Het kan niet altijd perfect gaan: Ushi @ "dressuur"

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

Het kan niet altijd perfect gaan: Ushi @ "dressuur"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 21:19

Heb foto's van mijn dressuurles vandaag. Haha!

Ushi was weeral super hard met mn voeten aan het spelen (voor de verandering Rolleyes ). Maar ze liep dus gewoon helemaal onder me uit en schoot regelmatig weg met haar ondernek eronder, en dan heb ik er dus echt niets meer op te zeggen. En al van in het begin liet ze duidelijk merken dat ze geen zin had om te werken en ook absoluut niet van plan was om haar rug en nek los te laten. Dus vandaag mocht ik wat harder zijn en haar eerst vanvoor wat ronder rijden zodat ze wat meer aandacht bij mij moest houden en haar rug ook moeilijker helemaal kon vasthouden. Ze ging ook constant op mn binnenteugel hangen dus moest er ook nog aan denken dat ik daar zeker mee moest spelen en regelmatig loslaten, maar contact met mn buitenteugel mocht nooit onderbroken worden (nooit eigenlijk, maar nu zeker niet Tong uitsteken ). Na een uur begon Ushi de strijd een beetje op te geven, eindelijk. Normaal geef ik te snel op en dat weet ze maar al te best, maar vanaf nu ga ik beginnen winnen. Vork Heb nu wel al enorme spierpijn in armen en benen, maarja, dan heb ik eigenlijk gewoon nog een extra keer fitness deze week. Clown

Mijn benen willen maar niet op de juiste plaats blijven, denk er heel veel aan en doe mn best, maar het lukt gewoon echt niet. Scheve mond

Afbeelding
"Jaja, ik ben aan het opletten"

Afbeelding
"Maar jaaaaa, ik ben ECHT aan het opletten..."

Afbeelding
Hoezo een onderhals? Clown

Afbeelding
Ok, hier eventjes niet op mn houding letten, was aan het proberen door te zitten op de lange zijde terwijl ze ging lopen. Clown

Afbeelding
Nog wat gespannen

Afbeelding
Hier is zelfs een beetje ontspanning te bekennen Bloos!

Afbeelding
Eventjes rustig op adem komen (ik op adem komen, niet Ushi Tong uitsteken )

Afbeelding
Ik kan eindelijk terug een beetje rustig galoperen met Ushi, maar vandaag was ze nogal aan het huppelen

Afbeelding
Mooi gesprongen galop

Afbeelding
Ooooooooooh, Ushi boos Clown

Afbeelding
Nee hoor, ze ging helemaaaaal niet lopen... Tong uitsteken

Afbeelding
Hier loopt ze nogal opgekropt, en als je je afvraagt wat ik aan het doen ben met mn linkerhand: was expres mn binnenteugel heel veel naar voor aan het doen omdat ze waarschijnlijk weer super hard op mijn binnenteugel hing. Knipoog

Afbeelding
Spijtig dat het een slecht moment is in de drafbeweging, maar voor de rest wel redelijk goed denk ik

Afbeelding
Jeeeeeeeeeeej, toch nog een beetje een toonbare foto Vingers aflikken

Afbeelding
Daaaaaaaag Doei!

Commentaar is welkom, maar houd er eventjes rekening mee dat Ushi enorm aan het klieren was... Knipoog

DiantaM

Re: Het kan niet altijd perfect gaan: Ushi @ "dressuur&

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:30

Ze zet inderdaad aardig haar nek erop.. Ik wil niet banketstaaf doen, maar op het moment dat ik pijn in mijn armen heb, weet ik dat IK verkeerd bezig ben met rijden, want ik ben van mening dat je van voor geen kracht moet gebruiken. Al neemt ze je in de maling, ze moet zelf die hand opzoeken..

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 21:34

Tulandro schreef:
Ze zet inderdaad aardig haar nek erop.. Ik wil niet banketstaaf doen, maar op het moment dat ik pijn in mijn armen heb, weet ik dat IK verkeerd bezig ben met rijden, want ik ben van mening dat je van voor geen kracht moet gebruiken. Al neemt ze je in de maling, ze moet zelf die hand opzoeken..

Had geen pijn in mn armen van haar in de krul trekken ofzo, had pijn in mn armen van haar steeds weer stiltrekken als ze er vandoor schoot. Technisch gezien moet je dat ook met je zit doen ja, maar naar zit luistert ze ECHT niet meer als ze me gewoon in de maling aan het nemen is en gewoon geen zin heeft om te werken...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:35

tulandro: dat gaat jammer genoeg in praktijk niet altijd op. Er zijn paarden die je af en toe wel op kracht moet rijden. Maar daarover zijn de meningen heel erg verdeeld.

Ziet er af en toe wat gespannen uit maar het blijft een kwijlbeestje! Die kleur staat ook mooi bij em!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:38

pharagirlke schreef:
tulandro: dat gaat jammer genoeg in praktijk niet altijd op. Er zijn paarden die je af en toe wel op kracht moet rijden. Maar daarover zijn de meningen heel erg verdeeld.

Ja, dat klopt.. maar dat is mijn mening. Ik heb 'geluk' dat ik weinig kracht in mijn armen heb, dus ik kan niet met kracht rijden.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:39

Gezien het verleden van je paardje (borsthappen toch?) vind ik het al een stuk beter. Er begint steeds meer een knap dressuurpaard te voorschijn te komen. Flink blijven lessen en moed houden, volgens mij gaan jullie er best komen!

