Roulette aan de longe methode Lammert Haanstra

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roulette

Roulette aan de longe methode Lammert Haanstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 20:07

Roetje, roetje met de voetjes van de vloer

Gisteren heb ik de longeerlijn maar weer eens te voorschijn gehaald en ben mijn paardje Roulette (Roetje) gaan longeren.
Het was super mooi weer en mijn moeder was erbij dus vandaar dat het op de foto staat.

Eind februari ben ik met dit paard een weekend op longeercursus geweest op het federatiecentrum te Ermelo.
Lammert Haanstra gaf deze cursus. Mede dankzij zijn deskundige kijk op het longeren van paarden en paarden in het algemeen, heeft hij mijn longeertechniek weten bij te schaven en weet ik nu hoe ik mijn paard moet longeren om het beste resultaat te krijgen.
Voor de afwisseling heb ik eens een paar balkjes gebruikt.

Ik begin meestal linksom te longeren, maar op de eerste foto gaat ze rechtsom, losgewerkt hadden we dus al voordat ze balkjes moest lopen
Afbeelding
Hier trekt ze nog een beetje aan het schoftje
Afbeelding
Alle hoefjes van de vloer enne wat is dat daar ? Je ziet haar loeren
Afbeelding
Actie actie !
Afbeelding
Zo, nu linksom. Dit vindt ze moeilijker. Volgens Lammert heeft ze rechtsom in de baarmoeder gelegen en blijft ze daardoor wat makkelijker op rechts, maar toch ontspant ze zich hier al wat meer, gezien de touwtjes.
Afbeelding
Het werd allemaal al weer iets gewoner.
Afbeelding
Alle voetjes van de grond, lekker rond en nageeflijk ! SUPERRR MEID !

Nou jullie zullen begrijpen dat ik tevreden was en zelf was ze volgens mij nadertijd moe maar voldaan !

Zijn er ook Bokkers die naar dat weekend zijn geweest. Ik ben benieuwd hoe het jullie nu vergaat en of jullie dat weekend veel hebben geleerd wat jullie nu helpt ?

Sjonniej

Re: Roulette aan de longe methode Lammert Haanstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:15

Wat ken dat paard lopen zeg!!
Doet ze dat 'gewoonlijk' ook of komt dat écht door die balkjes?

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 20:23

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:26

Aaahh Heerlijk!!
Claudia wat sjouwt ze heerlijk aan de longe!!
Die laatste foto is gewoon heerlijk om na te kijken Ja

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:27

ziet er goed uit hoor..Haha!
wel jammer dat ze het schroftje naar voren trekt.. ik zelf longeer alteid met staartriem.. voorkomt dat het naar voren getokken kan worden.. mischien een tip..Knipoog
Laatst bijgewerkt door Buxy op 16-04-05 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:28

Wauw; looking good Claudia!

Ze ziet er echt goed uit en loopt ook lekker ontspannen. Wanneer start Anke haar voor het eerst?

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 20:32

Buxy schreef:
ziet er goed uit hoor..Haha!
wel jammer dat ze het schroftje naar voren trekt.. ik zelf longeer alteid met staartriem.. voorkomt dat het naar voren getokken kan worden.. mischien een tip..Knipoog

Ze trekt idd wel een beetje, vooral in het begin, maar volgens Lammert ligt het schoftje goed bij mijn paard, anders had hij me allang een nieuwe verkocht inclusief staartriem ! Want zijn complete uitrusting bood hij natuurlijk ook te koop aan tijdens dat weekend !

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:34

whaha ja was te verwachten..Knipoog ik doe het trouwens gewoon met het schoftje van het mentuig.. heb alleen alteid ringetjes te kort..Knipoog

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 20:36

Ha die Shanna,
(zo heet je toch ook?) Anke zal haar tot nog toe 5 mei voor het eerst starten in Vriezenveen. 8 mei gaat ze geloof ik naar Ruurlo. Tja lang weekend, dus gelijk 4 proeven. Roulette heeft onder mijn slechts 2 concoursen gelopen en zal dus wel even moeilijk doen door alles wat er om haar heen gebeurd op zo'n concours.

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 20:40

Buxy schreef:
whaha ja was te verwachten..Knipoog ik doe het trouwens gewoon met het schoftje van het mentuig.. heb alleen alteid ringetjes te kort..Knipoog

Tja, dat is ook een goede optie, zeg. Zo'n ding hebben wij ook nog ergens. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb zeg ? Bedankt !

Je kunt natuurlijk altijd ringen erbij laten maken. Wel door een goede ruitersportzaak, ander verknallen ze je de boel ook nog !

Ik moet zeggen dat Lammert erg mooie spullen heeft ontwikkeld, maar voor die paar keer dat ik longeer hoef ik dat dure spul niet ! Vooral omdat hij zelf gezegd heeft dat het wel goed zat bij mijn paard.

Mijn vriendin, die ook is meegeweest naar dat weekend heeft zich later een staartriem aangeschaft omdat haar paard het schoftje echt over de schoft heen kon trekken (paard is naar beneden gebouwd)

Ik denk dat mijn paard een staartriem niet erg zal waarderen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:44

Goh, die zweeft er over. Ziet er super uit. Mooi aansprekend paard!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:45

ik denk dat het acsepteren van de staartriem een qwestie is van wennne.. onze paarden loopen in voor de wagen dus die zijn de staartriem gewend..

ringen aan het schoftje laten maken is zeker een mogelijkheid.. maar ons schoftje word ook nog gebruik voor mennen dus dat is bij ons geen mogelijk heid.. ik zet alteid gewoon onder de buik vast.. (tussen de singel door) en dan bij de lichtogen over het algemeen gaat dit goed..

maar het is zeker het proberen waard om het eens met een schoftje te doen..

