Ik rijd op dit moment een merrie die vooral in de stap achter het bit kruipt. Ze gaat dan ontzettend knagen. Ze vermijdt eigenlijk mijn handen. Als ik haar zover heb dat nageeflijk loopt aan het bit en been gaat ze aan hand erg hangen. Na een lange tijd gaat dit ook goed. De merrie is 5 jaar ingereden door iemnad met een handicap aan een hand. Zij kan aan een hand haar duim moeilijk gebruiken. Aan deze kant heeft zij altijd haar hand vastgehouden en hierdoor loopt de merrie dus achter het bit.
Nu wil ik graag hier wat tips voor, omdat ze dus aan 1 kant gaat hangen als het paard eindelijk aan bit een been is.
Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat ik bedoel. Ik krijghet er ook wel uit, maar zou graag meer en vooral andere tips hebben omdat de merrie uiterst slim is en alles doet om maar geen teugel druk te krijgen, omdat ze aan een kant altijd is vastgehouden. Dus ik ben bang dat als ik 2 weken verder ben ze weer wat heeft bedacht en dat wil ik graag voor zijn DMV verschillende methode's om deze fout er uit te rijden
Groetjes Marije