Trainen voor buitenritten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Trainen voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:08

Ja ik heb dus een ontzettende muts van een arabier..
Ze kan niet alleen op rit, terwijl ik daar echt dol op ben.
Ik rij haar nu 3 jaar, misschien iets minder, en heb echt een hoop gekloot doorstaan.
Aangezien het nu goed gaat en ik haar makkelijk onder controle heb en precies voel wanneer ze gaat schieten, wil ik haar gaan trainen om alleen op rit te kunnen.
Nou gaat mijn mama er natuurlijk heel moeilijk over doen.. aangezien ik vorige keer dat ik alleen ging zo ongeveer in de sloot belande..
Ze gaat dus zn heel vest kopen, en nieuwe cap, en bla bla bla.
Mij allemaal best, maar ja, ik ban al een jaar niet meer gelazert en dat soort dingen.
Heeft iemand tips voor mij?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:34

ik zou zowiezow wel iemand meenemen voor het geval er iets gebeurt Knipoog ...hoeft niet op een andere pony/paard maar iemand te voet of met de fiets.
je zou haar kunnen laten wennen aan allerlei dingen die je eventueel tegen zouw kunnen komen. Tong uitsteken
parapluwen opzetten en daarlangs rijden, aan rare geluiden, en er zijn nog veel meer dingen. Vingers aflikken
hoop dat je hier wat aan hebt Haha!
groetjes patty

Stado

Re: Trainen voor buitenritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 18:54

jeej, dan bof je nog met zo'n moeder! Ik MAG niet eens meer alleen. En ernaast fietsen vind ze ook eng. Tja, hoe moet het dan ooit beter worden >;)?
Maar in jou geval zou ik eerst met haar buiten wandelen, zodat ze wel al alleen buiten is geweest. En daarna idd eerst iemand ernaast fietsen en een bekende route rijden. Hopelijk werkt het!
In elk geval heel veel suc6, want lekker buitenrijden is idd heerlijk!

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:27

Heej.. Wat ik altijd deed met mijn monsterlijke pony was gewoon lekker gaan wandelen, dat kwam mede ook omdat ik er niet meer op durfde na tig keren in volle galop terug te zijn gekeerd.. Boos!
Maar na een maandje van 2 a 3x per week lekker wandelen had ik het gehad en stapte ik er maar weeres op.. en het was een wonder, maar hij was hardstikke braaf Pling

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:27

Neem kleine stapjes.
Ga eerst gewoon in de bak rijden, dan stap je even een rondje uit in het bos.
Dat bouw je steeds verder uit.
Misschien verstandig om toch zeker de eerste keren iemand mee te nemen.
En vergeet je mobieltje niet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 19:45

JAaaa joh tuurlijk gaat er iemand mee de eerste keren, zo gestoord ben ik nog net niet Haha!
Mobiel heb ik echt altijd mee, en wandelen doe ik zoieso al wel met haar.
Maar alsnog, heel erg bedankt voor de tips Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:09

Eerst in de bak gewoon trainen, buiten stukje uitstappen.
Week erna, een stukje verder naar buiten en zo ga je verder.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:05

Dit probleem heb ik ook!!
Ik heb al geprobeerd eerst gewoon in de bak te rijden en daarna een klein rondje buiten uit te stappen, maar dat ging echt niet!
Bij mij ligt het waarschijnlijk aan mezelf, dat ik er anders opzit ofzo, misschien is dit bij jou ook zo, ik ben namelijk wat meer gespannen buiten, juist omdat ze al een keer vreselijk op hol is geslagen.
eerder kon ik juist wel heel goed en ontspannen met haar naar buiten maar nu lukt het gewoon niet meer..........
Maar binnenkort gaat ze ook voor een karretje lopen, misschien dat dat helpt.