Armen vastzetten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte89

Armen vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 13:07

Opzich doe ik het wel goed hoor , ik maak een ophouding & ik geef been , op deze manier kan een paard niet terugvallen
Maar; Ik heb de laaste tijd zo'n last van mijn schouders..Ik zet volgens mij mijn armen te vast , maar ik vind het zo moeilijk om mijn armen los te laten , & dan kuit te geven.. ik heb dan het idee dat mijn paard gigantisch onder mij uitloopt. Verdrietig
Dus iemand tips , hoe ik mijn armen los kan laten &toch een beetje controle kan houden ? Lachen

Sjoert

Re: Armen vastzetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:10

Is dit niet iets voor Rijtechnische problemen?

(Edit: hoe gaat het met Lady? Haha!)

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 13:16

Oh , sorry Ja dom.. Lachen
Dan moet het even verplaatst worden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:54

En dan moet je eigenlijk even op het rode uitroepteken (Tip een mod) drukken zodat we weten dat het verplaatst moet worden Knipoog
Of je laat het even door Sjoert doen, dat kan natuurlijk ook *LOL*
Anyway: ik zal je topic even verplaatsen naar RT Lachen

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:03

je paard moet reactie geven voor je been, dan moet hij toch vooruitschieten??????

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:42

[quote="Charlotte89"]Opzich doe ik het wel goed hoor , ik maak een ophouding & ik geef been , op deze manier kan een paard niet terugvallen
Maar; Ik heb de laaste tijd zo'n last van mijn schouders..Ik zet volgens mij mijn armen te vast , maar ik vind het zo moeilijk om mijn armen los te laten , & dan kuit te geven.. quote]

Je geeft eerst been, dan pas een ophouding. Je moet eerst zorgen dat je paard voldoende voorwaards loopt, wil je hem goed aan de teugel kunnen krijgen.
Voor de rest moet je gewoon proberen je armen te onstspannen en je handen niet laten bungelen maar gewoon 90 graden gebogen houd.
Hier kun je misschien wat zonder je paard mee oefenen door je arm gebogen te houden en aan te spannen, als je je arm daarna ontspant, zul je vast wel verschil voelen. Probeer dit gevoel te onthouden en kijk of dit gevoel ook tijdens het rijden kan krijgen. Tijdens het rijden hoor je je armen namelijk ook ontspannen te hebben en dan kun je nooit last van je schouders krijgen.
Als je het gevoel hebt dat je paard onder je vandaan loopt, proberen om hem op je zit wat rustiger te laten lopen, maar zorg wel dat hij voldoende ruimte krijgt om ontspannen te kunnen lopen!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:53

Als je last van je schouderskrijgt en dus denkt dat je je armen vastzet, dan lijkt het dat of het paard hangt ofdat jij trekt.
Beiden zijn niet goed.
De ophouding op de buitenteugel maak je telkens opnieuw speel met je paard. De binnenteugel draait in voor de stelling.

Hoeveel gewicht heb je in de handen, of houd je zelf bewust vast in plaats van dat je elastisch meegaat?

puppyduck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 07:59

Ik ben met actiefrijden gestopt omdat ik op een gegeven moment zelfs geen T shirt meer kon aantrekken. Zoveel pijn kreeg ik in mijn schouders en bovenarmen.

Bij mij was het grotendeels angst, ik vind het heel vervelend als een paard harder gaat dan ik eigenlijk wil. Dus ik trok( onbewust) terug.

Ik ben gewoon jaloers als ik mijn dochter met haar jonge KWPNér zie. Als die zich vast wil zetten op het bit gaan de handen naar voren en zet ze het tempo een gaatje hoger, zodat hij vanzelf het bit weer op gaat zoeken.

Heeft wel heel veel te maken met de beroemde, onafhankelijke zit.

Als je geen angst hebt dan lekker zonder beugels gaan rijden en je ellebogen voor je lichaam houden. Dan kan je al bijna niet meer trekken.
Maar daar gaan heel wat trainingsuurtjes aan vooraf.