te lang op stang en trens gereden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

news

te lang op stang en trens gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 17:27

Hallo,
Ik rij op dit moment een paardje wat al heel lang alleen op stang en trens is gereden. Omdat ik hier geen ervaring mee heb, wil ik met een gewone trens rijden. Dit heb ik geprobeerd, maar het gevolg is dat het paard totaal niet nageefelijk is en bijna niet rond is te rijden. Ik heb het gevoel een `blok beton´ in mijn handen te hebben. Is dit volgens jullie nog te corrigeren of blijft dit een aanleuningsprobleem omdat er te lang op stang en trens is gereden?

Anoniem

Re: te lang op stang en trens gereden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:04

Dit aanleuningsprobleem staat los van het op S&T rijden. Of het te corrigeren is is afhankelijk van het paard [leeftijd] en je eigen kunde.

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:45

Het kan zijn dat hij niet goed met een S&T is gereden, dan kunnen ze heel stug in de mond worden.
Maar ik kan het niet zien, of voelen dus kan ik slecht beoordelen of het door de S&T komt.

news

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 20:05

Ik weet niet of hij slecht met S&T is gereden, denk het wel. Is dit probleem uberhaupt op te lossen als dit het geval is en hij daarom zo stug is?

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:31

ik heb een poos een paard gereden wat altijd voor de kar heeft gestaan, nou dat is stug!!!!!!!!
Als je geduld hebt en je paard lekker los werkt en weer goed alletwee de kanten op laat buigen (recht richten) lekker atent voor je been maakt. Zal hij wel weer een trensje aannemen, het kost veel tijd dat kan ik je wel vertellen. maar ik zeg je nogmaals ik weet dus niet of het wel door de S&T komt omdat ik het niet kan zien. Probeer iemand in je omgeving met veel ervaring te strikken die even met je mee wil kijken.

Succes Lianne

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:22

Met stang en trens zet je de puntjes op de "I". Met een normaal gebroken trens rijden, moet normaal kunnen. Elk verreden paard, dus ook dit paard, is meestal op een gewoon bit te rijden. Of het lukt, wordt bepaald door de bekwaamheid van de ruiter.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:18

Dat paard is niet te lang op stang en trens gereden, maar hij is verkeerd op stang en trens gereden.
Eerst de basis in orde hebben voordat je aan extra middelen gaat denken.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:56

Ik ga met Goldstar mee. Ik zou je in deze een dubbel gebroken scholingstrens van Sprenger willen aanraden en dan het liefst van aurigan ofzo.
Heel veel overgangen rijden en met je zit en been proberen. Blijf af van die voorkant en laat het dier eerst tot rust komen.
Het is altijd herstelbaar maar idd afhankelijk van je eigen vriendelijkheid en elasticiteit in je handen

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 09:18

Komt vast wel goed Hilde. onder goede begeleiding en veel geduld zeker wel. Iig alvast gefeliciteerd met je paardje Haha! Ricardo heeft net dat beetje meer uitstraling... Maar zo leuk als Thomas zal die noooooit worden Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

offtopic: niet vergeten je springzadel te passen he Knipoog

ps. er is nog 1 plekje in onze trainingsstal over. graag beslissen voor 20-4 anders sterkte Haha! haha