Rengske @ dressuur (in theorie dan...)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Rengske @ dressuur (in theorie dan...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 23:17

Vandaag hebben Naranga en ik eens de digitale camera van mijn ouders gebietst, want aangezien ik binnenkort weer wat wedstrijden heb wilde ik toch even zien hoe ik ongeveer op mijn paard zit- mijn zit is een van mijn zwakkere punten namelijk. Het slachtoffer dit keer was Rengske, een paardje wat ik vaker buitenritten mee maak omdat hij moet leren dat de Grote Boze Buitenwereld hem echt niet zal opeten. Maar voor de verandering moest hij er nu dus in de bak aan geloven. Dit is trouwens niet mijn eigen paard, en wedstrijden rijd ik dus ook niet met hem! Vandaar dat ik het dus niet erg vind dat hij voor het gezicht aan de kleine kant is (hij is 1.61m), voor zijn eigenaresse is hij de ideale hoogte maar ik ben nu eenmaal een lang end Clown Dressuren met een springzadel als je lange benen hebt is trouwens al helemaal niet aan te raden, als ik mijn normale beugellengte zou hebben gehad hing mijn knie ónder het zadel Nagelbijten / Gniffelen Vandaar dus de korte beugels.

Eerst wat gewone foto's...
Lentegras, mjammie Vingers aflikken
Afbeelding
Haai! Komen jullie me halen? Leuk!
Afbeelding
Ik arm zielig paard ben moe... Gaaaap
Afbeelding
Hmmm poetsen is prettig Cool
Afbeelding

En dan nu rijden Vork
Mijn voeten Bloos
Afbeelding
Zodra hij echt zijn rug moet gaan gebruiken heeft hij de neiging te gaan headbangen omdat hij dat moeilijk vindt. Rug moet los en mijn handen rustiger dus, wordt aan gewerkt Lachen
Hoofd wazig want midden in een headbangmanoeuvre...
Afbeelding
Beter Lachen
Afbeelding
Hier willen we heen! Nu nog langer volhouden dan 1,5 seconde Clown
Afbeelding
We kunnen het wel Lachen
Afbeelding

Afrader: lichrijden in draf als er foto's worden gemaakt- op de een of andere manier sta je dan nooit met je kont ín het zadel op de foto Clown En mijn handen zijn uhm....artistiek Bloos
Afbeelding
Slaaaaaap Slapen
Afbeelding
Wauw, er komt wat ontspanning in! We gaan vooruit Lachen
Afbeelding

Maar dan: de galop... Het scheurijzertje heeft daarin maar 1 versnelling: hard en liefst headbangend Cool Gaat al beter, maar helaas zijn de foto's dus hier en daar ietwat debiel Clown
Scheur Vork
Afbeelding
"Nee, ik wil sneller!! Ik trek je uit het zadel als je niet meewerkt hoor!" En wat zitten we weer heerlijk krom Haha!
Afbeelding
Onenigheid over het tempo, ik heb de bak ingesteld als een 30 km zone en Rengske vindt dat dat minimaal 50 moet zijn Vork
Afbeelding
We worden het ietsjes meer eens... Maar mijn rug is net een banaan Clown En mijn voeten willen duidelijk in lig-houding Haha!
Afbeelding
Tempo is uitgevochten, nu nog werken aan het stofzuiger-gehalte...zodra we het headbangen verleerd zijn Vork
Afbeelding
Kijk mam, met 1 hand! Haha! En nee, ik zit niet in mijn neus te pulken Clown
Afbeelding

Uitstappen zijn geen foto's van aangezien Naranga haar paard ging ophalen zodat we de bos op konden Lachen

Nou, dat waren ze, opbouwende kritiek is welkom. Hou er wel rekening mee dat dit paard niet van mij is en ik er dus vrij weinig aan kan doen dat hij aan de kleine kant voor me is Koe
Mijn eigen commentaar op mijn houding (waar het mij om ging) is dat ik mijn voeten eens uit de kapstokhouding moet trekken, mijn rug geen banaan hoort te zijn en mijn handen dichter bij elkaar en rechtop. Voor serieus dressuurwerk zou een vhz/dressuurzadelhandig zijn zodat mijn beugels drie gaten langer kunnen Clown Maar tot nu toe vind ik het een heel erg fijn paardje, hij is goudeerlijk en wordt steeds prettiger Lachen Binnenkort hoop ik meer foto's te kunnen laten maken, zodra ik weer een fotograaf weet te regelen Haha!

Sylvia

Re: Rengske @ dressuur (in theorie dan...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:25

Mijn commentaar is al bekend: beugels hadden van mij langer gemogen (reden geef je al) en je neigt naar pianohandjes. Let er op dat je je schouders naar achteren houdt, je hebt verder een hele mooie zit vind ik.

Zitten erg mooie foto's tussen!

En ik bied me graag aan hoor, als fotograaf Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 06:56

Het commentaar is al gegeven! Knipoog
Ik vind het een leuk paardje, ziet er goed uit! Lachen

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:22

Het is inderdaad een èrg leuk ding, jammer dat hij net wat klein is. Je kunt je beugels inderdaad bijna niet langer doen namelijk.
Leuk paardje met veel uitstraling!
Wat mij een beetje opvalt is dat je qua zit af en toe een beetje een 'stoel'zit hebt. Bvb op foto 7 van boven. Volgens mij moet je net je bekken wat meer kantelen ofzo, snappie? Lachen

Verder zie ik hem graag lopen zoals op foto 9 en 10 van boven maar wat mij betreft mag zijn halsje nog wel iets meer zakken en mag hij nog iets meer over de rug gereden worden.

