Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Alacairion schreef:Ik heb een 3 jarige die moeite met aangalloperen en evenwicht heeft, en daarom maar gewoon hard gaat galloperen... ik oefen het zo veel mogelijk aan de longeerlijn, en laat haar vanuit een langzame verzamelde draf aanspringen. als je eerst al keihard gaat draven gaat ze ook harder galloperen als je aanspringt... tja en verder die volte houden..... wat nog weleens moeilijk is want ze weet veel te goed waar de bakdeur zit
piet4238 schreef:Wat je doet is naar mijn idee juist (misschien niet prettig, maar dat maakt voor nu even niet uit). Als je paard alleen hard wilt galopperen, laat hem/haar dan galopperen, maar dan zoals jij dat wilt (dus voltes blijven rijden). Wanneer hij/ze rustiger gaat lopen kun je nogmaals proberen overgangen te rijden totdat hij/zij begrijpt wat je bedoelt.
(Ik had al iets van 2 maanden niet meer zo intenzief (ofzoiets) gereden) Citaat:Toen ik stopte met rijden was ze super bezweet. Ik heb daarom ook een half uur uitgestapt. (Toen was ze ook pas weer op adem)
piet4238 schreef:Citaat:Toen ik stopte met rijden was ze super bezweet. Ik heb daarom ook een half uur uitgestapt. (Toen was ze ook pas weer op adem)
Lijkt erop dat ze zeer weinig conditie heeft, het is wel belangrijk dit in de gaten te houden (ademhaling en hartslag) en rustig op te bouwen.
) lolletje schreef:ik zou der gewoon laten sjezen dan krijgt ze vanzelf wel door dat het rustig(er) makkelijker gaat en dat het dan ook minder vermoeiend voor haar ik maar idd zodra ze dan een rondje rustig(er) heeft gelopen dan wel terug laten gaan in stap en flink belonen zodra ze rustig(er) gaat zodat ze ook weet dat ze het dan goed heeft gedaan
lolletje schreef:ik zou der gewoon laten sjezen dan krijgt ze vanzelf wel door dat het rustig(er) makkelijker gaat en dat het dan ook minder vermoeiend voor haar ik maar idd zodra ze dan een rondje rustig(er) heeft gelopen dan wel terug laten gaan in stap en flink belonen zodra ze rustig(er) gaat zodat ze ook weet dat ze het dan goed heeft gedaan