Otje in Austerlitz!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Otje in Austerlitz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 14:26

Fotoverslag van mij en Ot(en Roofer) in Austerlitz...

Als iemand me een paar maanden terug had gezegd dat ik een buitenrit zou gaan maken met Ot dan zou ik die persoon voor gek verklaard hebben, maar soms kunnen dingen snel veranderen Knipoog
Na een buitenritje met Roofer een maand of twee geleden (en eigenlijk ook door de enthousiaste verhalen van oa Karin) raakte ik weer wat hoopvoller gestemd over af en toe een buitenritje met Ot. En van het een komt het ander en zo stond ik zondag ineens op een endurancewedstrijd in Austerlitz Clown

Bij de voorkeuring was alles in orde, alleen na het draven werd hij wel heel erg stoer. Tijdens het lopen gingen zijn knieën al ongeveer langs zijn oren en daarna werd hij helemaal jolig. Hij liep overdwars naast me te huppelen richting trailer, totdat hij Roofer zag. Ot slaakte een diepe zucht en ging vervolgens op zijn gemak naast Roof staan Lovers Echt heel grappig Ja

Afbeelding Helemaal in een deuk na de start, Otje zag het al helemaal voor zich bij het aftellen...en toen gingen we in stap weg Verward (stiekem toch een echt SGW-paard Knipoog )

Afbeelding Onze eerste endurance-meters

Afbeelding

Afbeelding Afstappen om nog even te groomen

Afbeelding Op weg naar de P/A. Achteraf hadden we er beter nog even op kunnen klimmen, het was zo'n blubzooi daar Bloos!

Afbeelding Kijk eens wie daar aankomen Knipoog

Afbeelding Stukje dichterbij

Afbeelding Bij de finish.

Afbeelding Ook nog bij de finish

Helaas een iets te hoge hartslag, maar na tien minuten gelukkig alles goed. Otje zat in eerste instantie met zijn hartslag hoger dan na de cross Verward Denk dat het in de voetbalwedstrijd naast het laatste pad heeft gezeten, na tien minuten was hij iig van 68 naar 48 gezakt Ja

Afbeelding Even overleggen met het groomteam terwijl we richting parkeerplaats gaan Knipoog
(Otje heeft hier ineens wel hele grote oren Verward Kan hij zeker beter mee horen Tong uitsteken )

Afbeelding Roofer en Priscilla zijn ook blij Ja

Afbeelding Toch nog maar even opgestapt met al die blubber Clown

Bij de nakeuring was ook alles in orde met de paarden. Otje had weer een hartslag van 40(net als bij de voorkeuring) en verder was ook alles nog in orde. Met voordraven was hij nog steeds erg jolig Clown

's Avonds lag hij heerlijk in zijn stalletje toen ik kwam en hinnikte hij helemaal naar me Lovers (wsl naar zijn hooi maar toch Knipoog )
Gister was hij ook helemaal topfit. Ben zelfs alleen een rondje met hem wezen stappen langs de weg. Wel wat stomme acties gehad, maar hij heeft zich redelijk gedragen Ja Misschien komt het toch nog wel goed met dat maffe beest van me *LOL*

Ik heb iig een hele leuke dag gehad zondag, het was voor herhaling vatbaar Ja

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:45

Erg leuk verslag en foto's, het geeft een goed beeld hoe je toch lol kunt hebben in de blubber! Wat een beroerde bodem, zeg Haha!
Rij je zonder beschermers? Is dat beter of zo?
Nou, je bent al een grote stap in de goede richting wat buitenrijden betreft, nog even en je kan met mij mee op van die leuke paardenvakanties Knipoog
Leuk voor je, op naar de volgende endurance!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:48

Leuke foto's en leuk verslag!
En gefeliciteerd met het resultaat Knipoog

MissM

Re: Otje in Austerlitz!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:49

Leuk verslag en leuke foto's gomir!

Hoe lang zijn jullie nou aan het rijden geweest?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:50

leuke plaatjes! Raar he, zo'n rustige start Haha! Maar gaaf dat het goed bevallen is.

linny2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:59

Leuke foto's! Gefeliciteerd!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:06

MissM schreef:
Hoe lang zijn jullie nou aan het rijden geweest?

Ja, daar ben ik nou ook benieuwd naar!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:10

erg leuk verslag met foto's gomir! Ja

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:12

hihi Otje die zich laat berijden tijdens een endurance/buitenrit dat zijn we idd niet van hem gewend! Super dat het zo lekker ging! Hoe zijn jullie geeindigd?

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:25

wanneer is je volgende wedstrijd?? Haha! Haha!
leuke foto's en fijn dat het zo goed is gegaan!

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:35

Fijn dat het zo goed is gegaan en Ot zo braaf was buiten!
Op naar de volgende endurance? Haha!

Leuke foto's ook Lachen

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:42

Leuke foto's.
Ziet eruit alsof jullie het beide leuk hebben gehad Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 17:05

Nandoman; ik rij idd zonder beenbeschermers. Word me veel te warm onder die dingen met zo'n lange rit en met al die blub vind ik het al helemaal vervelend. Dan gaat het nog irriteren ook Clown

Splash; thanx

MissM; we zijn 2 uur en 13 minuten onderweg geweest. Daar kwamen nog 10 strafminuten bij bij de finish dus totaal 2 uur en 23 minuten. We kwamen op een snelheid van 10.91 km/uur uit Ja

Lielle; Ik was erop voorbereid, maar Ot stond helemaal in de startblokken tijdens het aftellen. En toen kwam er geen been Clown

Chantal; het wordt nog gekker, ik heb zelfs praktisch de hele weg aan een lange teugel gereden Tong uitsteken

Mijn volgende wedstrijd wordt 23 april in Kootwijk, dan wil ik 29 mei Ommen nog rijden. Als ik die alletwee goed uitrijd en ik ben nog steeds enthousiast dan start ik wsl in Holten(4 september ofzo) klasse II.

