechterschouder gewoon minder bespierd is, vandaar dat ik wat wegzak. Hoe kan ik die specifieke spieren wat trainen zodat hij gelijk bespierd wordt?? Ik ben al veel aan het oefenen om hem rechtsom wat soepeler te maken omdat hij linksom veel makkelijker loopt dan rechtsom. Weten jullie nog iets om te oefenen???

M3isSi3j

Re: ik zak naar rechts...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:43

neem een goeie fysio en instructeur in de arm die je daarmee kan helpen.. het is moeilijk om vanaf hier jou tips te geven..

Wat je cker moet doen is eerst je paardje goed rechtrijden!

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:32

Je moet je paard leren rechtrichten, en onderzoeken welke kant hij gebogen is. Waarschijnlijk naar links als je naar rechts zakt. Er zijn hele theorieen over recht richten. Kijk even op de site van antoine de bodt.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:55

train je paard op twee kanten.
let er zelf op dat je even veel druk op je beide zitbeenknobbels zet,zo moet je recht boven je paard zitten!

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:34

Misschien helpt het ook als je veel oefeningen rijdt waar je veel buiging moet vragen. Ook volte openen en sluiten misschien?

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 23:05

Inderdaad eerst rechtrichten!

Omdat jouw paardje waarschijnlijk linksgebogen is zijn zijn spieren aan de rechterkant dus uitgerekter...en dus minder dik. Dus je zadel zakt aan die kant iets naar beneden met als gevolg dat je scheef zit.

Op het moment dat je je paardje aan het recht richten bent, dan maak je eigenlijk de spieren aan de rechterkant een stukje korter, of die aan de linkerkant iets langer. Het is maar net hoe je het bekijkt Knipoog

Wat je vooral moet doen is op de binnenhoefslag rijden. Dan goed tussen 2 teugels houden en hem met je benen op de binnehoefslag houden. Waarschijnlijk valt je paardje door je rechterbeen heen. Corrigeer hem dan met je rechterteugel, want dan wordt je paardje rechter. Ga maar na, als je met je hoofd naar linksgebogen ben en je vals over je rechterschouder weg en je houdt dan links erbij, dan draai je automatisch je hoofd weer recht. Op dat moment kan je ook met je been inkomen, want hij leunt niet met heel zijn lichaam tegen jouw been aan. Op het moment dat je paardje op zijn eigen benen op de binnenhoefslag kan lopen, zonder dat je hem moet corrigeren, kan je zeggen dat je paardje recht is.... en waarschijnlijk zit je dan ook gelijk recht.

Veel succes saampies!

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 10:09

Dank voor de reacties. Op de site van Antione de Bodt hed ik wel al gekeken, maar als ik aan het rijden ben ben ik altijd weer vergeten of ik hem nou naar links of naar rechts moet buigen... Bloos

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 12:09

Citaat:
maar als ik aan het rijden ben ben ik altijd weer vergeten of ik hem nou naar links of naar rechts moet buigen... Bloos

Misschien is het dan eens tijd voor een lesje bij hem of bij iemand die je daar ook goed in kan helpen.
BETS heeft wel een paar adresjes voor je...pb haar even.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:55

krientje schreef:
Dank voor de reacties. Op de site van Antione de Bodt hed ik wel al gekeken, maar als ik aan het rijden ben ben ik altijd weer vergeten of ik hem nou naar links of naar rechts moet buigen... Bloos

Sturen bedoel je?

Het is eigenlijk simpel... Rijd op een volte, of op de binnenhoefslag, valt deze naar binnen dan stuur je terug naar buiten. Valt hij naar buiten dan stuur je naar binnen. Want als je paardje naar buitenvalt, dan valt hij ook op het buitenvoorbeen..... dan ga je met het antoine-systeem je paardje van dat buitenvoorbeen afhalen, en dat doe je door naar binnen te sturen.

Maar ga hier inderdaad niet zelf mee klooien, maar neem les van iemand die er verstand van heeft. Want met alleen buigen, of sturen ben je er niet. Knipoog

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:04

Cowgirl schreef:
Citaat:
maar als ik aan het rijden ben ben ik altijd weer vergeten of ik hem nou naar links of naar rechts moet buigen... Bloos

Misschien is het dan eens tijd voor een lesje bij hem of bij iemand die je daar ook goed in kan helpen.
BETS heeft wel een paar adresjes voor je...pb haar even.

Ja meis elk paard heeft een natuurlijke buiging waarvan een kant de spieren korter zijn als de andere kant. Waarschijnlijk zijn de spieren aan linkerkant van paard wat korter en moet dus opgerekt worden om de spieren van paard aan beide kanten even lang te krijgen.
Als je meer informatie wilt hebben, stuur me maar een pb-tje.
succes ermee.