Gisteren heb ik de longeerlijn maar weer eens te voorschijn gehaald en ben mijn paardje Roulette (Roetje) gaan longeren.
Het was super mooi weer en mijn moeder was erbij dus vandaar dat het op de foto staat.
Eind februari ben ik met dit paard een weekend op longeercursus geweest op het federatiecentrum te Ermelo.
Lammert Haanstra gaf deze cursus. Mede dankzij zijn deskundige kijk op het longeren van paarden en paarden in het algemeen, heeft hij mijn longeertechniek weten bij te schaven en weet ik nu hoe ik mijn paard moet longeren om het beste resultaat te krijgen.
Voor de afwisseling heb ik eens een paar balkjes gebruikt.
Ik begin meestal linksom te longeren, maar op de eerste foto gaat ze rechtsom, losgewerkt hadden we dus al voordat ze balkjes moest lopen
Hier trekt ze nog een beetje aan het schoftje
Alle hoefjes van de vloer enne wat is dat daar ? Je ziet haar loeren
Actie actie !
Zo, nu linksom. Dit vindt ze moeilijker. Volgens Lammert heeft ze rechtsom in de baarmoeder gelegen en blijft ze daardoor wat makkelijker op rechts, maar toch ontspant ze zich hier al wat meer, gezien de touwtjes.
Het werd allemaal al weer iets gewoner.
Alle voetjes van de grond, lekker rond en nageeflijk ! SUPERRR MEID !
Nou jullie zullen begrijpen dat ik tevreden was en zelf was ze volgens mij nadertijd moe maar voldaan !
Zijn er ook Bokkers die naar dat weekend zijn geweest. Ik ben benieuwd hoe het jullie nu vergaat en of jullie dat weekend veel hebben geleerd wat jullie nu helpt ?