Paard kruipt achter het bit??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Paard kruipt achter het bit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 20:26

Ik rijd op dit moment een merrie die vooral in de stap achter het bit kruipt. Ze gaat dan ontzettend knagen. Ze vermijdt eigenlijk mijn handen. Als ik haar zover heb dat nageeflijk loopt aan het bit en been gaat ze aan hand erg hangen. Na een lange tijd gaat dit ook goed. De merrie is 5 jaar ingereden door iemnad met een handicap aan een hand. Zij kan aan een hand haar duim moeilijk gebruiken. Aan deze kant heeft zij altijd haar hand vastgehouden en hierdoor loopt de merrie dus achter het bit.
Nu wil ik graag hier wat tips voor, omdat ze dus aan 1 kant gaat hangen als het paard eindelijk aan bit een been is.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen wat ik bedoel. Ik krijghet er ook wel uit, maar zou graag meer en vooral andere tips hebben omdat de merrie uiterst slim is en alles doet om maar geen teugel druk te krijgen, omdat ze aan een kant altijd is vastgehouden. Dus ik ben bang dat als ik 2 weken verder ben ze weer wat heeft bedacht en dat wil ik graag voor zijn DMV verschillende methode's om deze fout er uit te rijden

Groetjes Marije

Bets

Re: Paard kruipt achter het bit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:21

Goed veel overgangen rijden en paard actief/sneller en vlijtiger maken van achteren, dus zo voorwaarts rijden dat je voelt dat paard vanachter uit gaat duwen/stuwen en dat je daarna op kunt gaan houden.
Ook goed rechtrichten dat paard dus op gelijkmatige aanleuning komt (in samenhang met drang naar voren) en daarna kan ontspannen.
In mijn onderschrift kun je wat meer lezen of natuurlijke buiging, rechtrichten en klassieke rijkunst, misschien heb je er wat aan.
Maar ik zou beginnen in stap ook wat overgangen te rijden, wat terug en weer voorwaarts, actief maken van achteren.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:07

voorwaard houden en zodra ze vast houd juist niet de hand vast gaan zetten.. geef haar gewoon de hand die ze vast pakt en hou je losse kant er goed bij..
dan weer voorwaards rijden tot ze hem zelf weer aan neemt.

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:13

Goed contact houden met de mond - licht contact niet meer en niet minder - en daar naartoe blijven rijden, zorgen dat je je paar voorwaarts aan je been hebt. Dus wat hierboven al gezegd is, maar dan aangevuld met contact. Als jij maar vast verbinding neemt ben je al een heel eind op de goede weg. Onthoud dat contact vanuit de ruiterhand komt en aanleuning hetzelfde is als contact + impuls. Nageeflijkheid komt altijd van achteruit. Succes!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 20:42

Bedankt. Ik kan hier zeker wat mee!! Ga er morgen direct mee aan de slag!!