Dressuren met een springzadel als je lange benen hebt is trouwens al helemaal niet aan te raden, als ik mijn normale beugellengte zou hebben gehad hing mijn knie ónder het zadel
Vandaar dus de korte beugels.Eerst wat gewone foto's...
Lentegras, mjammie
Haai! Komen jullie me halen? Leuk!
Ik arm zielig paard ben moe...
Hmmm poetsen is prettig
En dan nu rijden
Mijn voeten
Zodra hij echt zijn rug moet gaan gebruiken heeft hij de neiging te gaan headbangen omdat hij dat moeilijk vindt. Rug moet los en mijn handen rustiger dus, wordt aan gewerkt

Hoofd wazig want midden in een headbangmanoeuvre...
Beter

Hier willen we heen! Nu nog langer volhouden dan 1,5 seconde
We kunnen het wel

Afrader: lichrijden in draf als er foto's worden gemaakt- op de een of andere manier sta je dan nooit met je kont ín het zadel op de foto
En mijn handen zijn uhm....artistiek
Slaaaaaap
Wauw, er komt wat ontspanning in! We gaan vooruit

Maar dan: de galop... Het scheurijzertje heeft daarin maar 1 versnelling: hard en liefst headbangend
Gaat al beter, maar helaas zijn de foto's dus hier en daar ietwat debiel
Scheur
"Nee, ik wil sneller!! Ik trek je uit het zadel als je niet meewerkt hoor!" En wat zitten we weer heerlijk krom
Onenigheid over het tempo, ik heb de bak ingesteld als een 30 km zone en Rengske vindt dat dat minimaal 50 moet zijn
We worden het ietsjes meer eens... Maar mijn rug is net een banaan
En mijn voeten willen duidelijk in lig-houding
Tempo is uitgevochten, nu nog werken aan het stofzuiger-gehalte...zodra we het headbangen verleerd zijn
Kijk mam, met 1 hand!
En nee, ik zit niet in mijn neus te pulken
Uitstappen zijn geen foto's van aangezien Naranga haar paard ging ophalen zodat we de bos op konden
Nou, dat waren ze, opbouwende kritiek is welkom. Hou er wel rekening mee dat dit paard niet van mij is en ik er dus vrij weinig aan kan doen dat hij aan de kleine kant voor me is
Mijn eigen commentaar op mijn houding (waar het mij om ging) is dat ik mijn voeten eens uit de kapstokhouding moet trekken, mijn rug geen banaan hoort te zijn en mijn handen dichter bij elkaar en rechtop. Voor serieus dressuurwerk zou een vhz/dressuurzadelhandig zijn zodat mijn beugels drie gaten langer kunnen
Maar tot nu toe vind ik het een heel erg fijn paardje, hij is goudeerlijk en wordt steeds prettiger
Binnenkort hoop ik meer foto's te kunnen laten maken, zodra ik weer een fotograaf weet te regelen

Maar dank je voor de tips