[quote="Charlotte89"]Opzich doe ik het wel goed hoor , ik maak een ophouding & ik geef been , op deze manier kan een paard niet terugvallen
Maar; Ik heb de laaste tijd zo'n last van mijn schouders..Ik zet volgens mij mijn armen te vast , maar ik vind het zo moeilijk om mijn armen los te laten , & dan kuit te geven.. quote]
Je geeft eerst been, dan pas een ophouding. Je moet eerst zorgen dat je paard voldoende voorwaards loopt, wil je hem goed aan de teugel kunnen krijgen.
Voor de rest moet je gewoon proberen je armen te onstspannen en je handen niet laten bungelen maar gewoon 90 graden gebogen houd.
Hier kun je misschien wat zonder je paard mee oefenen door je arm gebogen te houden en aan te spannen, als je je arm daarna ontspant, zul je vast wel verschil voelen. Probeer dit gevoel te onthouden en kijk of dit gevoel ook tijdens het rijden kan krijgen. Tijdens het rijden hoor je je armen namelijk ook ontspannen te hebben en dan kun je nooit last van je schouders krijgen.
Als je het gevoel hebt dat je paard onder je vandaan loopt, proberen om hem op je zit wat rustiger te laten lopen, maar zorg wel dat hij voldoende ruimte krijgt om ontspannen te kunnen lopen!