Sorry voor mijn gezeik Knipoog Haha! ik vind het verder er echt netjes uitzien hoor!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:35

Er zijn hierboven al wat nuttige tips gegeven, dat ga ik niet herhalen Knipoog
Ik vind wel dat het totaalplaatje er erg vriendelijk uitziet!
Geen geruk en gepluk, dat siert je Knipoog
Bovendien vind ik het een erg leuk paard om te zien.
Lekker compact, daar hou ik wel van *LOL*
Natuurlijk zijn er nog wat dingetjes om aan te werken (bij wie niet? Knipoog) maar ik heb zo'n vermoeden dat het allemaal wel goed gaat komen!
Veel succes samen, jullie zijn een leuke combi!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 10:30

Dank jullie wel! Lachen Ben er inmiddels achter waar mijn 'stoelzit' vandaan komt: ik hobbel teveel in het bos Haha!

@Bealy: daar wil ik dus naartoe met hem, maar hij vindt zijn rug gebruiken o zo moeilijk Ach gut

@Sylvia: ik sleep je binnenkort een keer mee, okee? Gezellig! Lachen

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:43

Mijn 1e reactie was: wow wat lijkt die op mijn paardje!!! Weet je de afstamming?
Verder ziet t rijden er netjes uit hoor! Commentaar heb je zelf wel al gegeven... gaat helemaal goed komen!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:59

ziet er goed uit hoor. Denk wel dat waneer je de beugels nog 1 gaatje langer doet het niet misstaat.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 11:01

@Lorvxy: Hij is een Jimtown x Goodtimes, verder heb ik er niet zo heel veel verstand van wat het dan precies voor iets is Haha!

Beugels mogen inderdaad wel wat langer ja, maar dan heb ik dus totaal geen contact meer met het zadel bij mijn knieën en klappert de boel dus vreselijk Haha!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:37

viel mee he foto's plaatsen Tong uitsteken
heel vriendelijk en rustig plaatje Ja
ach over de beugels voor het type zadel zit je zo kort nog niet Knipoog

Jessay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 23:51

Zucht, leer je het dan nooit vien,

Je moet van mensen genieten die opbouwende kritiek geven en niet jezelf al afkraken.
Ik ben het wel met bealy eens je mag inderdaad je bekken iets meer kantelen (goeie bekken oefeningen doen }> )maar dat kan ook aan het zadel en aan de wat korte beugels liggen.

Het heeft niets met buiten hobbelen te maken volgens mij want dan zou je zoiezo meer doorgezakt zitten lijkt mij.

Je kent mijn mening je bent geen banaan en dat verhaal over je benen vind ik ook zwaar overdreven.
Je schouders iets meer ontspannen zou geen kwaad kunnen maar das moeilijk als je naar je paard wil kijken.
Misschien dat je daar eens iets meer aan moet werken. Dat lost meteen die "banaan" op en misschien ook het kantelen van het bekken.

Tuurlijk zijn er punten (wil je de mijne weten??) Die ken je vast ook wel!! Maar ik denk dat je zeer tevrede kan zijn met wat je hebt!!
Eigelijk moet fleury eens foto's van mij op een hobbel maken (duidelijke dit keer)
Dan kunnen mensen zich eens op mij bodvieren. Ik heb echt een knudde houding met mijn richting aanwijzer..... hihihi nu doe ik het zelfde.... ikke ook miep.

Dikke kusss van mij

Jessay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 23:53

Bealy schreef:
!

Ik vind vooral die DRS leuk bij je bealy.

Gefeliciteerd en veeeeeele succes met het vinden van het juiste vervolg.

knufff & kusss

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 10:29

Ja, dat Drs Bealy vind ik ook erg grappig Haha! Wacht maar Jessay, binnenkort gaat er een digi mee naar de manege of een wedstrijd Extreme duivel Maar dank je voor de tips Haha!

Het viel inderdaad mee Sjakie, ben niet volledig afgekraakt én een aantal nuttige tips gehad Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:48

Ik zie kruisjes Huilen

Jessay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:26

Vientje schreef:
Ja, dat Drs Bealy vind ik ook erg grappig Haha! Wacht maar Jessay, binnenkort gaat er een digi mee naar de manege of een wedstrijd Extreme duivel Maar dank je voor de tips Haha!

Het viel inderdaad mee Sjakie, ben niet volledig afgekraakt én een aantal nuttige tips gehad Lachen

Maarre dat was ook de hele bedoeling van die opmerking over fleury en de digi.
Een nadeel ...... jij hobbeld vaak in dezelfde les als ik hihihihihi dan foto's van bijou@work????? vooral dat @work is grappig Lachen

dus hier bij nodig ik mensen met digi uit op donderdag op de manege
Lachen jessay@work hihihi. We kunnen de camera ook aan helga geven.

gr jessay

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 11:55

stalleke schreef:
Ik zie kruisjes Huilen

Nu alshet goed is niet meer Lachen MijnAlbum lag er daarstraks weer eens uit Koe