rechtergalop!!! help me

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

andagirl

rechtergalop!!! help me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 16:27

hoi allmaal
ik had 2vragen ik begin met de 1e
mijn paard wil soms niet in de rechtergalop dan gaat hij gewoon de andere kant op en klemt het bit tussen zijn tanden en gooit dan zijn nek erbij en zijn nek is nogal dik. weet iemand iets wat je daar tegen kan doen??

2e
mijn paard kan niet zacht galopperen ik heb het al op een aantal manieren geprobeerd weet iemand een goede manier zeg het dan even

groetjes anda

Nettie

Re: rechtergalop!!! help me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:21

Je hebt zogenaamde "rolbitten" daarbij kan je paard zijn bit niet tussen de tanden nemen. Maar probeer het eerst eens rijtechnisch op te lossen. Eerst een voorwaartse, beheerste draf dan doorzitten en gewoon in een hoek aanspringen in de galop. Vraag van te voren wat stelling naar binnen en als je je buitenbeen wat naar achter schuift hoort je paard zo in de rechtergalop aan te springen Lachen Als hij dat niet doet, corrigeren en gewoon weer proberen netzolang tot hij het doet en dan ook flink belonen!

Zacht galopperen? Dat gaat het beste met je zit. Diep in het zadel (gewoon rechtop zitten, niet voor of achterover gaan hangen) en je benen lang maken. Als je paard daar niet op reageert kan je een beetje bijdrijven en dan die opgewekte impuls weer van voren (met de teugels) rustig opvangen met daarbij weer die zithulpen. Als het in galop niet meteen lukt, kan je het eerst in draf proberen... veel succes! OK dan!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:04

Misschien heeft je paard die kant om niet zo veel balans? Eerst aan de longe trainen, dan aan de longe met jou erop?
Over een balkje aanspringen helpt ook nog wel eens.
Hopelijk heb je er wat aan. Succes

ilonabax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 01:15

Ben het helemaal met nettie eens maar let er goed op deze fout maken ontzettend veel ruiters (vooral rechtsom) dat je stelling houdt maar dan je buitenste teugel een stukje meegeeft.Veel mensen houden deze teugel net iets te strak en begrenzen zo hun paard/pony!

Succes