rechtergalop....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

rechtergalop....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 09:55

ik heb een pobleem met de rechtergalop.. ik krijg mijn paard niet in de rechter galop, aan de longeerlijn springt ze wel goed aan, linker galop gaat wel goed... ik geef wel de goede hulpen en ik krijg ook les... wie heeft er een paar goede tips???
groetjes

Brisk

Re: rechtergalop....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 10:35

Ik weet niet hoe je paard reageert, maar als jij de hulpen goed geeft, probeer dan eens in de bocht een balk te leggen, en galopeer dan eens aan. Soms helpt een sprongetje ook, en boven de sprong de hulpen voor rechtergalop geven, en naar rechts wenden.

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 14:55

Kijk eens bij het topic van andagirl Knipoog

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:28

op de volte draven en vervolgens in galop aanspringen en doorgaan op de volte op een gegeven moment vindt je paard die linker galop niet prettig en zal vanzelf in de andere aanspringen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:54

ik heb een pony die bijna een half jaar geen rechtergalop heeft gedaan. toen kwam ik bij de ma van een vriendin van me, en die zei dat ik eens een keer aan de linkerteugel wat meer druk moest zetten, en dan flink hard en duidelijk de hulpen geven.
maar die ma had deurne gedaan, dus die wist er heel veel vanaf. maar dat is wel een probleem maar het bovenstaande helpt wel vaak *bij mij hielp het niet*
hoop dat je er snel vanaf bent Lachen
-xXx- lissy