Allemaal bedankt voor de leuke reacties Lovers

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:15

Hey, leuk joh, Otje vond het echt leuk denk Knipoog
Ik denk dat ik met Sil toch maar een keer meerijd met zo'n kennismakingsrit,kijken wat we er van vinden, zal ze zelf ook wel leuk vinden Lachen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 17:17

Leuk Gomir!
Wordt steeds moeilijker om tussen al die leuke paardensporttakken te kiezen volgens mij Tong uitsteken

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:17

Het ziet er heel gemoedelijk uit Gomir! EN leuk dat je zoveel foto's hebt.
Is je paard normaal zo lastig tijdens een buitenrit dan?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:20

Leuke foto's hoor! Wel veel foto's op mooie punten, ik heb vooral p/a en finish foto's, maar 2 foto's op een mooi punt, in draf *LOL* (die op 2,5 km voor de finish vlak voor die oversteek)

Ziet er goed uit hoor, gefeliciteerd OK dan!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:11

Gomir, als ik zo je programma hoor dan ben jij binnenkort wel aan zo´n echt halsterhoofdstel toe, in zo´n lekker fel kleurtje Tong uitsteken

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:22

gomir schreef:
Nandoman; ik rij idd zonder beenbeschermers. Word me veel te warm onder die dingen met zo'n lange rit en met al die blub vind ik het al helemaal vervelend. Dan gaat het nog irriteren ook Clown

Klopt!!!! Nu was het niet zo warm in Aussie maar wel blubberig en dus is er ook kans dat het gaat schuren eronder.

Kortom, als je paard goed op zijn benen loopt ben je veel beter af zonder peeskappen (om over bandageren maar helemaal niet te beginnen!!!) ook bij dressuurprikken. Hooguit voor het springen.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:23

O ja, en leuke foto's!!!! Stoer hoor!!! Wanneer doe je je 2e wedstrijd??

laatmederin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:36

Huh, een paard dat wel durft te crossen, maar niet buiten te rijden? En ik maar denken dat al die grote hindernissen in de SGW topics het engste zijn wat je maar kan overkomen Haha!

Geen zadelpijn na dik twee uur in het zadel?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 23:16

Miss_jumpy; Het wordt idd steeds lastiger kiezen Bloos

Bento; ik kwam niet eens verder dan de hoek van de straat als ik pech had. Dan stond hij alweer stuiterend en rondjes tollend op de weg Bloos! (en aangezien ik nog niet levensmoe ben en de weg bij ons druk genoeg is had ik het eigenlijk al opgegeven Clown Totdat ik Roofer tegenkwam op bokt Knipoog )

Roskur; ik heb een zusje die erg blij is met de digi Knipoog

Nandoman; Als ik er echt mee door wil gaan zit die ook wel in de planning hoor Knipoog

Jorie begrijpt me tenminste Knipoog
Volgende wedstrijd wordt Kootwijk en dan wsl Ommen nog 29 mei.
Als dat allemaal goed loopt train ik de zomer lekker door(en ga ik wat springen en misschien nog wat SGW rijden) en dan wil ik in Holten misschien Klasse II starten Ja

Laatmederin; Buitenrijden met Ot was echt kamikaze-actie. In de cross kon ik hem nog wel een beetje bezig houden(hoewel ik de eerste wedstrijden meer bezig was om vooruit te blijven galloperen tussen de hindernissen in. Je weet tenslotte nooit wat die mensen aan de zijkant van dat pad doen Tong uitsteken ) Met de hindernissen weinig problemen gehad, als hij erover heen mag kijkt hij niet zo erg gelukkig
Ik heb helemaal geen zadelpijn gehad. Maar 2 uur in het zadel is ook nog best wel te doen. Zeker als je niet zoals in Drenthe uren aan het stappen bent Knipoog En het scheelt wsl ook wel dat ik soms 5-6 paarden op een dag rijdt, ben ondertussen wel gewend om in het zadel te zitten denk ik *LOL*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 23:32

Ik vind het zo leuk dat het jullie zo goed is bevallen! *LOL*

Zo zie je maar hoe gek de dingen kunnen lopen: een paar maanden geleden nog met gevaar voor eigen leven naar buiten en nu een relaxed uitgereden endurancerit op een van de drukst bezochte wedstrijden! Lachen

Leuke foto's ook! Enne... nu overtuigd dat het een verslaving is? Tong uitsteken

Van mijn achterwaartse start bij mijn eerste wedstrijd had ik je al verteld he? SGW-paarden snappen daar niets van. Tong uitsteken

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 06:16

Wat leuk zeg, weer eens iets anders!

Zo zie je maar weer...die dieren blijven je verbazen Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 09:36

Nou gomir knap gedaan met die stresskip van je.
Leuke foto's ook. Toch wel handig zo'n zusje mee Ja