geen nette overgang

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

geen nette overgang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 15:36

het paard waar ik op rijd valt enorm op de voorhand bij het halthouden of overgangen rijden, ik weet dat ik dan goed moet doordrijven enzo maar dan word het dus meer schoppen omdat ze gewoon niet meewerkt! ze is opzich wel goed voor het been enzo (de laatste tijd dan) maar zodra ze op de middellijn komt valt ze stil en zodra ze ziet dat andere paarden moeten stappen bij A bijvoorbeeld dan valt ze 2 meter voor A al stil..
hoe kan ik dit goed oplossen?
ik drijf al goed door, maar zoals ik al zei het lijkt meer op schoppen als ik niet uitkijk en dan nog werkt het niet..

Cardy

Re: geen nette overgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:18

zo te zien ben je al genoeg "vriendelijk" geweest, je moet anders de volgende keer proberen om haar ff een tikje bij te geven zodat ze niet meteen gaat stoppen wanneer zij t wilt. Het kan ook zijn dat wanneer je een overgang terug gaat voorbereiden (door bijv. te gaan doorzitten), je misschien net te veel gaat zitten waardoor je paard denkt dat ie moet stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:11

Inderdaad veel voorwaarts rijden en been geven in de overgangen netzoveel als je ophoud probeer gelijdelijk de stoppen, en niet in een keer gaan ziiten, en vooral een beetje achter over gaan zitten

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:26

Probeer ook eens schijnovergangen te rijden. Bijna de overgang en dan weer naar voren. Zo leert ze dat ze pas echt de overgang mag rijden als jij dat helemaal aan geeft en leer jij voelen in hoeverre je al zwaar zit tijdens de voorbereiding van de overgang.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:53

Heel goed je paard aan het been houden, rijd een aantal schakelingen en verzamel een keer. Je moet je paard met je benen naar de overgang toedrijven. Ook als je terug gaat van draf naar stap moet je je been eraan houden.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:49

Verras je paard, geef niet de mogelijkheid om zelf mee te denken. Patos heeft ook ontzettend de neiging om zelf al een overgang te maken als ze maar het idee heeft dat ie eraan zit te komen, de enige oplossing is je paard vóór zijn in die neiging en bijvoorbeeld opeens te gaan galopperen, een wending te rijden, hij moet weer bij jou blijven met zn gedachten.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:18

Schijnovergangen rijden. Laat je paard meedenken en afwachten totdat jij daadwerkelijk de hulp geeft.
Dus in draf de draf verkorten totdat die bijna stil valt en dan rijd je weer weg met acitef been en zit en sta toe op de hand. Zo ook in galop en in stap.
Leer je paard te wachten op je hulpen. AC lijn ook die rijd je in een actieve bijna middendraf je sluit hem door voor X naar bijna halthouden en dan rijd toch weer voorwaarts. Of tot aan X bijna halthouden en dan ga je snel wijken voor het been.

Houd het leuk en houd het verassend.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:46

Met name als je bijvoorbeeld in de les meerijdt en iedereen heeft de overgang naar stap al gemaakt dan pas de overgang maken, nadat je nog een kwart rondje heb doorgereden. Af en toe aandraven als de rest stapt etc. Veelal je eigen dingen doen en stug doorgaan met waar jij mee bezig bent. En aan het been gaan rijden he, met bv de genoemde schijnovergangen ja. Probeer in ieder geval alle overgangen actief te maken. En als je paard zo blijft inzakken, gebruiken eens een zweepje om hem goed duidelijk te maken dat ie door moet. Af en toe eens boos worden kan geen kwaad, beter dan een uur lang schoppen met je been en aaien met een zweepje.