gekruiste galop

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

gekruiste galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 15:57

kan iemand mij helpen
mijn paard springt in de goede galop aan maar na de 1e galopsprong springt hij op de achterbenen over in de andere galop voor niet
hierdoor loopt hij op de lange zijde met de achterhand naar binnen wat kan ik hieraan doen??

Spoec

Re: gekruiste galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:59

Hihi ik heb hetzelfde probleem en hier ook een topic over gestart Knipoog
Maar heb alleen nog steeds geen goed antwoord wat me kan helpen..

LilPetat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:18

Na het aanspringen wat minder druk op de teugel nemen.. En als hij het toch doet, gaan draven en gelijk weer aanspringen zodat je hem niet als het ware beloont voor het overspringen door hem minder te laten werken (=draven)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:37

Doet je paard het alleen linksom of alleen rechtsom, of doet-ie het op beide handen?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 17:39

hij doet het op beide kanten alleen linksom doet hij de achterhand meer naar binnen

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:34

hee Pling
als je pony overkruist zit, moet je extra veel druk met je binnenbeen geven en je binnenteugel een stukje losser. hierdoor krijgt hij meer stelling en moet hij wel overspringen..... succes ermee
xxxx k o n y n

konyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:36

oh sorrie ik bedoelde natuurlijk dat je je buitenteugel iets losser moet maken ahahaha foutje Bloos

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:23

Dat komt waarschijnlijk daar dat de balans van jouw paard nog niet zo goed is en hij nog een beetje aan het zoeken is om het zo makkelijk mogelijk te maken. Je kunt hier echter niks aan doen alleen zijn evenwicht trainen. Als die overkruist zit dan moet je hem gewoon door laten galopperen en dan het liefst flink voorwaarts. Dit zal die wel moeilijk vinden maar om het hem zelf makkelijker te maken zal die uiteindelijk toch wel overspringen naar de goede galop. Als die dit niet doet laat je hem uit de galop vallen en spring je meteen weer opnieuw aan.
Je kunt dit goed oplossen door hem te laten gelopperen aan de longeerlijn en hem dan flink voorwaarts te houden. Hierdoor zal zijn balans en evenwicht beter worden.
Ook kun je hem als hij overksuist zit op een volte ( niet te klein ) laten galopperen en dan flink met je binnenbeen drijven en je binnenhand iets omhoog. ls het goed is sprint ie dan over.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 20:49

ok heel erg bedankt ik zal het proberen