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:01

Zij loopt super leuk aan de longe. Mooie gangen en ziet er goed uit!

Vond je de curses ook leerzaam van Lammert??
2 Jaar geleden heb ik een cursus van Lammert gehad in PTC+ in Oenkerk. Ik vond het echt super leerzam en ahndig om zelf te gebruiken. We hebben daarna ook een examen moeten afleggen in oenkerk. Mensen van Deurnen kwamen het examen afleggen! Ik had er een 8.5 voor, het hoogste van de klas. Heb er dus wel wat avn opgestoken! Bloos

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 21:39

Het was zeker super leerzaam, maar ik had al eerder les gehad in longeren van iemand die internationaal voltigeerpaarden longeerde en dus wist ik er al best veel van voordat ik er heen ging. Toch heb ik door te kijken naar andere paarden een veel betere kijk gekregen over het correct gaan van paarden en hoe te longeren als een paard anders gebouwd is. Ik denk dat ik mijn longeerkunsten nu ook beter bij andere paarden kan toepassen. Het was echt super leuk zo'n weekend, alleen moest het allemaal wel wat vlug gaan om allemaal aan bod te komen. Dat was wel jammer

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 22:04

wow seg wat een knappe merrie, ik ben helemaal weg van haar, wat een gangen seg! Daar moet je heel zuinig mee zijn met zo'n klasse paard, en dat veulen van haar is ook een heel chique beestje zo te zien, je mag best trots zijn op hun beiden hoor! Ik ben alvast verliefd geworden!

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 22:31

Dank je wel voor al die complimentjes. Begin zowat te blozen. Ik ben ook best trots op beiden.

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 09:47

Sorry, sorry ik heb per ongeluk mijn group verwijderd waardoor de foto's het niet meer doen in de kop

Roulette schreef:
Roetje, roetje met de voetjes van de vloer

Gisteren heb ik de longeerlijn maar weer eens te voorschijn gehaald en ben mijn paardje Roulette (Roetje) gaan longeren.
Het was super mooi weer en mijn moeder was erbij dus vandaar dat het op de foto staat.

Eind februari ben ik met dit paard een weekend op longeercursus geweest op het federatiecentrum te Ermelo.
Lammert Haanstra gaf deze cursus. Mede dankzij zijn deskundige kijk op het longeren van paarden en paarden in het algemeen, heeft hij mijn longeertechniek weten bij te schaven en weet ik nu hoe ik mijn paard moet longeren om het beste resultaat te krijgen.
Voor de afwisseling heb ik eens een paar balkjes gebruikt.

Ik begin meestal linksom te longeren, maar op de eerste foto gaat ze rechtsom, losgewerkt hadden we dus al voordat ze balkjes moest lopen
http://groups.msn.com/_Secure/0QQAsAwcR ... 7069[/img]
Hier trekt ze nog een beetje aan het schoftje
http://groups.msn.com/_Secure/0QQA1AwwR ... 0668[/img]
Alle hoefjes van de vloer enne wat is dat daar ? Je ziet haar loeren
Afbeelding
Actie actie !
Afbeelding
Zo, nu linksom. Dit vindt ze moeilijker. Volgens Lammert heeft ze rechtsom in de baarmoeder gelegen en blijft ze daardoor wat makkelijker op rechts, maar toch ontspant ze zich hier al wat meer, gezien de touwtjes.
Afbeelding
Het werd allemaal al weer iets gewoner.
Afbeelding
Alle voetjes van de grond, lekker rond en nageeflijk ! SUPERRR MEID !

Nou jullie zullen begrijpen dat ik tevreden was en zelf was ze volgens mij nadertijd moe maar voldaan !

Zijn er ook Bokkers die naar dat weekend zijn geweest. Ik ben benieuwd hoe het jullie nu vergaat en of jullie dat weekend veel hebben geleerd wat jullie nu helpt ?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:24

Roulette schreef:
Ha die Shanna,
(zo heet je toch ook?) Anke zal haar tot nog toe 5 mei voor het eerst starten in Vriezenveen. 8 mei gaat ze geloof ik naar Ruurlo. Tja lang weekend, dus gelijk 4 proeven. Roulette heeft onder mijn slechts 2 concoursen gelopen en zal dus wel even moeilijk doen door alles wat er om haar heen gebeurd op zo'n concours.

*grin* ja zo heet ik Knipoog

Ik was een keer met Laura mee toen ze Major reed... maar weet ni of je me nog kent. Dat kleine meisje met die blauwe scooter Knipoog

Ik zie Anke en Roulette vast wel eens in actie!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:31

ik wou al zeggen,ik zie kruisjes,...maar verderop stonden de fotos toch Lachen
heel mooi beestje!
loopt lekker door de rug!ziet er goed uit hoor!

Roulette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 18:08

To Shanna: Ja ik weet nog wel wie je bent. Jij hebt altijd geluk met je rijbroeken...en jullie leken wel heel leuksamen op de scooter. Ik kijk ook altijd even als jij iets nieuws geplaatst hebt.