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:41

dit lijkt me dus echt een geweldig paardje hè?! echt een beetje die je uittest en met pit erin maar ook weer echt een kei leuk paardje die na een tijdje merkt dat er echt gewerkt moet worden...
heb ik gelijk Haha! (dat straalt hij namelijk uit Tong uitsteken)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:38

Poeh, dat ziet er idd niet makkelijk uit, je moet er flink aan werken zo te zien! Af en toe zitten er geen verkeerde momenten tussen, probeer die uit te bouwen!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:42

Wat een leuk paardje om aan te werken. Het zal vast hard werken zijn Lachen maar denk ook aan je eigen zit. Blijf met je been rijden en ondersteunen, ook als je em eens wat meer op de rem zet Lachen

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:59

Het zou zeker geen makkelijke zijn maar vind de laatste foto's er toch echt netjes uit zien hoor!
En inderdaad probeer de goede momenten steeds langer te laten duren.
Op sommige foto's lijkt het dat je je benen wat afsteekt (kan ook het moment zijnhoor)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:08

Ushi blijft geweldig! (en stout Haha! )
Er zitten fijne momenten tussen, probeer deze idd uit te bouwen.
Jullie komen er wel hoor! Ik vind jullie een mooie combinatie.
Wel doodzonde van je zit, in dit zadel, je benen worden gewoon naar voren gelegd. (zal bijna onmogelijk zijn, om je hakken/ellebogen en schouders in 1 lijn te krijgen en te houden)

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:11

Het ziet er inderdaad niet makkelijk uit zeker niet als er zón nek op gaat kan me voorstellen dat als ze gaat je daar erge pijn van in je armen krijgt.

Ik moet wel zeggen dat ik het een super mooi paard vind

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:14

Ik vind Ushi echt een geweldig paard Haha!
En dat het af en toe niet goed gaat maakt toch niks uit? Jullie komen er vast wel samen Knipoog

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:18

ushi vind ik zo gaaf...
probeer echt meer rechtop te gaan zitten, dan rem je haar ook majkkelijker af dan dat je voorover zit, heel veel succes..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:31

Er zitten een aantal hele goede momenten in, zoals Anoukie al zei. Probeer hier idd wat meer op in te werken. Maar volgens mij gaat dat helemaal goed komen als je lekker zo blijft doorlessen. Verder moet ik zeggen dat ik het met Tulandro eens ben dat je een paard niet op kracht moet rijden omdat dit iets is wat bij de ruiter dan niet helemaal goed zit. Maar ik begrijp volkomen dat wanneer je paard er vandoor gaat, jij niet lekker blijft meeliften en even ingrijpt. Veel succes ermee. Aparte aftekeningen trouwens...

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:05

Heel erg leuk. Je zit idd op veel fotos naar voren dan kan het paard ook harder onder je weg lopen. Als je rechtop zit kun je zelf ook wat dieper gaan zitten loopt je paard al wat minder hard!.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 12:37

Hey Ushi, héhé Leuke fotos en mooi setje zeg Lachen

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 12:49

Ik blijf die bles echt apart vinden!

Ik zou toch ook proberen je beugels een gaatje korter te doen Lachen

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 18:42

patos schreef:
Gezien het verleden van je paardje (borsthappen toch?) vind ik het al een stuk beter.

Ja, dit is inderdaad de borsthapster. Knipoog Maar de dressuur gaat nu (meestal) altijd maar fijner, en ze borsthapt steeds minder. Haha!

loesjuhh schreef:
dit lijkt me dus echt een geweldig paardje hè?! echt een beetje die je uittest en met pit erin maar ook weer echt een kei leuk paardje die na een tijdje merkt dat er echt gewerkt moet worden...
heb ik gelijk (dat straalt hij namelijk uit )

Natuurlijk vind ik haar fantastisch, maarja, ik ben dan ook niet echt objectief. Clown Ze zit nu echt in een periode dat ze me heel de tijd uittest, omdat ik vroeger altijd veel te lief was voor haar, en ze is veel te slim, dus weet dat nu goed genoeg. En nu ik haar wat meer aan het werk zet is ze het er niet meer mee eens en denkt ze dat ik nog altijd even snel opgeef, maar spijtiggenoeg voor haar heeft ze dat fout. Vork Als ze dat doorheeft en zich overgeeft, is het echt een super paardje om te rijden, leert enorm snel en reageert op de kleinste hulp. Haha! Maarja, zoals ik al zei: ik ben niet helemaal objectief. Clown

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:46

ik vind het er redelijk ui zien...af en toe wel dat je veel te veel aan de binnenhand trekt...waardoor die helemaal naar binnen kijkt...
probeer dat iets te verminderen
verder netjes hoor Lachen

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:03

wooow cool hoofd!!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:10

Leuke foto's.

Het gaat zo te zien de goede kant uit Lachen. Het kan niet altijd goed gaan, maar ik vind dat er toch ook goede momenten te zien zijn hoor Ja.

Veel succes verder!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:15

Ik vind het wel een erg leuk dier Ja

Die nek die ze er in gooit ziet er erg bekend uit Bloos Maar er zitten nette stukjes tussen, succes!

destiny31

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:15

Wat een leuk en apart paard zeg! Als je die eenmaal aam het lopen krijgt, is het echt een mooi dressuurpaard.

Ik zal er wel op gaan letten, dat je je been in het geheel verder naar achteren legt. Rij elke dag eens, als je aan het warmstappen bent, zonder beugels en maak je been lang. Ik denk dat het zadel ook niet helemaal geweldig voor je is.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:36

whahha ik ken het probleem meid maar sommig dingen zagen er niet slecht uit joh en waarom doen ze in de lessen zo der best en op wedstrijd zo te klieren ..Boos! das niet eerlijk..Lachen whahaha maar goed doeg..kuss